kl-ze swap ( geen vonk , en injectoren doen niets )
Moderator: Moderators
-
- Test-Pilot
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 24 okt 2011, 15:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1993
- Locatie: groenlo
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
zo , weer even tijd aan de mx-3 gespendeerd in deze (@#@#%) kouw.
heb de volgende dingen nagekeken vandaag.
alle zekeringen onder de kap en dash zijn in orde.
brandstof pomp werkt middels diagnose.
startonderbreker is ook uitgesloten , deze heb ik losgehaald , en onderbrak alleen op het contact.
dit was dus ook geen probleem
ook even de stekkers doorgemeten van ontsteking
de 3polige stekker had 1x12V en 2x niets
de 6polige stekker had 1,2 - 12 - 6.2 - 6.2 - 1.2 - 1.2
ook de stekkers van de fuelrail
rail van de achterste kop : 1x12V ( en 3 draden liepen van 12V terug naar 1 ?? )
rail van de voorste kop : zelfde als hierboven.
al met al lijkt het me allemaal wel goed ?
dus in dat geval zal ik meer moeten gaan kijken naar de sensoren toch ?
heb de volgende dingen nagekeken vandaag.
alle zekeringen onder de kap en dash zijn in orde.
brandstof pomp werkt middels diagnose.
startonderbreker is ook uitgesloten , deze heb ik losgehaald , en onderbrak alleen op het contact.
dit was dus ook geen probleem
ook even de stekkers doorgemeten van ontsteking
de 3polige stekker had 1x12V en 2x niets
de 6polige stekker had 1,2 - 12 - 6.2 - 6.2 - 1.2 - 1.2
ook de stekkers van de fuelrail
rail van de achterste kop : 1x12V ( en 3 draden liepen van 12V terug naar 1 ?? )
rail van de voorste kop : zelfde als hierboven.
al met al lijkt het me allemaal wel goed ?
dus in dat geval zal ik meer moeten gaan kijken naar de sensoren toch ?
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
Misschien nog een aanknopingspunt.
Als ik probeer de auto te starten , en de motor slaat niet aan , begint de radiator ventilator te draaien.
Als ik contact er dan vanaf haal dan stopt ie
en als ik het contac er weer terug er op zet dan begint hij niet opnieuw te draaien.
Dit viel me op.
Heeft dit een betekenis ?
Als ik probeer de auto te starten , en de motor slaat niet aan , begint de radiator ventilator te draaien.
Als ik contact er dan vanaf haal dan stopt ie
en als ik het contac er weer terug er op zet dan begint hij niet opnieuw te draaien.
Dit viel me op.
Heeft dit een betekenis ?
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Koelvin draaien betekent noodloop van je ecu. Je auto kan niet meten wat er aan de hand is dus gaat de fan draaien.
Dit kan te maken hebben met deze sensoren:
- koelvloeistof 1 & 2
- Lamda sensor 1 & 2
- VAF
- krukas posities sensor
Trouwens, hoe is je gasklephuissensor afgesteld?
Dit kan te maken hebben met deze sensoren:
- koelvloeistof 1 & 2
- Lamda sensor 1 & 2
- VAF
- krukas posities sensor
Trouwens, hoe is je gasklephuissensor afgesteld?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences