Versleten zuigerveren? KLZE longneck

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Bericht door MX3V6_DH »

Dikkekobus schreef:
Liquid schreef:Als je nieuwe zuigerveren erin zet moet je ALTIJD je cilinders honen, dit omdat dan de zuigerveren beter kunnen inslijten. Doe je dit niet dan zal die altijd olie blijven verbruiken.
Denk er tevens aan dat als je er nieuwe zuigerveren inzet je NIET rustig gaat inrijden zoals iedereen zegt, maar juist even flink mee gaat gassen.
Dus flink doortrekken in de versnellingen en dan weer laten afremmen op de motor en zo verder.
Hierdoor zullen je zuiger veren beter inslijten omdat ze dan veel harder tegen de wand aan gedrukt worden. Als je rustig gaat inrijden dan zal dit veel minder gaan gebeuren waardoor de zuigerveren niet volledig zullen afdichten en je dus weer olie gaat verbruiken.


Jij spoort echt niet!! Cilinders honen is bullshit gaat om het RA of ook wel genoemd VO olie houdend vermogen van een cilinderwand. en met nieuwe zuigerveren nooit direct gaan gassen tenzei je mazda wil sponseren. denk dat jij nog ff moet googlen. geeft niks tis je vergeven. maar met dit soort advies kan je beter naar de garage gaan krijg je dezelfde onzin.

ff serieus nieuwe zuigerveren, ff VO meten (ruwheidsmeter) Altijd rustig inrijden, dus niet boven 3000 rpm uitkomen en na 500 km rustig opbouwen.naar 500o rpm daarna vlammen.

En denk erom na flink scheuren motor rustig laten afkoelen, door de laatste kilometers kalm aan te rijden. NETZO BELANGRIJK ALS WARM RIJDEN.

Eventuele excuses voor spelfouten etc, heb avond dienst gehad en zit aan de cola bb..

Greetzzz


Dat kan wel iets netter Jeroen. Je hebt al eens eerder een waarschuwing gehad. Misschien kun je beter niet posten als je drinkt?
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

neem je altijd antwoorden van andere letterelijk over? :?

ik gaf als 4e antwoord:

je ziet ook dat 2 4 en 6 het slechts zijn. Dat zijn de ''koudste'' cilinders, deze zitten vooraan. Achterste worden heter. en dus sneller op temperatuur.

Je hebt het netjes gecontroleerd met een beetje olie, de comprressie werd hoger,

Ik kan hieruit concluderen dat wel degelijk je zuigerveren versleten zijn.

Revisie klusje dus.

Geeft voortaan zelfbedachte antwoorden. oke? :mrgreen:
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
StefanV6
Pilot
Pilot
Berichten: 572
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:04
Locatie: Heerhugowaard

Bericht door StefanV6 »

xedos schreef:neem je altijd antwoorden van andere letterelijk over? :?

ik gaf als 4e antwoord:

je ziet ook dat 2 4 en 6 het slechts zijn. Dat zijn de ''koudste'' cilinders, deze zitten vooraan. Achterste worden heter. en dus sneller op temperatuur.

Je hebt het netjes gecontroleerd met een beetje olie, de comprressie werd hoger,

Ik kan hieruit concluderen dat wel degelijk je zuigerveren versleten zijn.

Revisie klusje dus.

Geeft voortaan zelfbedachte antwoorden. oke? :mrgreen:


Is volgens mij spam?
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

Even een update:

Alle onderdelen besteld bij Ford Probe Store (duurde meer dan 2 maanden en heb nog steeds niet alle onderdelen binnen..)

Blok is inmiddels uit de MX en uit elkaar gehaald, wat ons bracht bij de oorzaak van het compressieverlies. Oordeel zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zuigerveren zijn waarschijnlijk nog in goede staat..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

Netjes :blink:
Is goed mee omgegaan in het verleden!
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Ik kan je misschien wel helpen aan de onderdelen .

Zoals ik al zij in het andere topic .

Heb een klde onderblok staan .

En laat ik nu net ook nog een klze zuiger hebben liggen .
Weet niet welke het is bij jou maar de gene die ik heb liggen is een L .
Je moet dan alleen de drijfstang over zetten .

Zuiger veren zou ik gewoon vervangen . :)
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Damn... hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

WhiteFinish schreef:Damn... hoe heb je dat voor elkaar gekregen?


Nouja ik weet dat IK er 100% zeker van ben dat ik altijd super voorzichtig met dit blok ben omgegaan.

Wat ik op internet lees en om me heen hoor is dat detonatie (explosie) kan voorkomen door chiptunen en een verkeerde afstelling.
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Welke cilinder is het eigenlijk? nr 6?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

WhiteFinish schreef:Welke cilinder is het eigenlijk? nr 6?


Ja nr 6, degene met de laagste compressie
Afbeelding
Plaats reactie