motor toeren slaat op hol
Moderator: Moderators
motor toeren slaat op hol
hallo,
Sinds gisteren lopen de toeren van de motor naar boven en naar beneden tussen 1 en 2.5. In stationair en terwijl ik rij.
Pas wanneer ik meer dan 2.5 toeren rijd, rijdt hij weer perfect. Maakt niet uit in welke versnelling hij staat. Of dat ik de koppeling indruk.
Dit is echt een probleem wanneer ik stop omdat wanneer ik bij het stoplicht sta te wachten lijkt het net of ik op het gaspendaal blijf drukken om snel weg te kunnen racen.
En bij het terugschakelen om af te remmen moet ik allerlei trucjes uitvoeren om ook daadwerkelijk te stoppen/of langzamer te gaan.
Als auto 2.5 of minder toeren bereikt, dan loopt de auto vanzelf (de toeren van de motor blijft bewegen tussen de 1.5 tot 2.5...)
Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel.
Heeft iemand ideeen wat dat kan zijn?
gr. jorge
Sinds gisteren lopen de toeren van de motor naar boven en naar beneden tussen 1 en 2.5. In stationair en terwijl ik rij.
Pas wanneer ik meer dan 2.5 toeren rijd, rijdt hij weer perfect. Maakt niet uit in welke versnelling hij staat. Of dat ik de koppeling indruk.
Dit is echt een probleem wanneer ik stop omdat wanneer ik bij het stoplicht sta te wachten lijkt het net of ik op het gaspendaal blijf drukken om snel weg te kunnen racen.
En bij het terugschakelen om af te remmen moet ik allerlei trucjes uitvoeren om ook daadwerkelijk te stoppen/of langzamer te gaan.
Als auto 2.5 of minder toeren bereikt, dan loopt de auto vanzelf (de toeren van de motor blijft bewegen tussen de 1.5 tot 2.5...)
Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel.
Heeft iemand ideeen wat dat kan zijn?
gr. jorge
Ik heb hem vanmiddag uitgelezen.
Aantal flinke problemen tegen gekomen.
- Sowieso zuigt het blok al een flinke tijd vuile lucht aan (gat in intake pijp/ regelmatig losliggen intake pijp).
- Flink koelvloeistof verbruik.
- AFPR is door de vorige eigenaar op 5 bar (!!??) gezet.. Durf hem niet omlaag te zetten, omdat ik niet zeker weet waarom de vorige eigenaar hem nou op 5 bar gezet heeft.
- De oliecatch tank (aangesloten op het kleppendeksel en de egr aansluitingen) zat tot de breetherfilter gevuld met 3/4 water (koelvloeistof?) en 1/4 oliekoffiedikmeuk.. Hoewel het onder de oliedop en bij de pijlstok gewoon "schone" olie was..
- Motor loopt vol in noodloop. Altijd... Fan blijft constant draaien, tenzij je de kabelboom vastpakt... ???
- Uitleescodes:
10 Intake Air Temp. Sensor (Air Flow Sensor).
15 and/or 23 Heated Oxygen Sensor (Inactivation).
16 EGR Function Sensor.
17 and/or 24 Closed Loop System.
25 Pressure Regulator Control Solenoid Valve.
28 EGR Vacuum Solenoid Valve.
29 EGR Vent Solenoid Valve.
67 Coolant Fan Relay No. 1.
69 Engine Coolant Temperature Sensor (Fan).
- Ook kwam ik een aantal gesmolten relais tegen onder het dashboard.
- Onder de voorste kleppendeksel zit een ratelende klepstoter die klinkt alsof hij inmiddels tegen het deksel zelf aan komt.
- Nadat ik de catchtank schoongemaakt had, kwam er een flinke buts rook uit de breetherfilter. Er staat dus enorme overdruk in het carter.
Ik kon eigenlijk alleen maar moedeloos toekijken.. Kan al die sensoren wel gaan vervangen, maar vraag me ernstig af hoe lang het blok dan nog heel blijft.
Aantal flinke problemen tegen gekomen.
- Sowieso zuigt het blok al een flinke tijd vuile lucht aan (gat in intake pijp/ regelmatig losliggen intake pijp).
- Flink koelvloeistof verbruik.
- AFPR is door de vorige eigenaar op 5 bar (!!??) gezet.. Durf hem niet omlaag te zetten, omdat ik niet zeker weet waarom de vorige eigenaar hem nou op 5 bar gezet heeft.
- De oliecatch tank (aangesloten op het kleppendeksel en de egr aansluitingen) zat tot de breetherfilter gevuld met 3/4 water (koelvloeistof?) en 1/4 oliekoffiedikmeuk.. Hoewel het onder de oliedop en bij de pijlstok gewoon "schone" olie was..
- Motor loopt vol in noodloop. Altijd... Fan blijft constant draaien, tenzij je de kabelboom vastpakt... ???
- Uitleescodes:
10 Intake Air Temp. Sensor (Air Flow Sensor).
15 and/or 23 Heated Oxygen Sensor (Inactivation).
16 EGR Function Sensor.
17 and/or 24 Closed Loop System.
25 Pressure Regulator Control Solenoid Valve.
28 EGR Vacuum Solenoid Valve.
29 EGR Vent Solenoid Valve.
67 Coolant Fan Relay No. 1.
69 Engine Coolant Temperature Sensor (Fan).
- Ook kwam ik een aantal gesmolten relais tegen onder het dashboard.
- Onder de voorste kleppendeksel zit een ratelende klepstoter die klinkt alsof hij inmiddels tegen het deksel zelf aan komt.
- Nadat ik de catchtank schoongemaakt had, kwam er een flinke buts rook uit de breetherfilter. Er staat dus enorme overdruk in het carter.
Ik kon eigenlijk alleen maar moedeloos toekijken.. Kan al die sensoren wel gaan vervangen, maar vraag me ernstig af hoe lang het blok dan nog heel blijft.