Rebuilding klze (Swap klze mx-6 / Swap klde mx3)
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Spel fout maar bedoel kango .
Maar een kangoo is ook goed als het lager er maar uit ging .
Vandaag weer zat gedaan .
Einddemper vervangen en de rest van de uitlaat dicht gemaakt .
Alarm weer gemaakt zodat het weer werkt en de radio ook weer aangesloten .
Hebben alleen nu een probleem bij het starten .
Als je de motor start (warme motor) dan loopt hij de eerste 10 a 15 seconden echt kut .
Daarna loopt de motor even na de 1000 toeren en loopt daarna weer als een zonnetje .
Heb echt alles na gelopen maar kan het niet vinden wat dit veroorzaakt .
Maar het is een probleemje waar we mee kunnen leven .
Maar een kangoo is ook goed als het lager er maar uit ging .
Vandaag weer zat gedaan .
Einddemper vervangen en de rest van de uitlaat dicht gemaakt .
Alarm weer gemaakt zodat het weer werkt en de radio ook weer aangesloten .
Hebben alleen nu een probleem bij het starten .
Als je de motor start (warme motor) dan loopt hij de eerste 10 a 15 seconden echt kut .
Daarna loopt de motor even na de 1000 toeren en loopt daarna weer als een zonnetje .
Heb echt alles na gelopen maar kan het niet vinden wat dit veroorzaakt .
Maar het is een probleemje waar we mee kunnen leven .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Auto is bijna klaar voor de apk .
Nu alleen nog 2 achterschokbrekers vervangen en dan zijn we klaar .
Er moet nog een hoop gebeuren maar hij is straks weer rij waardig .
Hier bij een paar foto's .
Toen we hem kochten in 2009 .
En nu na 2jaar en 2 eigenaren verder is dit het resultaat tot nu toe .
De demper die er onder zat was helemaal verrot .
Had nog een demper liggen van de mx6 dus deze hebben we er effe onder gezet voor de apk .
Het geluid is wel heel apart en dat had ik niet met de mx6 .
http://www.youtube.com/watch?v=lz0l0rTqpuw
Wat nog in de planning zit .
Nieuwe koppeling en vliegwiel .
Een setje rvs headers
Andere voor bumper
Vloeistoffen vervangen
En nog genoeg kleine dingen maar eerst een apk .
Nu alleen nog 2 achterschokbrekers vervangen en dan zijn we klaar .
Er moet nog een hoop gebeuren maar hij is straks weer rij waardig .
Hier bij een paar foto's .
Toen we hem kochten in 2009 .
En nu na 2jaar en 2 eigenaren verder is dit het resultaat tot nu toe .
De demper die er onder zat was helemaal verrot .
Had nog een demper liggen van de mx6 dus deze hebben we er effe onder gezet voor de apk .
Het geluid is wel heel apart en dat had ik niet met de mx6 .
http://www.youtube.com/watch?v=lz0l0rTqpuw
Wat nog in de planning zit .
Nieuwe koppeling en vliegwiel .
Een setje rvs headers
Andere voor bumper
Vloeistoffen vervangen
En nog genoeg kleine dingen maar eerst een apk .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Aangezien dit een gecombineerde topic is zal ik weer eens iets posten van de mx6 .
Afgelopen jaar genoeg gedaan .
Van je-50 over gegaan naar kl02 lmm en een andere chip . (10 whp winst)
Fullsize catback exhaust systeem
K.A.W 50/30 veren geplaats
mazdaspeed bodykit
j-spec lampen en mistlichten
En nog genoeg andere dingen .
Maar vandaag heb ik weer wat tijd vrij kunnen maken voor de auto .
Vandaag ook de 5de versnelling gedaan .
Boven die van de fsde en de onderste van de k8 .
Aangezien de bak van de fsde ook een G-serie is passen alle onderdelen in de V6 bakken .
Toeren tal is mooi naar beneden gegaan .
Van 4000 toeren naar 3400 toeren bij de 120 . (Rij met een K8 bak)
Het gat is nu wel groot als ik van zijn 4 naar zijn 5 schakel .
Maar voor het gassen op de snelweg schakel ik toch terug naar zijn 4 .
Moet zeggen dat het niet zo makkelijk is als ze zeggen .
De kap die over de tandwielen heen zit kan je er niet zo af halen .
De wielkast zit dan in de weg .(bij de mx-6)
Dus de voorste en de zij motor steun los gehaald en het blok 2,5 cm laten zakken zodat het kapje eraf kon .
Daarna alles weer in elkaar gezet en getest .
En het werkt allemaal na behoren .
Dit is zeker wel aan te raden voor mensen die met een klze en k8 bak rijden .
Maar zoals ik al zij het gat is aan de grote kant .
Dit moet je dus alleen doen als je zuiniger wil rijden .
Afgelopen jaar genoeg gedaan .
Van je-50 over gegaan naar kl02 lmm en een andere chip . (10 whp winst)
Fullsize catback exhaust systeem
K.A.W 50/30 veren geplaats
mazdaspeed bodykit
j-spec lampen en mistlichten
En nog genoeg andere dingen .
Maar vandaag heb ik weer wat tijd vrij kunnen maken voor de auto .
Vandaag ook de 5de versnelling gedaan .
Boven die van de fsde en de onderste van de k8 .
Aangezien de bak van de fsde ook een G-serie is passen alle onderdelen in de V6 bakken .
Toeren tal is mooi naar beneden gegaan .
Van 4000 toeren naar 3400 toeren bij de 120 . (Rij met een K8 bak)
Het gat is nu wel groot als ik van zijn 4 naar zijn 5 schakel .
Maar voor het gassen op de snelweg schakel ik toch terug naar zijn 4 .
Moet zeggen dat het niet zo makkelijk is als ze zeggen .
De kap die over de tandwielen heen zit kan je er niet zo af halen .
De wielkast zit dan in de weg .(bij de mx-6)
Dus de voorste en de zij motor steun los gehaald en het blok 2,5 cm laten zakken zodat het kapje eraf kon .
Daarna alles weer in elkaar gezet en getest .
En het werkt allemaal na behoren .
Dit is zeker wel aan te raden voor mensen die met een klze en k8 bak rijden .
Maar zoals ik al zij het gat is aan de grote kant .
Dit moet je dus alleen doen als je zuiniger wil rijden .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Op zich is het niet moeilijk .
Als je er zo bij kan ben je met 1 uurtje klaar .
Ik weet niet hoe het bij de mx3 zit maar bij de mx6 krijg je hem er niet zo maar af .
Zal effe een kleine how to geven . (Als mensen het willen met foto's kan ik het ook doen)
Eerst haal je het kapje eraf deze zitten vast met 10 mm boutjes .
En dan zie je het hele spul al .
Nu moet je het gedeelte van de moer naar buiten tikken zodat je de moer kan los draaien . (Borg gedeelte)
Zet de auto in zijn 4de versnelling en laat iemand op de rem trappen . (motor uit laten !!)
Dan draai je met een 26 mm dop de moer los (Rechtse tand wiel)
Nu heb je die moer los .
Dan pak je een 32mm dop .
Zet de auto in zijn 5de versnelling en laat weer iemand op de rem trappen .
Ook hier moet je de het borg gedeelte weer naar buiten tikken .
Draai de moer los .
Nu heb je alle 2 de moeren los .
Het lastigste gedeelte heb je gehad .
Om nu de tand wielen eraf te krijgen moet je nog 1 ding doen .
Nu zit er een pennetje in de arm van de synchrone ringen.
Deze moet je eruit tikken met een dremel .
Nu kan je alles er zo vanaf trekken en kan je de 2 achterste tandwielen er zo afhalen .
Let wel op dat de synchrone ringen in elkaar blijft zitten .
Bij mij donderde het hele spul uit elkaar en was effe aan het puzzelen om het weer in elkaar te krijgen .
Nu kan je de nieuwe tandwielen er weer op zetten en het hele spul weer monteren .
Maak het kapje wel even schoon voor dat je de vloeibare pakking er weer tussen zet.
That it !!
Als je er zo bij kan ben je met 1 uurtje klaar .
Ik weet niet hoe het bij de mx3 zit maar bij de mx6 krijg je hem er niet zo maar af .
Zal effe een kleine how to geven . (Als mensen het willen met foto's kan ik het ook doen)
Eerst haal je het kapje eraf deze zitten vast met 10 mm boutjes .
En dan zie je het hele spul al .
Nu moet je het gedeelte van de moer naar buiten tikken zodat je de moer kan los draaien . (Borg gedeelte)
Zet de auto in zijn 4de versnelling en laat iemand op de rem trappen . (motor uit laten !!)
Dan draai je met een 26 mm dop de moer los (Rechtse tand wiel)
Nu heb je die moer los .
Dan pak je een 32mm dop .
Zet de auto in zijn 5de versnelling en laat weer iemand op de rem trappen .
Ook hier moet je de het borg gedeelte weer naar buiten tikken .
Draai de moer los .
Nu heb je alle 2 de moeren los .
Het lastigste gedeelte heb je gehad .
Om nu de tand wielen eraf te krijgen moet je nog 1 ding doen .
Nu zit er een pennetje in de arm van de synchrone ringen.
Deze moet je eruit tikken met een dremel .
Nu kan je alles er zo vanaf trekken en kan je de 2 achterste tandwielen er zo afhalen .
Let wel op dat de synchrone ringen in elkaar blijft zitten .
Bij mij donderde het hele spul uit elkaar en was effe aan het puzzelen om het weer in elkaar te krijgen .
Nu kan je de nieuwe tandwielen er weer op zetten en het hele spul weer monteren .
Maak het kapje wel even schoon voor dat je de vloeibare pakking er weer tussen zet.
That it !!
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer: