Whitefinish's ZE bouw
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Whitefinish's ZE bouw
Aangezien mijn ZE versleten zuigerveren heeft en nogal wat olie verbruikt heb ik besloten om hem opnieuw op te bouwen / reviseren.
Ik vind het altijd leuk om met iets unieks rond te rijden, dat was ten tijde van mijn ZE zo (minder dan 10 mx-3's met een ZE) en dat ga ik nu weer proberen.
Alvast een antwoord op de vraag; waarom geen Turbo?
N/A vind ik leuker, hoge toeren. Stuk unieker dan turbo (oke, NL niet maar wereldwijd rijden er toch best veel KL's met turbo) en ik heb geen zin om elke keer mijn bak te vervangen omdat de turbo alles kapot heeft geblazen.
Welke dingen heb ik al gekocht voor de motor.
- Pacesetter headers
- KLDE klepspietjes
- RD Valve Spring Chromely retainers
- Interprep klepveren
- Coltcams (inlaat triflow, uitlaat race)
- 2 slimfans
- Oilcooler + adapter
- 67mm TB
- Mx6 5de versnelling
- Megasquirt (vorig jaar zomer geinstalleerd, krijg alleen nog geen verbinding tusen laptop en megasquirt om mappen te laden)
- CDF verstelbare krukaspullies.
- King6 handmatige distributieriem spanner
- Distributieriem setje
- Ajusa kopbouten
Nog te bestellen
- Drijfstangen (ben ik nog niet uit)
- Zuigers Wiseco 11.5:1
- Zuigerringen
- Koppakking
- Overige pakkingen en keerringen
Zuigers en pakkingen kunnen pas besteld worden wanneer het blok uit de auto is. Weet namelijk niet of er een overmaat nodig is.
Megasquirt installatie.... (heeft me al aardig wat kopzorgen gegeven )
Loopt helaas nog steeds niet 100%.
Geprobeerd om de firmware opnieuw te branden maar dat mislukte.
Megasquirt en de laptop hebben ergens communicatieproblemen. Zie wel temperatuur, toeren, ontsteking, a/f etc... maar kan geen mappen inladen.
Wat meer foto's
5e versnelling mx6
Pacesetter headers
Interprep veren~DE retainers (worden RD Chromely)
Colt nokkenassen trioflow & racegrind
67mm gasklephuis
Alleen even schoongemaakt; het moet nog aangepast worden zodat het ook past icm het remreservoir.
Ik vind het altijd leuk om met iets unieks rond te rijden, dat was ten tijde van mijn ZE zo (minder dan 10 mx-3's met een ZE) en dat ga ik nu weer proberen.
Alvast een antwoord op de vraag; waarom geen Turbo?
N/A vind ik leuker, hoge toeren. Stuk unieker dan turbo (oke, NL niet maar wereldwijd rijden er toch best veel KL's met turbo) en ik heb geen zin om elke keer mijn bak te vervangen omdat de turbo alles kapot heeft geblazen.
Welke dingen heb ik al gekocht voor de motor.
- Pacesetter headers
- KLDE klepspietjes
- RD Valve Spring Chromely retainers
- Interprep klepveren
- Coltcams (inlaat triflow, uitlaat race)
- 2 slimfans
- Oilcooler + adapter
- 67mm TB
- Mx6 5de versnelling
- Megasquirt (vorig jaar zomer geinstalleerd, krijg alleen nog geen verbinding tusen laptop en megasquirt om mappen te laden)
- CDF verstelbare krukaspullies.
- King6 handmatige distributieriem spanner
- Distributieriem setje
- Ajusa kopbouten
Nog te bestellen
- Drijfstangen (ben ik nog niet uit)
- Zuigers Wiseco 11.5:1
- Zuigerringen
- Koppakking
- Overige pakkingen en keerringen
Zuigers en pakkingen kunnen pas besteld worden wanneer het blok uit de auto is. Weet namelijk niet of er een overmaat nodig is.
Megasquirt installatie.... (heeft me al aardig wat kopzorgen gegeven )
Loopt helaas nog steeds niet 100%.
Geprobeerd om de firmware opnieuw te branden maar dat mislukte.
Megasquirt en de laptop hebben ergens communicatieproblemen. Zie wel temperatuur, toeren, ontsteking, a/f etc... maar kan geen mappen inladen.
Wat meer foto's
5e versnelling mx6
Pacesetter headers
Interprep veren~DE retainers (worden RD Chromely)
Colt nokkenassen trioflow & racegrind
67mm gasklephuis
Alleen even schoongemaakt; het moet nog aangepast worden zodat het ook past icm het remreservoir.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- Be_Easy
- Pilot
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Das een heel mooi lijstje kerel! Ben erg benieuwd hoe mooi dat allemaal gaat lopen!
Ook fijn dat er nog iemand is die wel echt de performance kant uitgaat en die daar al wat verder in is. ( Zal je nog wel een keer om hulp vragen denk ik zo :p )
Stuur me binnenkort ff een pb betreft de nokkenassen waar we het over gehad hebben.
Krikje goed btw?
Gr
Ook fijn dat er nog iemand is die wel echt de performance kant uitgaat en die daar al wat verder in is. ( Zal je nog wel een keer om hulp vragen denk ik zo :p )
Stuur me binnenkort ff een pb betreft de nokkenassen waar we het over gehad hebben.
Krikje goed btw?
Gr
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92
Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Mooi project! Die communicatieproblemen tussen je laptop en de MegaSquirt worden mogelijk veroozaakt doordat je een USB naar seriëele converterkabel gebruikt. Je hebt best kans dat het met een laptop met een native seriëele poort wel lukt. Eventueel wil ik dat wel een keer met je uitproberen.
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Dat is een mooi lijstje .
Maar de Wiseco zuigers hebben toch ook de 21 mm zuiger pennen ?
De millenia S drijfstangen hebben ook deze maat .
Ik ben zelf ook bezig met een blok .
Hadden toen de verkeerde drijfstangen gekregen .(waren te groot)
Hebben toen een setje millenia S drijfstangen gekocht en deze passen perfect .
En voor een n/a setup zijn deze sterk genoeg .
Ook voor een turbo setup .
Wat heb je eigenlijk betaal voor de coltcams ?
Deze zit ook nog in de planning voor mij .
Suc6 met het bouwen .
Maar de Wiseco zuigers hebben toch ook de 21 mm zuiger pennen ?
De millenia S drijfstangen hebben ook deze maat .
Ik ben zelf ook bezig met een blok .
Hadden toen de verkeerde drijfstangen gekregen .(waren te groot)
Hebben toen een setje millenia S drijfstangen gekocht en deze passen perfect .
En voor een n/a setup zijn deze sterk genoeg .
Ook voor een turbo setup .
Wat heb je eigenlijk betaal voor de coltcams ?
Deze zit ook nog in de planning voor mij .
Suc6 met het bouwen .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Mazdarati MX-6 schreef:Dat is een mooi lijstje .
Maar de Wiseco zuigers hebben toch ook de 21 mm zuiger pennen ?
De millenia S drijfstangen hebben ook deze maat .
Ik ben zelf ook bezig met een blok .
Hadden toen de verkeerde drijfstangen gekregen .(waren te groot)
Hebben toen een setje millenia S drijfstangen gekocht en deze passen perfect .
En voor een n/a setup zijn deze sterk genoeg .
Ook voor een turbo setup .
Wat heb je eigenlijk betaal voor de coltcams ?
Deze zit ook nog in de planning voor mij .
Suc6 met het bouwen .
Het is ook mogelijk om oem pinsize te nemen.
Waarom geen millenia... Ik weet welliswaar dat de millenia S drijfstangen +/- 500pk aan kunnen maar de millenia S zijn ook zwaarder dan OEM.
Als je hogere toeren wilt gaan draaien moet alles zo licht mogelijk zijn.
Ook de CDF pullies zal ik waarschijnlijk niet nodig hebben voor de timing maar juist om de draaiende massa minder te maken.
coltcams heb ik gekocht via een groupbuy and uiteindelijk hebben ze ong $600 gekost. Dit is incl een setje kl01 basisset die verslepen werden en verschepen tot aan mijn deur.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
Re: Whitefinish's ZE bouw
WhiteFinish schreef:- Megasquirt (vorig jaar zomer geinstalleerd, krijg alleen nog geen
Wanneer gaan we dit fixen Robert?
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Vandaag de postbode langs geweest
Dit is een aangepaste distributieriemspanner.
Het is een handmatige spanner ipv de originele hydrolische spanner.
Vooral als ik meer toeren wil draaien ben ik bang dat de hydroliek het niet goed bijhoud. Dus vandaar deze handmatige.
Dit is een aangepaste distributieriemspanner.
Het is een handmatige spanner ipv de originele hydrolische spanner.
Vooral als ik meer toeren wil draaien ben ik bang dat de hydroliek het niet goed bijhoud. Dus vandaar deze handmatige.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Weer even een kleine update.
Megasquirt harnas heb ik opnieuw gesoldeerd aangezien ik niet tevreden was.
Ook een Corvette ZR1 oliefilter gekocht.
Deze is net iets groter en zorgt ook voor een iets hogere oliedruk.
Bij veel KL's is de oliedruk wat aan de lage kant (met name cil 6). Dit helpt iets daarbij
Megasquirt harnas heb ik opnieuw gesoldeerd aangezien ik niet tevreden was.
Ook een Corvette ZR1 oliefilter gekocht.
Deze is net iets groter en zorgt ook voor een iets hogere oliedruk.
Bij veel KL's is de oliedruk wat aan de lage kant (met name cil 6). Dit helpt iets daarbij
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences