Heb je nog updates ?
Of foto's van de versnellingswissel
Rebuilding klze (Swap klze mx-6 / Swap klde mx3)
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Ja hebben wel het een en ander gedaan aan de auto's .
mx3 is zo verklaar kwa motor .
Zit nu een klde+ chip in en een afpr .
Moet zeggen dat deze nu echt als een trein loopt en ik aardig moet door stampen om hem bij te kunnen houden of voor bij te komen .
Maar echt getest hebben we nog niet dus het kan zo maar zijn dat de mx3 toch iets snellers als de mx6 .
Wie weet .
Aan de mx6 is ook het een en ander gebeurt .
Zo stond de timing van de krukas niet helemaal goed .
Tussen de krukas en de tandwiel van de krukas zit een klein stifje .
Dit stifje van een beetje verdraait/scheef waardoor de tandwiel niet meer op tijd stond te opzichte van de krukas .
Heb er een nieuw stifje in gezet en hij liep toen weer als een trein .
Ook de 5de van de fs bak is gelukt .
Nu loopt hij zo rond de 3350 toeren bij 120 km .
Helaas laat ik nu wel wat acceleratie liggen in zijn 5de versnelling maar dat komt omdat het nu echt een overdrive is .
FSDE bak
De bovenste tandwielen zijn van de fsde bak .
De onderste zijn van de k8 bak .
Maar deze bak gaat er binnen kort weer onder uit aangezien er een kleine scheur in zit en olie lekt .
Wilde eerst een eigen bak gaan maken maar hier zitten ook weer de nodige kosten aan vast ivm verschillende standwielen van bakken .
Heb nog een mx6 bak liggen die ik ga gebruiken als donor bak .
Alles van de k8 gaat over in de mx6 bak .
Of ik moet een goeie k8 bak kunnen krijgen dan laat ik de mx6 bak intakt en zet dan alleen de 5de versnelling over .
Maar dat zal past volgend jaar zijn na de winter .
Voor alle kleine mods effe deze topic bekijken .
http://www.mx6.nl/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=285
mx3 is zo verklaar kwa motor .
Zit nu een klde+ chip in en een afpr .
Moet zeggen dat deze nu echt als een trein loopt en ik aardig moet door stampen om hem bij te kunnen houden of voor bij te komen .
Maar echt getest hebben we nog niet dus het kan zo maar zijn dat de mx3 toch iets snellers als de mx6 .
Wie weet .
Aan de mx6 is ook het een en ander gebeurt .
Zo stond de timing van de krukas niet helemaal goed .
Tussen de krukas en de tandwiel van de krukas zit een klein stifje .
Dit stifje van een beetje verdraait/scheef waardoor de tandwiel niet meer op tijd stond te opzichte van de krukas .
Heb er een nieuw stifje in gezet en hij liep toen weer als een trein .
Ook de 5de van de fs bak is gelukt .
Nu loopt hij zo rond de 3350 toeren bij 120 km .
Helaas laat ik nu wel wat acceleratie liggen in zijn 5de versnelling maar dat komt omdat het nu echt een overdrive is .
FSDE bak
De bovenste tandwielen zijn van de fsde bak .
De onderste zijn van de k8 bak .
Maar deze bak gaat er binnen kort weer onder uit aangezien er een kleine scheur in zit en olie lekt .
Wilde eerst een eigen bak gaan maken maar hier zitten ook weer de nodige kosten aan vast ivm verschillende standwielen van bakken .
Heb nog een mx6 bak liggen die ik ga gebruiken als donor bak .
Alles van de k8 gaat over in de mx6 bak .
Of ik moet een goeie k8 bak kunnen krijgen dan laat ik de mx6 bak intakt en zet dan alleen de 5de versnelling over .
Maar dat zal past volgend jaar zijn na de winter .
Voor alle kleine mods effe deze topic bekijken .
http://www.mx6.nl/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=285
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Vorige week nog een leuk onderdeel gekocht voor de mx3 .
Dit is dus een klg4 intake .
Deze zou beter moeten zijn dan een kl03 en kl31 intake .
Vris tijden heb ik ook al gevonden en moet ik nog aanpassen op de chip .
Tis nog effe wachten want de intake is onderweg .
Foto's volgen nog .
Afpr zit er ook al op en de nieuwe klde chip zit er ook in .
Moeten hem alleen nog een keer testen op de dyno om te kijken welke chip beter is .
Tot nu toe doet die het goed in de mx3 van wim en in de mx6 van the power .
Dit is dus een klg4 intake .
Deze zou beter moeten zijn dan een kl03 en kl31 intake .
Vris tijden heb ik ook al gevonden en moet ik nog aanpassen op de chip .
Tis nog effe wachten want de intake is onderweg .
Foto's volgen nog .
Afpr zit er ook al op en de nieuwe klde chip zit er ook in .
Moeten hem alleen nog een keer testen op de dyno om te kijken welke chip beter is .
Tot nu toe doet die het goed in de mx3 van wim en in de mx6 van the power .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE