Vris #1 geen signaal?
Moderator: Moderators
Vris #1 geen signaal?
Hallo
Ik heb de search functie gebruikt en veel over het 'vris' verhaal gevonden alleen krijg ik mijn probleem niet helemaal opgelost.
Als ik de motor start doet mijn vris #1 helemaal niks. Heb er een voltmeter opgezet blijft gewoon minimaal. bij vris #2 krijg ik wel een waarde ergens boven de 4000 tpm. Kon de tpm niet exact krijgen daar ik in een zeer sociale woonwijk woon waar veel gebrul van mijn auto niet echt gewaardeerd wordt ;-) .
M'n wagen hield erg in ook,heb nu even een massa kabeltje naar 't stekkertje gemaakt en dan dan staat de vris #1 wel open maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Rijdt ondertussen wel beter.
Heb een klde met een kl31 ecu. weet niet er meer gegevens nodig zijn maar hoop dat iemand me verder kan helpen.
Oh ja kwam er ook achter dat mijn bougies vrij wit zijn(voordat ik de vris #1 doorlusde)kan dit er mee te maken hebben?
Alvast bedankt.
Ik heb de search functie gebruikt en veel over het 'vris' verhaal gevonden alleen krijg ik mijn probleem niet helemaal opgelost.
Als ik de motor start doet mijn vris #1 helemaal niks. Heb er een voltmeter opgezet blijft gewoon minimaal. bij vris #2 krijg ik wel een waarde ergens boven de 4000 tpm. Kon de tpm niet exact krijgen daar ik in een zeer sociale woonwijk woon waar veel gebrul van mijn auto niet echt gewaardeerd wordt ;-) .
M'n wagen hield erg in ook,heb nu even een massa kabeltje naar 't stekkertje gemaakt en dan dan staat de vris #1 wel open maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Rijdt ondertussen wel beter.
Heb een klde met een kl31 ecu. weet niet er meer gegevens nodig zijn maar hoop dat iemand me verder kan helpen.
Oh ja kwam er ook achter dat mijn bougies vrij wit zijn(voordat ik de vris #1 doorlusde)kan dit er mee te maken hebben?
Alvast bedankt.
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Dat je geen signaal krijgt van de ecu kan kloppen .
De vris tijden van een kl31 ecu zijn heel anders als die van een klde .
Die bij een klde staan open vanaf de 500 toeren (vris1).
Die bij een kl31 gaat pas open bij 4062 toeren (vris1).
Je hebt pas een signaal die je kan meten als je de toeren haalt van de vris klep .
Eerder zal de ecu geen signaal geven .
Normaal hoort de vris 2 open te gaan bij 4250 toeren . (kl01/kl05 ecu)
Nu gaat hij pas open bij 4781 .(kl31/kl36)
Dus op dat punt verlies je een hoop vermogen .
Ook de vris 1 is ver van tijd af .
Deze staat al open vanaf 3250 toeren bij vol gas .(kl01/kl05)
Nu pas bij 4062 .(kl31/kl36)
Bij 66% gas of minder staat de vris 1 al open vanaf de 500 toeren .
Dat is dus het vermogen verlies waar je het over hebt .
Omdat je nu de vris1 al open hebt (Massa draatje) staan trekt de motor beter .
Dus de vris tijden staat verre van goed bij jou auto .
Dus je verliest in lage toeren een hoop vermogen en hoge toeren .
Maar waarom een kl31 ecu ?
Als het gaat om de lmm dan had je beter met de k8 kunnen blijven rijden .
Daar zitten de vris tijden meer in de buurt van een klde als die van de kl31 .
Dat je bougie's wit zijn heeft te maken dat hij te arm loopt .
Dat kan verschillende oorzaken hebben .
Met een kl31 ecu zou hij eerder te rijk gaan lopen dan te arm .
Injectoren gebruikt van de K8 ?
lambdasondes nog wel goed ?
Brandstof pomp nog wel goed ?
Ecu al eens uit gelezen ?
De vris tijden van een kl31 ecu zijn heel anders als die van een klde .
Die bij een klde staan open vanaf de 500 toeren (vris1).
Die bij een kl31 gaat pas open bij 4062 toeren (vris1).
Je hebt pas een signaal die je kan meten als je de toeren haalt van de vris klep .
Eerder zal de ecu geen signaal geven .
Normaal hoort de vris 2 open te gaan bij 4250 toeren . (kl01/kl05 ecu)
Nu gaat hij pas open bij 4781 .(kl31/kl36)
Dus op dat punt verlies je een hoop vermogen .
Ook de vris 1 is ver van tijd af .
Deze staat al open vanaf 3250 toeren bij vol gas .(kl01/kl05)
Nu pas bij 4062 .(kl31/kl36)
Bij 66% gas of minder staat de vris 1 al open vanaf de 500 toeren .
Dat is dus het vermogen verlies waar je het over hebt .
Omdat je nu de vris1 al open hebt (Massa draatje) staan trekt de motor beter .
Dus de vris tijden staat verre van goed bij jou auto .
Dus je verliest in lage toeren een hoop vermogen en hoge toeren .
Maar waarom een kl31 ecu ?
Als het gaat om de lmm dan had je beter met de k8 kunnen blijven rijden .
Daar zitten de vris tijden meer in de buurt van een klde als die van de kl31 .
Dat je bougie's wit zijn heeft te maken dat hij te arm loopt .
Dat kan verschillende oorzaken hebben .
Met een kl31 ecu zou hij eerder te rijk gaan lopen dan te arm .
Injectoren gebruikt van de K8 ?
lambdasondes nog wel goed ?
Brandstof pomp nog wel goed ?
Ecu al eens uit gelezen ?
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
@ mazdarati : Bedankt voor je snelle reply .
Ik heb deze auto van iemand overgenomen, dacht leuk karretje maar ondertussen wel het mx3 virus opgelopen.
Nu wil ik eerst de auto motorisch in orde hebben voordat ik de auto verder ga opknappen.
De keuze van de kl31 was niet door mij, deze zat er al in. Dacht al dat het niet helemaal klopte maar ik ben een newbie.
Zijn er waardes die ergens beschikbaar zijn zodat ik de pomp of lamda sonde kan doormeten?
Las ook dat een andere fpr zou kunnen helpen maar als de benzine pomp niet goed werkt heeft dat waarschijnlijk geen zin.
Hoe kom ik aan een andere ECU? zijn er er members die me hier verder mee kunnen helpen?
Ik heb deze auto van iemand overgenomen, dacht leuk karretje maar ondertussen wel het mx3 virus opgelopen.
Nu wil ik eerst de auto motorisch in orde hebben voordat ik de auto verder ga opknappen.
De keuze van de kl31 was niet door mij, deze zat er al in. Dacht al dat het niet helemaal klopte maar ik ben een newbie.
Zijn er waardes die ergens beschikbaar zijn zodat ik de pomp of lamda sonde kan doormeten?
Las ook dat een andere fpr zou kunnen helpen maar als de benzine pomp niet goed werkt heeft dat waarschijnlijk geen zin.
Hoe kom ik aan een andere ECU? zijn er er members die me hier verder mee kunnen helpen?
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Een andere afpr heeft alleen nut als je echt het een en ander gedaan hebt aan de motor .
Ander chip headers cat vervanger cai enzo .
De stock fpr kan nog best wel even mee bij een klde .
De pomp zou ik niet weten hoe je die kan testen .
Enige manier om te weten of die nog goed is is als je de druk kan meten wat de pomp nog levert .
lambdasonde moet je effe de zoek functie gebruiken .
Maar vaak geeft de ecu al aan of die nog goed is of niet .
Wat de vris tijden betreft .
Je kan gaan voor een klde ecu met een kl02 lmm .
Of je zou de kl31 ecu moeten aan passen naar de klde spec .
Kwa kosten zou ik dan gewoon voor een klde ecu en lmm gaan .
Wil je meer pk's dan zou je een kl02 lmm moeten regelen en een k819 ecu (met 2/3 plaat) een kl01 of kl05 of de kl31 chippen met een klde chip .
De klde chip kan ik je wel verzorgen voor je .
Ander chip headers cat vervanger cai enzo .
De stock fpr kan nog best wel even mee bij een klde .
De pomp zou ik niet weten hoe je die kan testen .
Enige manier om te weten of die nog goed is is als je de druk kan meten wat de pomp nog levert .
lambdasonde moet je effe de zoek functie gebruiken .
Maar vaak geeft de ecu al aan of die nog goed is of niet .
Wat de vris tijden betreft .
Je kan gaan voor een klde ecu met een kl02 lmm .
Of je zou de kl31 ecu moeten aan passen naar de klde spec .
Kwa kosten zou ik dan gewoon voor een klde ecu en lmm gaan .
Wil je meer pk's dan zou je een kl02 lmm moeten regelen en een k819 ecu (met 2/3 plaat) een kl01 of kl05 of de kl31 chippen met een klde chip .
De klde chip kan ik je wel verzorgen voor je .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Mazdarati MX-6 schreef:Een andere afpr heeft alleen nut als je echt het een en ander gedaan hebt aan de motor .
Ander chip headers cat vervanger cai enzo .
De stock fpr kan nog best wel even mee bij een klde .
De pomp zou ik niet weten hoe je die kan testen .
Enige manier om te weten of die nog goed is is als je de druk kan meten wat de pomp nog levert .
lambdasonde moet je effe de zoek functie gebruiken .
Maar vaak geeft de ecu al aan of die nog goed is of niet .
Wat de vris tijden betreft .
Je kan gaan voor een klde ecu met een kl02 lmm .
Of je zou de kl31 ecu moeten aan passen naar de klde spec .
Kwa kosten zou ik dan gewoon voor een klde ecu en lmm gaan .
Wil je meer pk's dan zou je een kl02 lmm moeten regelen en een k819 ecu (met 2/3 plaat) een kl01 of kl05 of de kl31 chippen met een klde chip .
De klde chip kan ik je wel verzorgen voor je .
Heb net naar mn lmm gekeken maar waar er een sticker hoort te zitten, alleen een plakkerig lijm laagje wel een code gevonden '02m17'. Hopende dat dit dan toch een kl02 LMM is kan het ecu 'probleem' met jouw hulp opgelost worden.
Kan je me dan aan een KLDE chip helpen voor m'n huidige KL31 ECU?
Ga ik ondertussen van het weekend even zoeken naar de waarden van de lambdasonde.
Benzine pomp loopt ook niet echt helemaal constant dus voor de zekerheid een op gevraagd.
Thanks.
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Chip kan ik voor je regelen .
Dan pas ik de vris tijden aan voor die van een klde .
Je kan dan gewoon met de je-50 lmm blijven rijden .
Op marktplaats staat ook een kl02 lmm tekoop .
Deze zou je ook kunnen kopen .
Ik heb een chip die daar beter voor is dan de kl31 chip .
Dan pas ik de vris tijden aan voor die van een klde .
Je kan dan gewoon met de je-50 lmm blijven rijden .
Op marktplaats staat ook een kl02 lmm tekoop .
Deze zou je ook kunnen kopen .
Ik heb een chip die daar beter voor is dan de kl31 chip .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Super! thanks.
Ok die code(02m17) was dus van een je-50.
Ik zal even kijken of ik er 1 kan vinden, die van MP kan ik niet vinden.(als je 'm nog kan vinden graag de link)
Het pas zin een chipswap te doen als ik zeker weet of blijf rijden met de je-50 of een kl02 op de kop kan tikken.
Zal je dan wel pm-en.
Ondertussen wel een leuke belevenis wanneer de vris's wat doen maar ik doe nog even rustig aan ivm met de lichte kleur van de bougies.
Posted: Sat Jun 04, 2011 7:14 am Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Chip kan ik voor je regelen .
Dan pas ik de vris tijden aan voor die van een klde .
Je kan dan gewoon met de je-50 lmm blijven rijden .
Op marktplaats staat ook een kl02 lmm tekoop .
Deze zou je ook kunnen kopen .
Ik heb een chip die daar beter voor is dan de kl31 chip .
Ok die code(02m17) was dus van een je-50.
Ik zal even kijken of ik er 1 kan vinden, die van MP kan ik niet vinden.(als je 'm nog kan vinden graag de link)
Het pas zin een chipswap te doen als ik zeker weet of blijf rijden met de je-50 of een kl02 op de kop kan tikken.
Zal je dan wel pm-en.
Ondertussen wel een leuke belevenis wanneer de vris's wat doen maar ik doe nog even rustig aan ivm met de lichte kleur van de bougies.
Posted: Sat Jun 04, 2011 7:14 am Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Chip kan ik voor je regelen .
Dan pas ik de vris tijden aan voor die van een klde .
Je kan dan gewoon met de je-50 lmm blijven rijden .
Op marktplaats staat ook een kl02 lmm tekoop .
Deze zou je ook kunnen kopen .
Ik heb een chip die daar beter voor is dan de kl31 chip .
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht