Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.
Moderator: Moderators
PaTjE
Co-Pilot
Berichten: 434 Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City
Bericht
door PaTjE » 08 aug 2011, 22:50
JForce schreef: Is je stappenmotor nog goed? Of misschien heb je ergens een vacuumlek.
Vacuüm lek heb ik al gecheckt,... Hoe weet ik of de stappemotor nog goed is...
WhiteFinish
Supporting Member
Berichten: 6833 Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:
Bericht
door WhiteFinish » 09 aug 2011, 07:19
Je stappenmotor mag (uit mijn hoofd) een weerstand van 13,7k ohm hebben (max).
Kijk het anders voor de zekerheid na in de manual.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
PaTjE
Co-Pilot
Berichten: 434 Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City
Bericht
door PaTjE » 10 aug 2011, 23:12
WhiteFinish schreef: Je stappenmotor mag (uit mijn hoofd) een weerstand van 13,7k ohm hebben (max). Kijk het anders voor de zekerheid na in de manual.
Ik heb de weerstand gemeten, en die is 11,8ohm...
Als de motor warm of koud is, en trekt de stekker eraf maakt dat weinig verschil.....
Heb het bij die van mij geprobeerd en loopt gelijk beroerd....
Lijkt mij dat de stappenmotor niet egt werkt?
Mazdarati MX-6
Pilot
Berichten: 608 Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht
Bericht
door Mazdarati MX-6 » 11 aug 2011, 09:21
Draai de schroef aan de boven kant eens een halve slag verder open .
Dat terug zakken in de toeren komt daar waarschijnlijk door .
Welke nokkenassen zitten erin ?
Ik had voor heen de kl01 nokkenassen erin zitten en daar liep hij veel mooier op dan met de kl31 .
De kl31 nokkenassen zijn wat onrustiger .
Nissan Skyline R33 GTS-t RB25DET 300pk Chip's K8 KLDE en KLZE
PaTjE
Co-Pilot
Berichten: 434 Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City
Bericht
door PaTjE » 11 aug 2011, 15:40
Mazdarati MX-6 schreef: Draai de schroef aan de boven kant eens een halve slag verder open . Dat terug zakken in de toeren komt daar waarschijnlijk door . Welke nokkenassen zitten erin ? Ik had voor heen de kl01 nokkenassen erin zitten en daar liep hij veel mooier op dan met de kl31 . De kl31 nokkenassen zijn wat onrustiger .
Er is helemaal niets veranderd verder qua nokkenassen ed. Voordartie uitelkaar is geweest lieptie ook gewoon normaal stationair, dus lijkt me sterk dat het daar iets mee te maken zal hebben....
JForce
Super-Pilot
Berichten: 1439 Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland
Bericht
door JForce » 11 aug 2011, 17:10
PaTjE schreef: Ik heb de weerstand gemeten, en die is 11,8ohm... Als de motor warm of koud is, en trekt de stekker eraf maakt dat weinig verschil..... Heb het bij die van mij geprobeerd en loopt gelijk beroerd.... Lijkt mij dat de stappenmotor niet egt werkt?
manual schreef: Disconect idle air control valve connector at idle: does engine speed increase? No: Replace idle air control valve Resistance 10,7-12,3 Ohm
WhiteFinish
Supporting Member
Berichten: 6833 Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:
Bericht
door WhiteFinish » 12 aug 2011, 07:06
Dankjewel JForce..
Zo zie je maar; beter om even na te kijken
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
PaTjE
Co-Pilot
Berichten: 434 Lid geworden op: 07 feb 2008, 18:48
Locatie: L-City
Bericht
door PaTjE » 13 aug 2011, 01:14
JForce schreef: PaTjE schreef: Ik heb de weerstand gemeten, en die is 11,8ohm... Als de motor warm of koud is, en trekt de stekker eraf maakt dat weinig verschil..... Heb het bij die van mij geprobeerd en loopt gelijk beroerd.... Lijkt mij dat de stappenmotor niet egt werkt?
manual schreef: Disconect idle air control valve connector at idle: does engine speed increase? No: Replace idle air control valve Resistance 10,7-12,3 Ohm
Tnx! Nu maar ff opzoek naar een iac....