kl-ze swap ( geen vonk , en injectoren doen niets )
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
ik heb jeroentje gesproken van het weekend.
hij zat ook te denken aan de sensor bij de krukas , of de sensor in de ontsteking.
de kvst. sensor e.d. die kijk ik ook wel na mocht ik niet er aan uit komen met de krukas of onsteking sensoren.
@ marcel , de ontsteking zit er nu goed op , jeroen vertelde mij dat dat asje er maar op 1 manier in kan , want dat spietje past maar op 1 manier .
en al zou ik het voor elkaar gekregen hebben , deze om te draaien , dan zou hij wel moeten vonken en inspuiten , maar dan alleen op het verkeerde moment .
maar ik ga er van de week weer mee verder.
hij zat ook te denken aan de sensor bij de krukas , of de sensor in de ontsteking.
de kvst. sensor e.d. die kijk ik ook wel na mocht ik niet er aan uit komen met de krukas of onsteking sensoren.
@ marcel , de ontsteking zit er nu goed op , jeroen vertelde mij dat dat asje er maar op 1 manier in kan , want dat spietje past maar op 1 manier .
en al zou ik het voor elkaar gekregen hebben , deze om te draaien , dan zou hij wel moeten vonken en inspuiten , maar dan alleen op het verkeerde moment .
maar ik ga er van de week weer mee verder.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
The legend is alive
@ m&m : ontsteking was het probleem niet.
ben samen met harry gaan zoeken , en doormeten .
sensoren waren in orde , signalen kwamen aan.
toen wist ik het helemaal niet meer.
het enige wat nog kon was een kabelbreuk.
ik liet harry starten , zodat ik wat met de kabelboom kon bewegen ( kijken of er een breuk in zat )
en jawel hoor , ik zag een zwakke vonk verschijnen op de bougie.
maar nog steeds geen inspuiting .
zouden er 2 problemen zijn .
dus ik zat in de buurt.
ik had alle stekkers en massa punten nagekeken , en zover ik kon zien klopte het.
totdat .....
ik achter het blok bij de distributieriem kap aan de kabels voelde nogmaals.
toen had ik ineens dat dunne massa draadje vast.
deze zat los .
ik had hier al eerder aan gevoeld , maar door de kou waren de kabels zo stug , en hij zat ergens achter klem.
zo leek het of hij vast zat .
toen hield ik deze kabel op het blok ( met de gedachte , wat kan nu 1 zo een massa draadje doen ? er zitten al 3 andere massa draden op het blok )
liet harry starten , en ja hoor : vonken in inspuiting !!??!!
toen alles terug gebouwd , en nog eens proberen , en gelijk kwam mijn oude blokje tot leven , alsof er niets gebeurd was.
dus ik heb alle ellende te danken aan een klein rottig massa kabeltje die ik blijkbaar ben vergeten aan te sluiten .
wat een blunder
maar toch wil ik jullie bedanken voor het meedenken .
@ m&m : ontsteking was het probleem niet.
ben samen met harry gaan zoeken , en doormeten .
sensoren waren in orde , signalen kwamen aan.
toen wist ik het helemaal niet meer.
het enige wat nog kon was een kabelbreuk.
ik liet harry starten , zodat ik wat met de kabelboom kon bewegen ( kijken of er een breuk in zat )
en jawel hoor , ik zag een zwakke vonk verschijnen op de bougie.
maar nog steeds geen inspuiting .
zouden er 2 problemen zijn .
dus ik zat in de buurt.
ik had alle stekkers en massa punten nagekeken , en zover ik kon zien klopte het.
totdat .....
ik achter het blok bij de distributieriem kap aan de kabels voelde nogmaals.
toen had ik ineens dat dunne massa draadje vast.
deze zat los .
ik had hier al eerder aan gevoeld , maar door de kou waren de kabels zo stug , en hij zat ergens achter klem.
zo leek het of hij vast zat .
toen hield ik deze kabel op het blok ( met de gedachte , wat kan nu 1 zo een massa draadje doen ? er zitten al 3 andere massa draden op het blok )
liet harry starten , en ja hoor : vonken in inspuiting !!??!!
toen alles terug gebouwd , en nog eens proberen , en gelijk kwam mijn oude blokje tot leven , alsof er niets gebeurd was.
dus ik heb alle ellende te danken aan een klein rottig massa kabeltje die ik blijkbaar ben vergeten aan te sluiten .
wat een blunder
maar toch wil ik jullie bedanken voor het meedenken .
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ik vermoed dat het het oogje is met 2-3 draden achterop op de aangegeven plek, vast gebout aan dat beugeltje
Heb er niet zo even een plaatje van hoe het in de auto eruit ziet.
Heb er niet zo even een plaatje van hoe het in de auto eruit ziet.
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm
T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..