Schommelen toerental warme motor, stationair in versnelling
Moderator: Moderators
Schommelen toerental warme motor, stationair in versnelling
Goede dag,
Ik heb nu eigenlijk al heel lang het volgende met mijn mx3 (1.8 v6)
Zodra mijn motor op temperatuur is en ik stil sta met mijn motor in zijn versnelling (welke dan ook, ook achteruit) stationair te draaien dan schommelt mijn motor in toeren. Zo ongeveer van 600tpm tot 1600tpm.
Zodra ik de motor in zijn vrij zet doet hij dit niet en als hij koud is doet die dit ook niet.
Nu merk ik met rijden hier niks van, auto rijd gewoon vloeiend, trekt vloeiend op enzovoorts. Nu heb zit mijn koppeling er wel aan te komen om te vervangen maar of dit er wat mee te maken heeft weet ik niet.
Misschien handig om te weten, in de tussentijd zijn de boegiekabels en boegies vervangen, distributie is vervangen, alle filters, olie ververst. Dit heeft hier niks aan veranderd
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik heb nu eigenlijk al heel lang het volgende met mijn mx3 (1.8 v6)
Zodra mijn motor op temperatuur is en ik stil sta met mijn motor in zijn versnelling (welke dan ook, ook achteruit) stationair te draaien dan schommelt mijn motor in toeren. Zo ongeveer van 600tpm tot 1600tpm.
Zodra ik de motor in zijn vrij zet doet hij dit niet en als hij koud is doet die dit ook niet.
Nu merk ik met rijden hier niks van, auto rijd gewoon vloeiend, trekt vloeiend op enzovoorts. Nu heb zit mijn koppeling er wel aan te komen om te vervangen maar of dit er wat mee te maken heeft weet ik niet.
Misschien handig om te weten, in de tussentijd zijn de boegiekabels en boegies vervangen, distributie is vervangen, alle filters, olie ververst. Dit heeft hier niks aan veranderd
Iemand enig idee wat het kan zijn?
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Hoe is je koelvloeistof ?
Als deze te laag is dan kan je iac dit probleem veroorzaken .
Deze werkt namelijk alleen goed als je genoeg koelvloeistof in heb zitten .
Ook een kapote/slechte tps kan dit probleem veroorzaken .
Doet hij dit ?
http://www.youtube.com/watch?v=VEuKZd8YeZ8
lees je ecu ook even uit .
Kan zijn dat er misschien iets anders nog is wat het kan veroorzaken .
Als deze te laag is dan kan je iac dit probleem veroorzaken .
Deze werkt namelijk alleen goed als je genoeg koelvloeistof in heb zitten .
Ook een kapote/slechte tps kan dit probleem veroorzaken .
Doet hij dit ?
http://www.youtube.com/watch?v=VEuKZd8YeZ8
lees je ecu ook even uit .
Kan zijn dat er misschien iets anders nog is wat het kan veroorzaken .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
ik heb hetzelfde nadat het gasklephuis gereinigt is. valt nu niet meer terug naar 600 maar blijft hangen op 1100 toeren en de naald gaat lichtjes heen en weer (ongeveer 100 toeren gok ik). voor de cleaning viel die wel terug maar niet altijd. heb de tps opnieuw afgestelt in diagnostische modus dus dat is wel goed. maar kan een vacuum lek ook niet zoiets veroorzaken?
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
mijn koelvloeistofpijl is in orde.
Het enige wat ik weet van mijn koeling is dat het ontluchtingsdopje niet helemaal goed is, de slang daar trekt iets vacuum.
Het lijkt wel wat op het filmpje, al is het toerenverschil een stuk groter, en de ene keer doet die het heel snel en dan weer rustig, en alleen in zijn versnelling dus.
Het enige wat ik weet van mijn koeling is dat het ontluchtingsdopje niet helemaal goed is, de slang daar trekt iets vacuum.
Het lijkt wel wat op het filmpje, al is het toerenverschil een stuk groter, en de ene keer doet die het heel snel en dan weer rustig, en alleen in zijn versnelling dus.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Je overlooptank is voor je overloop... hier moet je niet het pijl van je koelvloeistof controleren.
Tussen de 2 cilinderbanken zit een dop, hier moet je kijken of er genoeg inzit.
Je motormanagement wilt iets hoger in toeren gaan lopen als je auto in versnelling staat, dit om het wegrijden iets makkelijker te maken.
Tussen de 2 cilinderbanken zit een dop, hier moet je kijken of er genoeg inzit.
Je motormanagement wilt iets hoger in toeren gaan lopen als je auto in versnelling staat, dit om het wegrijden iets makkelijker te maken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht