Grotere velgen = auto hoger?
Moderator: Moderators
Grotere velgen = auto hoger?
Hey allemaal
Ik heb een probleem het keuren van APK namelijk dat mijn voorbumper te laag is om op de brug te komen.
Nu kan ik ook al niet normaal een drempel nemen want hij is al half gebarsten.
En aangezien ik uit Den Haag kom heb je al elke 15 meter een drempel of uitrit.
nu heb ik totaal geen verstand van velgen maar ik vraag me het volgende af.
Ik heb nu 15" velgen maar zit al een poos te denken om 18" te halen.
Nu wordt de velg groter maar de banden dunner dus ik vraag me af of de auto toch nog wat hoger komt te staan met die 18"?
Verder kan ik hem alleen verhogen met veren denk ik?
maar ik heb ook geen zin om 1000 euro aan veren uit te geven.
heeft iemand een oplossing?
(en niet zeggen dat ik een andere bumper moet nemen ofzo....)
Ik heb een probleem het keuren van APK namelijk dat mijn voorbumper te laag is om op de brug te komen.
Nu kan ik ook al niet normaal een drempel nemen want hij is al half gebarsten.
En aangezien ik uit Den Haag kom heb je al elke 15 meter een drempel of uitrit.
nu heb ik totaal geen verstand van velgen maar ik vraag me het volgende af.
Ik heb nu 15" velgen maar zit al een poos te denken om 18" te halen.
Nu wordt de velg groter maar de banden dunner dus ik vraag me af of de auto toch nog wat hoger komt te staan met die 18"?
Verder kan ik hem alleen verhogen met veren denk ik?
maar ik heb ook geen zin om 1000 euro aan veren uit te geven.
heeft iemand een oplossing?
(en niet zeggen dat ik een andere bumper moet nemen ofzo....)
volgens mij wel
bijv:
Banden maat 15 Inch: 205/55/15 (breedte/profieldikte/velgmaat)
2,54x15 +5,5+5,5= 49,1 cm
Banden maat 17 inch: 205/40/17
2,54x15 + 4,0 +4,0= 51,18 cm
Banden maat 18 inch: 205/35/18
2,54x18 +3,5 + 3,5= 52,72 cm
dus dan zou je auto 1,8 cm omhoog komen. (je wiel word 3,6 groter maar de helft gaat richting de wielkast)
In theorie gaat door een grotere velgmaat je acceleratie snelheid omlaag en je topsnelheid omhoog.
Dit omdat het meer moeite kost om het wiel te laten beginnen met draaien maar minder om hem draaiend te houden.
bijv:
Banden maat 15 Inch: 205/55/15 (breedte/profieldikte/velgmaat)
2,54x15 +5,5+5,5= 49,1 cm
Banden maat 17 inch: 205/40/17
2,54x15 + 4,0 +4,0= 51,18 cm
Banden maat 18 inch: 205/35/18
2,54x18 +3,5 + 3,5= 52,72 cm
dus dan zou je auto 1,8 cm omhoog komen. (je wiel word 3,6 groter maar de helft gaat richting de wielkast)
In theorie gaat door een grotere velgmaat je acceleratie snelheid omlaag en je topsnelheid omhoog.
Dit omdat het meer moeite kost om het wiel te laten beginnen met draaien maar minder om hem draaiend te houden.
1,8 cm is niet veel natuurlijk, en dit is een theoretische berekening.
maar als je nu net de drempels schaaft dan heb je misschien geluk dat je straks net niks meer raakt.
Ik meen dat er ook nog van die blokjes zijn die je onder je veren kan leggen ter verhoging, maar weet verder niet hoe dat zit met apk, rijcomfort en waar je die vind.
maar als je nu net de drempels schaaft dan heb je misschien geluk dat je straks net niks meer raakt.
Ik meen dat er ook nog van die blokjes zijn die je onder je veren kan leggen ter verhoging, maar weet verder niet hoe dat zit met apk, rijcomfort en waar je die vind.
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
beide auto's zijn motorisch 100% ben je nog opzoek naar een motor dan?
want ik verkoop mijn oude auto in onderdelen omdat ik geen apk kan krijgen met de bumpers enzo.
Ik vraag 300 euro voor het motorblok ik kan de brug van mijn buurman lenen,
maar je moet hem zelf los komen halen en meenemen dan
Als je wil kan je nog een testrit komen maken ook terwijl die er nog inhangt
want ik verkoop mijn oude auto in onderdelen omdat ik geen apk kan krijgen met de bumpers enzo.
Ik vraag 300 euro voor het motorblok ik kan de brug van mijn buurman lenen,
maar je moet hem zelf los komen halen en meenemen dan
Als je wil kan je nog een testrit komen maken ook terwijl die er nog inhangt