Rebuilding klze (Swap klze mx-6 / Swap klde mx3)

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Erop los beuken met een kangoo? Je bedoelt toch niet zo'n bestelbusje van Renault?
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Spel fout maar bedoel kango .

Maar een kangoo is ook goed als het lager er maar uit ging . :)

Vandaag weer zat gedaan .
Einddemper vervangen en de rest van de uitlaat dicht gemaakt .
Alarm weer gemaakt zodat het weer werkt en de radio ook weer aangesloten .

Hebben alleen nu een probleem bij het starten .
Als je de motor start (warme motor) dan loopt hij de eerste 10 a 15 seconden echt kut .
Daarna loopt de motor even na de 1000 toeren en loopt daarna weer als een zonnetje .
Heb echt alles na gelopen maar kan het niet vinden wat dit veroorzaakt .

Maar het is een probleemje waar we mee kunnen leven .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Auto is bijna klaar voor de apk .
Nu alleen nog 2 achterschokbrekers vervangen en dan zijn we klaar .

Er moet nog een hoop gebeuren maar hij is straks weer rij waardig .

Hier bij een paar foto's .

Toen we hem kochten in 2009 .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu na 2jaar en 2 eigenaren verder is dit het resultaat tot nu toe .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De demper die er onder zat was helemaal verrot .
Had nog een demper liggen van de mx6 dus deze hebben we er effe onder gezet voor de apk .

Het geluid is wel heel apart en dat had ik niet met de mx6 . :)
http://www.youtube.com/watch?v=lz0l0rTqpuw

Wat nog in de planning zit .
Nieuwe koppeling en vliegwiel .
Een setje rvs headers
Andere voor bumper
Vloeistoffen vervangen

En nog genoeg kleine dingen maar eerst een apk .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Het geluid is zeker apart! Het kijkt wel alsof er een soort 'snerp' in zit, ik vind het wel wat :duim1:
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het heeft inderdaad wel wat dat geluidje.

Maar auto wordt weer in volle glorie hersteld, Keurig !
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Aangezien dit een gecombineerde topic is zal ik weer eens iets posten van de mx6 .

Afgelopen jaar genoeg gedaan .

Van je-50 over gegaan naar kl02 lmm en een andere chip . (10 whp winst)
Fullsize catback exhaust systeem
K.A.W 50/30 veren geplaats
mazdaspeed bodykit
j-spec lampen en mistlichten
En nog genoeg andere dingen .

Maar vandaag heb ik weer wat tijd vrij kunnen maken voor de auto .

Vandaag ook de 5de versnelling gedaan .

Boven die van de fsde en de onderste van de k8 .
Afbeelding
Aangezien de bak van de fsde ook een G-serie is passen alle onderdelen in de V6 bakken .

Toeren tal is mooi naar beneden gegaan .
Van 4000 toeren naar 3400 toeren bij de 120 . (Rij met een K8 bak)

Het gat is nu wel groot als ik van zijn 4 naar zijn 5 schakel .
Maar voor het gassen op de snelweg schakel ik toch terug naar zijn 4 .

Moet zeggen dat het niet zo makkelijk is als ze zeggen .
De kap die over de tandwielen heen zit kan je er niet zo af halen .
De wielkast zit dan in de weg .(bij de mx-6)
Dus de voorste en de zij motor steun los gehaald en het blok 2,5 cm laten zakken zodat het kapje eraf kon .

Daarna alles weer in elkaar gezet en getest .
En het werkt allemaal na behoren .

Dit is zeker wel aan te raden voor mensen die met een klze en k8 bak rijden .

Maar zoals ik al zij het gat is aan de grote kant .
Dit moet je dus alleen doen als je zuiniger wil rijden .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Mooi zeg, goed gevonden van die versnelling !
Hoe moeilijk was het om deze te verwisselen?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Op zich is het niet moeilijk .

Als je er zo bij kan ben je met 1 uurtje klaar .
Ik weet niet hoe het bij de mx3 zit maar bij de mx6 krijg je hem er niet zo maar af .

Zal effe een kleine how to geven . (Als mensen het willen met foto's kan ik het ook doen)

Eerst haal je het kapje eraf deze zitten vast met 10 mm boutjes .
En dan zie je het hele spul al .


Nu moet je het gedeelte van de moer naar buiten tikken zodat je de moer kan los draaien . (Borg gedeelte)
Zet de auto in zijn 4de versnelling en laat iemand op de rem trappen . (motor uit laten !!)
Dan draai je met een 26 mm dop de moer los (Rechtse tand wiel)

Nu heb je die moer los .

Dan pak je een 32mm dop .
Zet de auto in zijn 5de versnelling en laat weer iemand op de rem trappen .
Ook hier moet je de het borg gedeelte weer naar buiten tikken .
Draai de moer los .

Nu heb je alle 2 de moeren los .
Het lastigste gedeelte heb je gehad .

Om nu de tand wielen eraf te krijgen moet je nog 1 ding doen .

Nu zit er een pennetje in de arm van de synchrone ringen.
Deze moet je eruit tikken met een dremel .

Nu kan je alles er zo vanaf trekken en kan je de 2 achterste tandwielen er zo afhalen .
Let wel op dat de synchrone ringen in elkaar blijft zitten .
Bij mij donderde het hele spul uit elkaar en was effe aan het puzzelen om het weer in elkaar te krijgen .
Nu kan je de nieuwe tandwielen er weer op zetten en het hele spul weer monteren .

Maak het kapje wel even schoon voor dat je de vloeibare pakking er weer tussen zet.


That it !!
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Mazdarati MX-6 schreef:Zal effe een kleine how to geven . (Als mensen het willen met foto's kan ik het ook doen)


Als je een paar mooie foto's erbij kan doen nemen we hem ook graag op in het FAQ gedeelte. 8)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Wat is een FSDE bak?

En werkt het ook met een Mx-6 2.5 bak?

(heb namelijk 2 k8 bakken en een mx-6 bak)
Plaats reactie