toerental blijft hangen rond 1100 1200 toeren nu niet meer..
Moderator: Moderators
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
toerental blijft hangen rond 1100 1200 toeren nu niet meer..
Hallo
ik had last van het bekende probleem dat na het rijden soms het toeren tal wel terug valt en dan ook weer niet blijft dan hangen rond 1100 1200 toeren en er zijn er hier die dat niet hebben heb het volgende gedaan. winter tijd he
wel ik heb het denk ik gevonden er zit een stelschroef waar de gaskabel op vast zit (gasklephuis) ik had er alles van af liggen wegens zuivermaken
dit is een inbus en die is geborgt met een moertje ik had nog een gas klephuis liggen en ik heb deze los gedraait geheel naar onderen toen licht aan gedraait dat hij net tegen de gasklep aan kwam maar niet dat de motor dan hoger begon te draaien in toeren
en ik moet zeggen na onstekingen en stationeer weer afgesteld te hebben valt deze nu mooi terug naar 600 500 toeren zonder eerst heel lang te blijven hangen op 1200 1100 toeren
laat jullie nog weten of dit zo blijft voor die dit dan ook willen gaan proberen verder loopt alles nog goed geen problemen dus
heb dit nu al dik twee maanden geleden gedaan ......
en ben met nog wat andere kleine projecten bezig gear indicator en schiftlight
gr zilverbird
ik had last van het bekende probleem dat na het rijden soms het toeren tal wel terug valt en dan ook weer niet blijft dan hangen rond 1100 1200 toeren en er zijn er hier die dat niet hebben heb het volgende gedaan. winter tijd he
wel ik heb het denk ik gevonden er zit een stelschroef waar de gaskabel op vast zit (gasklephuis) ik had er alles van af liggen wegens zuivermaken
dit is een inbus en die is geborgt met een moertje ik had nog een gas klephuis liggen en ik heb deze los gedraait geheel naar onderen toen licht aan gedraait dat hij net tegen de gasklep aan kwam maar niet dat de motor dan hoger begon te draaien in toeren
en ik moet zeggen na onstekingen en stationeer weer afgesteld te hebben valt deze nu mooi terug naar 600 500 toeren zonder eerst heel lang te blijven hangen op 1200 1100 toeren
laat jullie nog weten of dit zo blijft voor die dit dan ook willen gaan proberen verder loopt alles nog goed geen problemen dus
heb dit nu al dik twee maanden geleden gedaan ......
en ben met nog wat andere kleine projecten bezig gear indicator en schiftlight
gr zilverbird
hmmm
mijne blijft zelfs hange soms op 1800 toure..
later na 1200 en blijft lang hier op staan..
na lang rijde komt ie op 700 ofz.. hmm weet niet echt wat het is.. gas klep niet schoon ofz ? afstelling ?? tzal wel ik hoor het wel wat het was van je = p
maja deze gaat toch weer weg die van mij komt wel weer een ander in de plaats :d
later na 1200 en blijft lang hier op staan..
na lang rijde komt ie op 700 ofz.. hmm weet niet echt wat het is.. gas klep niet schoon ofz ? afstelling ?? tzal wel ik hoor het wel wat het was van je = p
maja deze gaat toch weer weg die van mij komt wel weer een ander in de plaats :d
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: hmmm
Jimb0o0w schreef:mijne blijft zelfs hange soms op 1800 toure..
later na 1200 en blijft lang hier op staan..
na lang rijde komt ie op 700 ofz.. hmm weet niet echt wat het is.. gas klep niet schoon ofz ? afstelling ?? tzal wel ik hoor het wel wat het was van je = p
maja deze gaat toch weer weg die van mij komt wel weer een ander in de plaats :d
Dit soort posts voegen niks toe aan het topic. Graag achterwege laten.
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
even een update betreft 1100 1200 toeren
hoi allemaal
even een update het gebeurt nog wel maar het mooie is dat het nu niet meer in de 1200 1100 toeren ligt maar 1000 en dan 800 en dan zakt hij naar de 600 500 toeren heen vindt ik toch heel wat beter.en hij blijft niet meer hangen even hoog en dan valt hij terug
denk dat er bij de fabriek zelf te ruim is afgesteld geweest of zo
heb dit geprobeert en het werkt prima voor mij auto dan heb welis waar dit geprobeert met een anderen gasklephuis unit orginele wilde ik nog even niet aan maar dat heb ik dus nu wel gedaan en werkt ook
tis maar een hint of dit werkt bij iemand anders weet ik dus niet..
ik heb een 1.8 V6 van 98
gr frank
even een update het gebeurt nog wel maar het mooie is dat het nu niet meer in de 1200 1100 toeren ligt maar 1000 en dan 800 en dan zakt hij naar de 600 500 toeren heen vindt ik toch heel wat beter.en hij blijft niet meer hangen even hoog en dan valt hij terug
denk dat er bij de fabriek zelf te ruim is afgesteld geweest of zo
heb dit geprobeert en het werkt prima voor mij auto dan heb welis waar dit geprobeert met een anderen gasklephuis unit orginele wilde ik nog even niet aan maar dat heb ik dus nu wel gedaan en werkt ook
tis maar een hint of dit werkt bij iemand anders weet ik dus niet..
ik heb een 1.8 V6 van 98
gr frank
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
last update
Hallo Allemaal
wauw het werkt nog altijd heb er geen last meer van dat hij nu zo hoog in zijn toeren draait als je aan komt rijden en voor het stop licht staat te wachten en dan niet meer wil terug vallen naar 500 toeren
hij valt nu terug naar 1000 dan naar 900 en dan de 500 toeren
gr zilverbird
[/b]
wauw het werkt nog altijd heb er geen last meer van dat hij nu zo hoog in zijn toeren draait als je aan komt rijden en voor het stop licht staat te wachten en dan niet meer wil terug vallen naar 500 toeren
hij valt nu terug naar 1000 dan naar 900 en dan de 500 toeren
gr zilverbird
[/b]
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
Hallo allemaal
weer even een update voor die die willen weten of het werkt want we zijn nu toch al weer een half jaartje verder.
Yep kan ik zeggen bij mij werkt het prima, hij blijft niet meer onnodig hangen rond de 1200 of soms zelfs meer
wel even dan rond de 1000 toeren en dan naar 900 en dan naar 500 toeren
en als je stopt voor het stoplicht even op de 1000 toeren soms 1100 en dan valt hij mooi weer terug.....naar de 500 toeren
de drie fase waar in hij terug valt is dus nog altijd maar niet meer dat hij dus blijft bolle als een gek op 1200 toeren en niet meer wil zakken...
Het is net of die stelschroef die met de imbus er in te ruim is afgesteld dat die niet ver genoeg terug kan en dat op een of ander manier hij dan te veel meet of zo dat weet ik niet maar ik ben van dat probleem af dat ze je aan kijken en denken nauw die wil graag snel weg zijn
gr zilverbird
heeft iemand die hier last van heeft dit al geprobeert zo ja wat is hier uit gekomen had dit graag geweten.....
weer even een update voor die die willen weten of het werkt want we zijn nu toch al weer een half jaartje verder.
Yep kan ik zeggen bij mij werkt het prima, hij blijft niet meer onnodig hangen rond de 1200 of soms zelfs meer
wel even dan rond de 1000 toeren en dan naar 900 en dan naar 500 toeren
en als je stopt voor het stoplicht even op de 1000 toeren soms 1100 en dan valt hij mooi weer terug.....naar de 500 toeren
de drie fase waar in hij terug valt is dus nog altijd maar niet meer dat hij dus blijft bolle als een gek op 1200 toeren en niet meer wil zakken...
Het is net of die stelschroef die met de imbus er in te ruim is afgesteld dat die niet ver genoeg terug kan en dat op een of ander manier hij dan te veel meet of zo dat weet ik niet maar ik ben van dat probleem af dat ze je aan kijken en denken nauw die wil graag snel weg zijn
gr zilverbird
heeft iemand die hier last van heeft dit al geprobeert zo ja wat is hier uit gekomen had dit graag geweten.....
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Hoi Frank, mijn motor valt soms ook in 'etappes' terug naar de 600 toeren, vooral als ik aardig wat elektrische apparatuur aan heb staan (bijv. radio, ventilator op stand 2 of hoger en remlichten die branden). Dit is onstaan nadat ik een sport luchtfilter geinstalleerd heb. Ik stoor me er verder niet aan, maar misschien heb jij iets aan deze informatie.
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
- zilverbird
- Co-Pilot
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
- Locatie: limburg
wel ik heb het ook dat hij in drie stage`s terug valt maar ik heb geen sportfilter er in liggen
gr zilverbird
p.s. ik heb geen probleem meer ondervonden na de aan passing die ik heb gedaan
had zelfs een oude gasklep huis terug gezet en wat denkje na een dag rijden weer op 1200 toeren blijven hangen
maar snel weer de aangepaste terug gezet....
gr zilverbird
p.s. ik heb geen probleem meer ondervonden na de aan passing die ik heb gedaan
had zelfs een oude gasklep huis terug gezet en wat denkje na een dag rijden weer op 1200 toeren blijven hangen
maar snel weer de aangepaste terug gezet....