Uitlijnen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
RRRR
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:20

Uitlijnen

Bericht door RRRR »

Hallo allemaal,

Even een vraagje. Ik laat 2 nieuwe achterbanden zetten maar de garage waar mijn auto staat kan hem niet laten uitlijnen. Volgens hun geen probleem alleen ik wilde even zeker weten of dat inderdaad geen probleem is. Ik laat namelijk ook de schokdempers vervangen...

Alvast bedankt!
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Nadat bij mijn auto de schokdempers vervangen waren door een schroefset, moest de auto opnieuw uitgelijnd worden. Het lijkt me dat dat in dit geval ook geldt.
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Mxmaarten3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 apr 2011, 20:06

Bericht door Mxmaarten3 »

hallo.. mensen.....

Niet uitlijnen??????
Ik denk dat ze bedoelen balanceren. maar goed dat is niet moeilijk dat moet op elke balanceer apparaat kunnen. Tenzij je speciale velgen hebt maar dan kan ik het mij nog niet voorstellen.
En over die schokdempers vervangen.. dan hoef je hem alsnog niet te laten uitlijnen, mits je geen merktekens hebt gezet.. (Handig en efficient..)

Gr maarten
Waarom Moeilijk Doen Als het Makkelijk Kan.
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

beter wel ff uitlijnen. Weet je zeker dat je camber en alles goed staat. Anders heb je kans dat je banden snel slijten of heel raar slijten.

Ik heb rondom schokbrekers vervangen en ga het ook nog doen
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Mxmaarten3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 apr 2011, 20:06

Bericht door Mxmaarten3 »

ik was toch nog even nieuwsgierig vandaag.. dus heb ik mijn auto ff op de brug gezet.. maar volgens mij komt er geen sprake van uitlijnen.. want het is niet nodig om je spoorstangen( Juiste benaming vergeten :oops: ) achter los te maken om de schokbrekers er uit te krijgen...
maar indd het is nooit verkeerd om een keertje weer opnieuw te laten uitlijnen..

Mvg maarten
Waarom Moeilijk Doen Als het Makkelijk Kan.
Plaats reactie