Twijfel..opknappen of niet
Moderator: Moderators
Twijfel..opknappen of niet
Hoi Allemaal,
Ik zit momenteel in dubio en hoor graag jullie mening.
Op het moment rij ik ongeveer 5000 kilometer per maand voor mijn nieuwe baan en dat heeft zijn weerslag op mijn auto.
Mijn mxje begint een hoop gebreken te vertonen en ik twijfel tussen investeren in reparaties of gaan kijken voor een andere auto.
Zaken die vervangen/gerepareerd moeten worden:
- Voorruit zit een scheur in.
- Prisee as of druklager zit op zijn eind (suizen bij indrukken koppeling)
daarnaast schakelt hij erg moeilijk op het moment.
- Hij raakt de volgende maand de 200.000, dus zit de distributieriem en de lagers er aan te komen.
- schade aan onderlip waar ik een andere voor nodig heb(en die gespoten dient te worden)
- kleppendeksel lekt olie
- Veerpoten dienen nagekeken te worden ivm. rammelen na nieuwe (Verlagings)veren.
Nu praat ik tegen een stel mensen die een voorliefde hebben voor de mx-3 en ook ik vind het een geweldige auto.
Maar ik heb een rationele afweging nodig..
De motor zelf is dik in orde, verbruik olie is ongeveer een liter op 5000 km. Het zijn de andere zaken die veel geld gaan kosten.
Ik kan een aantal dingen zelf doen, maar een schakelbak vervangen ligt denk ik buiten mijn mogelijkheden.
Ik hoor het graag!
Ik zit momenteel in dubio en hoor graag jullie mening.
Op het moment rij ik ongeveer 5000 kilometer per maand voor mijn nieuwe baan en dat heeft zijn weerslag op mijn auto.
Mijn mxje begint een hoop gebreken te vertonen en ik twijfel tussen investeren in reparaties of gaan kijken voor een andere auto.
Zaken die vervangen/gerepareerd moeten worden:
- Voorruit zit een scheur in.
- Prisee as of druklager zit op zijn eind (suizen bij indrukken koppeling)
daarnaast schakelt hij erg moeilijk op het moment.
- Hij raakt de volgende maand de 200.000, dus zit de distributieriem en de lagers er aan te komen.
- schade aan onderlip waar ik een andere voor nodig heb(en die gespoten dient te worden)
- kleppendeksel lekt olie
- Veerpoten dienen nagekeken te worden ivm. rammelen na nieuwe (Verlagings)veren.
Nu praat ik tegen een stel mensen die een voorliefde hebben voor de mx-3 en ook ik vind het een geweldige auto.
Maar ik heb een rationele afweging nodig..
De motor zelf is dik in orde, verbruik olie is ongeveer een liter op 5000 km. Het zijn de andere zaken die veel geld gaan kosten.
Ik kan een aantal dingen zelf doen, maar een schakelbak vervangen ligt denk ik buiten mijn mogelijkheden.
Ik hoor het graag!
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
martinenijenhuis schreef:5000 km per maand?? is wel erg veel!
Zou je dan niet eens een diesel kopen???
Groetjes M&M
Het is tijdelijk tot ik daar onderkomen heb.
Gok dat het ongeveer nog een maandje of 2 doorgaat, dus nog 10k er bij..
En diesel..tja, als ik een leuk autootje zie..maar ik vind verder weinig auto's echt mooi
*is op dit moment blij dat de kilometerheffing er nog niet is*
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Inderdaad.. als je 5k per maand rijdt is het wel erg duur om de mx3 te rijden.
Persoonlijk zou ik iets op gas of diesel zoeken.
Maargoed, de reparaties die gedaan moeten worden zullen waarschijnlijk ook gedaan moeten worden bij verkoop.
Persoonlijk zou ik iets op gas of diesel zoeken.
Maargoed, de reparaties die gedaan moeten worden zullen waarschijnlijk ook gedaan moeten worden bij verkoop.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten