Schommelen toerental warme motor, stationair in versnelling

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door robin-mx3 »

@ whitefinish, bedankt, maar wat kan ik nu het beste doen dan?

@mazdarati, is dit nu een reactie op jeff? want vind het eerlijk gezegd een beetje verwarrend dat er nu 2 iets andere problemen hier besproken worden.
jeff88
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door jeff88 »

ja sorry robin het antwoord van mazdarati was voor mij en dat van whitefinish voor jou. maar dat het hoger wordt als je hem in de versnelling zet is inderdaad normaal. sorry voor het verstoren van je topic maar ik dacht dat het misschien met elkaar in verband kon staan. maar dat is idd nog niet het antwoord waarom het dan zo schommelt. maar kan het bij jou ook niet je Idle Air Control zijn dan? omdat het zo blijft schommelen.
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Ja sorry dit was voor jeff88. :oops:

Maar het probleem zit hem in je iac .

Deze zorgt voor de stationaire toerental .
Als deze niet goed is dan moet je zoeken waarom .
Kan zijn je koelvloeistof gasklep of iets anders . (vacuum of een sensor)
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Precies, ik zou zo ie zo beginnen met het goed vullen en luchtvrij maken van je koelvloeistof.

Als er luchtbellen in je koelvloeistof zitten wilt je iac ook wel eens vervelend doen.

Vervolgens even het gasklephuis goed schoonmaken (als je dat nog neit gedaan hebt).
Hierna zou ik even de iac doormeten. Uit mijn hoofd mag deze max 12.7 ohm zijn; maar voor de zekerheid moet je het even opzoeken in het handboek.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot

Bericht door robin-mx3 »

Oke, gister al even vluchtig gekeken, en bij het aanraken van het stekkertje (heen en weer bewegen) veranderde het toerental al.. :?

maar de luchtstelschroef, is daar een bepaalde stand voor zoals die moet staan? want toen ik de auto net had is daar een keer aangezeten door iemand die er zogenaamd verstand van had..

Gasklephuis zal ik eens reinigen, nog niet gedaan.
lenny-v
Moderator
Moderator
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998

Bericht door lenny-v »

Als ie al veranderd bij aanraking van je stekker is die stekkerverbinding niet goed, haal de stekker er eens af en kijk of je corrossie oid ziet en test de sensor ff ;)
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Plaats reactie