Plasma tellerplaten en Plasma verwarmingspaneel
Moderator: Moderators
- Jeffmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: W-city
Plasma tellerplaten en Plasma verwarmingspaneel
Laat ik beginnen met, sorry voor de zoveelste die dit vraagt, maar door alles wat ik heb opgezocht is er niet veel duidelijker geworden omdat ik op de andere topics lees dat de wijzers wel los moeten en de andere zegt NIET DOEN!, dus wil nu graag het beslissende antwoord !
Ik heb deze tellerplaten besteld, nu was mijn vraag moet ik nou de tellers wel of niet los halen, en moet de brandstof tank vol zijn?
en met het verwarmingspaneel (omdat er nu al plasma platen in zitten) is dat gewoon aan te sluiten op de bestaande inverter van de plasma platen?
Alvast bedankt,
Jeffrey
Ik heb deze tellerplaten besteld, nu was mijn vraag moet ik nou de tellers wel of niet los halen, en moet de brandstof tank vol zijn?
en met het verwarmingspaneel (omdat er nu al plasma platen in zitten) is dat gewoon aan te sluiten op de bestaande inverter van de plasma platen?
Alvast bedankt,
Jeffrey
Re: Plasma tellerplaten en Plasma verwarmingspaneel
Tellers niet loshalen als het niet hoeft, brandstof en watertemp kan je wel makkelijk weer goed krijgen als je ze er toch afhaalt, maar toch. Waarom als het niet nodig is? En zo aan de foto te zien zijn de gaten groot genog.
brandstof tank vol of leeg, hoeft niet maar dan is het makkelijk hem weer op de juiste plaats te zetten mocht je de teller verschuiven met het installeren.
verwarmingspaneel kan op de inverter van de plasma bij de meeste zitten er vier aansluitpunten op.
brandstof tank vol of leeg, hoeft niet maar dan is het makkelijk hem weer op de juiste plaats te zetten mocht je de teller verschuiven met het installeren.
verwarmingspaneel kan op de inverter van de plasma bij de meeste zitten er vier aansluitpunten op.
brandstof, die is makkelijker terug te zetten en is niet een super groot als ie wat afwijkt.
maar je kan ook het achterste deel losschroeven dan kan je de naalden (met klok) compleet draaien en zo de plaat er overheenschuiven.
De wijzer kan je er weer opdrukken jah.
Mijn lukte het wel om de naalden los the halen, met 2 vorkjes geloof ik en dan als hefboom rustig omhoog duwen, als je scheef gaat breekt de centerpen. Dan heb je een nieuwe teller nodig dus...
maar je kan ook het achterste deel losschroeven dan kan je de naalden (met klok) compleet draaien en zo de plaat er overheenschuiven.
De wijzer kan je er weer opdrukken jah.
Mijn lukte het wel om de naalden los the halen, met 2 vorkjes geloof ik en dan als hefboom rustig omhoog duwen, als je scheef gaat breekt de centerpen. Dan heb je een nieuwe teller nodig dus...
- Jeffmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: W-city
Na een weekendje Center Parcs en een voedselvergiftiging verder, heb ik de nieuwe tellerplaten er eindelijk in zitten!
het is me gelukt zonder de klokjes los te halen, en zonder de platen al te veel te verbuigen, alleen het wijzertje van de brandstof meter draaide een keer door, na het voorzichtig terug te draaien doet hij het gewoon weer perfect , het enige probleem waar ik nu mee zit is het stekkertje van de KM/H plaat, ik denk dat ik het lipje van de zwarte voorplaat er van af haal, en de sleuf waar het lipje in vast hoort te klikken even een beetje uit vrees zodat het alsnog past met het stekkertje.
het is me gelukt zonder de klokjes los te halen, en zonder de platen al te veel te verbuigen, alleen het wijzertje van de brandstof meter draaide een keer door, na het voorzichtig terug te draaien doet hij het gewoon weer perfect , het enige probleem waar ik nu mee zit is het stekkertje van de KM/H plaat, ik denk dat ik het lipje van de zwarte voorplaat er van af haal, en de sleuf waar het lipje in vast hoort te klikken even een beetje uit vrees zodat het alsnog past met het stekkertje.