knocking/tikken klze
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Het blijft altijd moeilijk om het zo te zeggen vanaf een filmpje .
Maar een lager hoeft maar heel weinig speling te hebben .
Vergeet ook niet dat je er al een tijdje mee rijd .
De meeste metaal deeltjes zitten waarschijnlijk in je olie filter dan .(als het een lager is)
Het kan best dat de schotels van de nokkenassen slecht zijn .
Alleen is daar het geluid wel erg hard voor .
Tis altijd moeilijk om de oorzaak te vinden .
Maar een lager hoeft maar heel weinig speling te hebben .
Vergeet ook niet dat je er al een tijdje mee rijd .
De meeste metaal deeltjes zitten waarschijnlijk in je olie filter dan .(als het een lager is)
Het kan best dat de schotels van de nokkenassen slecht zijn .
Alleen is daar het geluid wel erg hard voor .
Tis altijd moeilijk om de oorzaak te vinden .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Vandaag ben even op de snelweg wezen rijden.
En na 10 min 120 km/h weer gehoord naar het ratelen...........weg
naar het werk gereden, na het werk weer starten geen ratel.
Nog iemand bij laten kijken, hoorde niks verkeerds.
Met de 10W40 was dat dus ook zo, toch geen verschil duurt alleen iets langer voor dat hij weg is.
Maar hij gaat dus weg als ik een lang stuk rijd, en blijft dan ook een paar dagen weg. Maar als ik een paar kleine stukjes rijd is de ratel er weer.
En na 10 min 120 km/h weer gehoord naar het ratelen...........weg
naar het werk gereden, na het werk weer starten geen ratel.
Nog iemand bij laten kijken, hoorde niks verkeerds.
Met de 10W40 was dat dus ook zo, toch geen verschil duurt alleen iets langer voor dat hij weg is.
Maar hij gaat dus weg als ik een lang stuk rijd, en blijft dan ook een paar dagen weg. Maar als ik een paar kleine stukjes rijd is de ratel er weer.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Sja.. deze dingen zijn altijd moeilijk te zeggen.
Als je er zeker van wilt zijn dat het geen drijfstang is kan je de oliepan eraf halen en kijken of er metaalresten in liggen.
Anders zou het een HLA of schotelveer zijn. (neig meer naar het 1e)
Als je er zeker van wilt zijn dat het geen drijfstang is kan je de oliepan eraf halen en kijken of er metaalresten in liggen.
Anders zou het een HLA of schotelveer zijn. (neig meer naar het 1e)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Hier zijn een paar video's om te vergelijken
Distributieriem maakt lawaai
http://www.youtube.com/watch?v=E7gYQBsCvmY
Drijfstang
http://s5.photobucket.com/albums/y185/j ... nt=108.mp4
Distributieriem maakt lawaai
http://www.youtube.com/watch?v=E7gYQBsCvmY
Drijfstang
http://s5.photobucket.com/albums/y185/j ... nt=108.mp4
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Mijn hydraulische spanner zag er zo uit
Hij hing nog wel vast nouja hij zat nog klem met de bout, maar misschien oorzaak geluid? wel vaag dat het dan weg ging bij warme motor.
HLA waren het volgens mij niet, deze zijn nog keihard.
En een drijfstang lager gaat niet weg met warme motor neem ik aan.
Uploaded with ImageShack.us
Hij hing nog wel vast nouja hij zat nog klem met de bout, maar misschien oorzaak geluid? wel vaag dat het dan weg ging bij warme motor.
HLA waren het volgens mij niet, deze zijn nog keihard.
En een drijfstang lager gaat niet weg met warme motor neem ik aan.
Uploaded with ImageShack.us
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Test-Pilot
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 29 apr 2011, 20:06
jah das piston slap, daar had ik ook al aan gedacht maar ergens reageerde iemand hier dat dat niet veel voorkomt bij de mx.
En tevens met olieverbruik gepaard gaat, terwijl ik geen olie verbrand.
ten derde is piston slap ruimte op cylinder wand wat weg gaat nadat de auto warm is door uitzetting van het metaal. Mijn ratel is willekeurig, soms bij koude start, maar niet altijd.
Soms een paar dagen niet, maar als ik elke dag gewoon 30km ofzo had gereden had ik er nooit last van gehad, en het dus ook nooit gemerkt hebben. Want als de motor goed warm is geweest start ie de volgende dag gewoon zonder ratel.
Toch apart probleem.......
Die spanner lijkt me op een of andere manier toch het probleem eigenlijk.
Als ik nou es 'n nieuwe binnenkrijg (fordprobestore schiet op !) dan kan het blok weer terug in de auto en de theorie uittesten.
En tevens met olieverbruik gepaard gaat, terwijl ik geen olie verbrand.
ten derde is piston slap ruimte op cylinder wand wat weg gaat nadat de auto warm is door uitzetting van het metaal. Mijn ratel is willekeurig, soms bij koude start, maar niet altijd.
Soms een paar dagen niet, maar als ik elke dag gewoon 30km ofzo had gereden had ik er nooit last van gehad, en het dus ook nooit gemerkt hebben. Want als de motor goed warm is geweest start ie de volgende dag gewoon zonder ratel.
Toch apart probleem.......
Die spanner lijkt me op een of andere manier toch het probleem eigenlijk.
Als ik nou es 'n nieuwe binnenkrijg (fordprobestore schiet op !) dan kan het blok weer terug in de auto en de theorie uittesten.