kl-ze swap ( geen vonk , en injectoren doen niets )
Moderator: Moderators
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
kl-ze swap ( geen vonk , en injectoren doen niets )
dag heren ( en dames )
Ik heb het volgende probleem
ben nu bezig met een kl-ze swap.
mijn oude , trouwe motortje is over genomen door scary.
nu heb ik de ombouw in zo verre klaar.
maar toen ik de sleutel omdraaide ging de start motor rond maar de motor sloeg niet aan.
het gaat om een mx-3 V6 uit 1995.
heeft nog het oude model dashboard.
alles omgezet van mijn mx-3 naar scary de zijne .
behalve de ecu , deze heb ik van hem gebruikt. ( k819 met mijn kl-36 chip )
ik krijg wel druk op de fuel rail , maar de injectoren worden niet aangestuurd.
ook heb ik geen vonk.
dus heb ik harry zijn ontsteking geplaatst ( kl-01 )
wederom niets.
omdat ik begon te twijfelen aan de ecu en/of chip , heb ik een andere (k819) ecu geprobeerd , of ie iets wilde doen.
maar nog niets.
ook heb ik de krukas sensor vervangen, maar nog niets.
ook de zekeringen onder de kap nagekeken , en binnen ook .
dus om het even samen te vatten , krijg geen vonk en de injectoren doen niets.
als iemand enig idee heeft , wat ervoor kan zorgen dat de injectoren en ontsteking geen signaal krijgt , hoor ik het graag.
Ik heb het volgende probleem
ben nu bezig met een kl-ze swap.
mijn oude , trouwe motortje is over genomen door scary.
nu heb ik de ombouw in zo verre klaar.
maar toen ik de sleutel omdraaide ging de start motor rond maar de motor sloeg niet aan.
het gaat om een mx-3 V6 uit 1995.
heeft nog het oude model dashboard.
alles omgezet van mijn mx-3 naar scary de zijne .
behalve de ecu , deze heb ik van hem gebruikt. ( k819 met mijn kl-36 chip )
ik krijg wel druk op de fuel rail , maar de injectoren worden niet aangestuurd.
ook heb ik geen vonk.
dus heb ik harry zijn ontsteking geplaatst ( kl-01 )
wederom niets.
omdat ik begon te twijfelen aan de ecu en/of chip , heb ik een andere (k819) ecu geprobeerd , of ie iets wilde doen.
maar nog niets.
ook heb ik de krukas sensor vervangen, maar nog niets.
ook de zekeringen onder de kap nagekeken , en binnen ook .
dus om het even samen te vatten , krijg geen vonk en de injectoren doen niets.
als iemand enig idee heeft , wat ervoor kan zorgen dat de injectoren en ontsteking geen signaal krijgt , hoor ik het graag.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Je moet even goed kijken naar de kleurcodes op de draden naar de ontsteking. Tussen harry zijn auto en jou oude zit waarschijnlijk verschil. De ontsteking zal hierdoor niet matchen met het bedradingsharnas/ecu.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
dat dacht ik dus ook.
er zit ergens iets niet goed .
en Of ik kijk ergens over iets heen , of er zit ergens een kabel breuk , of een sensor die niet werkt.
maar omdat en de ontsteking , en de fuelrail niet werkt , moet er een verband zijn.
misschien dat de ecu geen voeding krijgt ?
of moet er dan meer niet werken ?
er zit ergens iets niet goed .
en Of ik kijk ergens over iets heen , of er zit ergens een kabel breuk , of een sensor die niet werkt.
maar omdat en de ontsteking , en de fuelrail niet werkt , moet er een verband zijn.
misschien dat de ecu geen voeding krijgt ?
of moet er dan meer niet werken ?
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
er zit inderdaad een start onderbreker ingebouwd.
deze "lijkt er af te gaan"
want als ik de start onderbreker er af haal , gaan de lampjes op het dashboard branden , en kan ik de motor starten.
maar ik ga morgen eens kijken waar deze op zit aan gesloten.
wellicht dat deze nog meer onderbreekt behalve het contact slot.
en dat de start onderbreker misschien wel gedeeltelijk werkt.
deze "lijkt er af te gaan"
want als ik de start onderbreker er af haal , gaan de lampjes op het dashboard branden , en kan ik de motor starten.
maar ik ga morgen eens kijken waar deze op zit aan gesloten.
wellicht dat deze nog meer onderbreekt behalve het contact slot.
en dat de start onderbreker misschien wel gedeeltelijk werkt.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Nog een paar andere dingen om na te kijken zijn je krukas positie sensor en je koelvloeistofsensoren.
Test of je 5v hebt op je ontstekingsdraad
Je kan ook nog even F/P en GND met een papercliip doorverbinden om te kijken of je brandstofpomp aanspringt.
Test of je 5v hebt op je ontstekingsdraad
Je kan ook nog even F/P en GND met een papercliip doorverbinden om te kijken of je brandstofpomp aanspringt.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences