MX-3 1993 194***
Moderator: Moderators
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
MX-3 1993 194***
Beste Leden,
Ik zal me bij deze eerst voorstellen:
Ik ben Ronny, 18 jaar oud. En ik ben monteur in opleiding(binnenkort hopelijk 2e monteur diploma halen)
ik kan via mijn werk een ingerolen en verschrikkelijk slechte MX-3 1,8i V6 kopen.
Hij heeft APK tot 12 november 2011(Joost mag weten hoe hij hier aan komt)
Het mooie is wel(buiten het wagentje zelf om)
Geen roest op de carroserie!!
Het volgende mankeert er aan:
-Stabilisatorkogels Speling
-Stuurkogels Speling
-Fuseekogels Speling
-Schokdempers (wss meerdere lek)
-Remsysteem moet nagekeken worden(schijven zien vies roestig dus er zitten wss klauwen of blokken vast)
-Ook lekt ie koelvloeistof en zweet ie n beetje olie
-Remslangen moet ik nog controleren. Ik heb er onderdoor gelopen maar kon de wielen er niet af halen want het wielslot was er nog niet bij geleverd.
Nou kan ik deze voor €200 kopen. Opzich een koopje. En omdat er geen roest te vinden is lijkt het me best leuk om hem op te knappen zodat ie over n paar maanden WEL door de keuring MAG.
Nou is mijn vraag een beetje:
Hoe verantwoord is het om 2e hands kogels te gebruiken? Voor fusee stuurkogels en dat soort dingen? Of is jullie advies om ze gewoon nieuw te kopen?
Ik ben benieuwd wat jullie mening is.
P.S. Foto's komen zodra de deal rond is en de auto van mij is
Ik zal me bij deze eerst voorstellen:
Ik ben Ronny, 18 jaar oud. En ik ben monteur in opleiding(binnenkort hopelijk 2e monteur diploma halen)
ik kan via mijn werk een ingerolen en verschrikkelijk slechte MX-3 1,8i V6 kopen.
Hij heeft APK tot 12 november 2011(Joost mag weten hoe hij hier aan komt)
Het mooie is wel(buiten het wagentje zelf om)
Geen roest op de carroserie!!
Het volgende mankeert er aan:
-Stabilisatorkogels Speling
-Stuurkogels Speling
-Fuseekogels Speling
-Schokdempers (wss meerdere lek)
-Remsysteem moet nagekeken worden(schijven zien vies roestig dus er zitten wss klauwen of blokken vast)
-Ook lekt ie koelvloeistof en zweet ie n beetje olie
-Remslangen moet ik nog controleren. Ik heb er onderdoor gelopen maar kon de wielen er niet af halen want het wielslot was er nog niet bij geleverd.
Nou kan ik deze voor €200 kopen. Opzich een koopje. En omdat er geen roest te vinden is lijkt het me best leuk om hem op te knappen zodat ie over n paar maanden WEL door de keuring MAG.
Nou is mijn vraag een beetje:
Hoe verantwoord is het om 2e hands kogels te gebruiken? Voor fusee stuurkogels en dat soort dingen? Of is jullie advies om ze gewoon nieuw te kopen?
Ik ben benieuwd wat jullie mening is.
P.S. Foto's komen zodra de deal rond is en de auto van mij is
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
allereerst welkom bij de club
als dit alle punten zijn die er mankeren valt dat verschrikkelijk slecht nog wel mee naar mijn idee .
maar ik zou gezien het om veiligheid gaat, dit soort dingen gewoon nieuw halen. Zeker als je van plan bent de auto een poosje te blijven rijden zou ik er niet op bezuinigen.
En met je remmen kan wel dat je klauwen vast zitten ja, daar hebben ze wel meer last van. Gewoon een revisiesetje voor halen en ze kunnen er weer mee door meestal ( 70 of 80 euro bij de dealer meen ik voor 2 klauwen).
En als je deze punten allemaal zelf kan is het natuurlijk mooi en is 200 misschien niet zo veel.
Heb je foto's van de auto of heb je hem nog niet?
mvg
jeff
als dit alle punten zijn die er mankeren valt dat verschrikkelijk slecht nog wel mee naar mijn idee .
maar ik zou gezien het om veiligheid gaat, dit soort dingen gewoon nieuw halen. Zeker als je van plan bent de auto een poosje te blijven rijden zou ik er niet op bezuinigen.
En met je remmen kan wel dat je klauwen vast zitten ja, daar hebben ze wel meer last van. Gewoon een revisiesetje voor halen en ze kunnen er weer mee door meestal ( 70 of 80 euro bij de dealer meen ik voor 2 klauwen).
En als je deze punten allemaal zelf kan is het natuurlijk mooi en is 200 misschien niet zo veel.
Heb je foto's van de auto of heb je hem nog niet?
mvg
jeff
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Tot nog toe is dit het jah. Interieur is een puinhoop dus moet ik opruimen. Er moet een nieuwe bestuurdersstoel in wss(bekleding kapot)
Ik had vandaag school. Heb op mn werk bevestigd dat ik de auto hebben wil. Foto's komen z.s.m.
De remmen kan ik ook nog niet controleren want heb er geen slotbout bij gekregen dus de wielen kunnen er niet af :(.
Maar ik heb in elk geval weer hobbywerk :P
Ik had vandaag school. Heb op mn werk bevestigd dat ik de auto hebben wil. Foto's komen z.s.m.
De remmen kan ik ook nog niet controleren want heb er geen slotbout bij gekregen dus de wielen kunnen er niet af :(.
Maar ik heb in elk geval weer hobbywerk :P
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
- lenny-v
- Moderator
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Dordrecht
Welkom bij de club! Ik ben ook monteur, pas geslaagd voor Eerste monteurs examen en had zelf ook dit soort kwaaltjes aan mijn mx-3 ik zou de onderdelen gewoon bij een onderdelenboer halen, Brezan o.i.d alleen de stabilisator stangetjes zou ik mazda origineel kopen, uni is troep ...heb de praktijk ervaring :P. Die remmen zitten ALTIJD vast dus dat is neit zo gek. Als je wat tips wil moet je me maar ff PB dan leg ik je wel een en ander uit als je wilt en een tipje: Doe meteen een grote beurt..vloeistoffen en filters gewoon alles nieuw, scheelt een hoop vaak
En 200 euries is een koopje als ie roestvrij is en goed in de lak zit
Succes ermee
En 200 euries is een koopje als ie roestvrij is en goed in de lak zit
Succes ermee
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Nou netjes in de lak niet helemaal. Maar eerst onderhoud maar bijspijkeren dan gaan we later wel kijken of ik m van buiten nog wat netter maak. Ik weet namelijk niet wat ik er verder mee wil.
Foto's heb ik gisteravond gemaakt. Die zet ik wss morgenavond ff op mn profiel.
Foto's heb ik gisteravond gemaakt. Die zet ik wss morgenavond ff op mn profiel.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!
- SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leersum
Hier dan wat foto's van mijn MX-3
Ik weet alleen niet hoe ik zo'n profiel kan maken als iedereen die onder t kopje 'Members' staat.
Op mn werk
Is dit nou het nieuwe type interieur of het oude?
Je hebt er ook 1 met allemal ronde klokjes zag ik hier op t forum
Interieur is nog n troep. Moet ik nog schoonmaken. Ook zie je hier al n klein beetje dat de bestuurdersstoel een scheur heeft
Ik weet alleen niet hoe ik zo'n profiel kan maken als iedereen die onder t kopje 'Members' staat.
Op mn werk
Is dit nou het nieuwe type interieur of het oude?
Je hebt er ook 1 met allemal ronde klokjes zag ik hier op t forum
Interieur is nog n troep. Moet ik nog schoonmaken. Ook zie je hier al n klein beetje dat de bestuurdersstoel een scheur heeft
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!