Millenia dynamo How-To
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Millenia dynamo How-To
Plaats hier even commentaren, vragen, aanvullingen op het volgende onderwerp
http://www.mazdamx-3.nl/?url=/forum/pos ... f3261024cc
Als alle vragen beantwoord zijn zal dit topic weer verdwijnen.
http://www.mazdamx-3.nl/?url=/forum/pos ... f3261024cc
Als alle vragen beantwoord zijn zal dit topic weer verdwijnen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
waar ik eigenlijk mee zit en me afvraag..
wat schiet je er uberhaupt mee op?
90ampere dynamo is relatief zwaar, gezien het feit dat je er alleen nut van zou hebben als je een enorme zware audio install hebt vraag ik me het af of het voor iemand hier uberhaupt noodzakelijk is.
voldoende dikte kabels, goed materiaal, dan moet een 90ampere dynamo echt een zware install makkelijk trekken. als je dan gaat DB draggen met enorm dikke amps en 1 of 2 extra accus dan zou ik de noodzaak inzien van het upgraden van je dynamo..
of er moeten nog wel meer voordelen aan kleven die ik zo niet 123 inzie
wat schiet je er uberhaupt mee op?
90ampere dynamo is relatief zwaar, gezien het feit dat je er alleen nut van zou hebben als je een enorme zware audio install hebt vraag ik me het af of het voor iemand hier uberhaupt noodzakelijk is.
voldoende dikte kabels, goed materiaal, dan moet een 90ampere dynamo echt een zware install makkelijk trekken. als je dan gaat DB draggen met enorm dikke amps en 1 of 2 extra accus dan zou ik de noodzaak inzien van het upgraden van je dynamo..
of er moeten nog wel meer voordelen aan kleven die ik zo niet 123 inzie
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Je belast je hele systeem er minder mee. De pully is hetzelfde als de 90 maar werkt nu wel iets meer op.
Tevens wordt ook de dynamo nog wel eens gezien als zwak punt van de mx3.
En voor mij is het ook een beetje een hebbedingetje
Tevens wordt ook de dynamo nog wel eens gezien als zwak punt van de mx3.
En voor mij is het ook een beetje een hebbedingetje
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Re: Millenia dynamo How-To
WhiteFinish schreef:Plaats hier even commentaren, vragen, aanvullingen op het volgende onderwerp
http://www.mazdamx-3.nl/?url=/forum/pos ... f3261024cc
Als alle vragen beantwoord zijn zal dit topic weer verdwijnen.
Is die how-to voor een v6 of 1.6?
of maakt dat niet uit.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
xedos schreef:90 amp.is niet echt zwaar. een mx-3 met airco heeft standaart 120 amp.
hmmm. zit er nu al een poos op te zoeken maar dat ben ik nog niet tegengekomen.
bedoel je dan een v6 of 1.6?
ik heb zelf een 1.6 van 97..met airco. zelf dacht ik dat ik er een 70amp dynamo op had zitten.
v6 heeft meende ik 90.
maar ik wil graag een zwaardere.. zal morgen eens informeren bij een revisie bedrijf.. misschien dat extra omwikkelen ook nog een optie is.
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: