Aangezien ik op internet veel ben tegen gekomen over de zwakte van de versnellingsbak carters ben ik aan het ontwikkelen geslagen. De zwakheid zit hem met name in het lipje waar de lagers op rusten.
Zolang je Oem rijdt zijn er zo geen problemen, maar als je wat meer uit een KL-ZE wilt halen dan wil het carter van de versnellingsbak aan de bestuurders zijde nog wel eens scheuren. Hier heb ik een modificatieplaat op ontwikkeld en laten maken.
Hieronder zie je hoe de plaat is geworden.
Om deze plaat passend te maken heb ik ook de lager passingen van het carter wat groter moeten maken. Dat is goed te zien op de volgende foto's.
Zo ziet het geheel er uit als het in elkaar zit.
En van de binnenkant.
Het heeft mij redelijk wat geld gekost om dit te laten ontwikkelen en produceren, maar dat had ik er graag voor over om deze zwakheid weg te krijgen. Mocht er trouwens iemand zoiets hebben van ik zou dit ook wel willen laat het dan even weten via een PB.
Aangezien ik nu wat minder tijd heb zal ik het verhaal morgen ofzo even wat duidelijker uitleggen.
Versnellingsbak Modificatie/ verbetering
Moderator: Moderators
Versnellingsbak Modificatie/ verbetering
Project Mazda MX-3 V6 24V In Progress
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ziet er dik uit Jim.
Wat zorgt er nu precies voor dat het sterker is ?
Ik meen namelijk dat je meestal je versnellings tandwielen aan gort draait (of ze worden glad geslepen of je lanceert er 1 door je bak)
Wat zorgt er nu precies voor dat het sterker is ?
Ik meen namelijk dat je meestal je versnellings tandwielen aan gort draait (of ze worden glad geslepen of je lanceert er 1 door je bak)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences