Brandstof verbruik hoog
Moderator: Moderators
- edwinhendriks
- New member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 22 mar 2010, 19:17
Brandstof verbruik hoog
beste lezers,
Ik heb een MX3 1.8v6 volgens mij origineel, alleen andere uitlaat.
Maar als ik normaal probeer te rijden haal ik de 1:7 net niet (1:6,85 ofso)
en ik heb de laatste tijd toch redelijk lange stukken gereden. Ik stamp hem ook af en toe een keer door. En ik heb mijn verbruik goed berekend over medere keren in totaal opgeteld iedere keer 40 liter getankt. daar ligt het niet aan.
Heeft iemand hier een oplossing voor, waar zou het aan kunne liggen.
alvast bedankt;)
Ik heb een MX3 1.8v6 volgens mij origineel, alleen andere uitlaat.
Maar als ik normaal probeer te rijden haal ik de 1:7 net niet (1:6,85 ofso)
en ik heb de laatste tijd toch redelijk lange stukken gereden. Ik stamp hem ook af en toe een keer door. En ik heb mijn verbruik goed berekend over medere keren in totaal opgeteld iedere keer 40 liter getankt. daar ligt het niet aan.
Heeft iemand hier een oplossing voor, waar zou het aan kunne liggen.
alvast bedankt;)
- lenny-v
- Moderator
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Dordrecht
welkom in de v6 club.
Ik heb mijn v6je gekocht toen ie gemiddeld verbruik had van 1 op 6/7 na zo'n 10-15x tanken rijd ie nu 1 op 8 :P moest hem ff wakker rijden want had tijd stil gestaan.
Wat is het verleden van jouw auto?
ps: meer dan 1 op8 zal je niet halen of je moet net als sommige hier een geluksvogel zijn met 1 op 9
Ik heb mijn v6je gekocht toen ie gemiddeld verbruik had van 1 op 6/7 na zo'n 10-15x tanken rijd ie nu 1 op 8 :P moest hem ff wakker rijden want had tijd stil gestaan.
Wat is het verleden van jouw auto?
ps: meer dan 1 op8 zal je niet halen of je moet net als sommige hier een geluksvogel zijn met 1 op 9
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Dan zal het toch aan je rechter voet liggen want ik rij met een mx6 (1190 kilo) klze met k8 bak rond de 1:9 a 1:10 .
Een k8 zou ook rond de +- 1:10 moeten zitten .
Kan zijn dat je lambda sondes zijn beste tijd hebben gehad .
Deze willen soms nog wel eens andere waardes geven aan de ecu en die zorg weer voor het mengsel .
Kan zijn dat hij iets te rijk loopt daar door .
Meten is weten !!
Een k8 zou ook rond de +- 1:10 moeten zitten .
Kan zijn dat je lambda sondes zijn beste tijd hebben gehad .
Deze willen soms nog wel eens andere waardes geven aan de ecu en die zorg weer voor het mengsel .
Kan zijn dat hij iets te rijk loopt daar door .
Meten is weten !!
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- D-PAC
- Pilot
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
[OFFTOPIC] ik voel weer een eeuwige thread ontstaan... [/OFFTOPIC]
Het is gewoon te verschillend om daar iets over te zeggen:
De een gebruikt z'n/haar mx voor plezier, de andere voor plezier en voor woon/werk verkeer.
De een moet veel kilometers maken, de andere minder.
De een kan in een stuk doorrijden, de ander moet achter in de rij aansluiten.
De een heeft in zijn/haar rechterschoen zware kiezels in de zool, de ander weer niet.
enz, enz, enz, bladie bladie bla... toch?
Het is gewoon te verschillend om daar iets over te zeggen:
De een gebruikt z'n/haar mx voor plezier, de andere voor plezier en voor woon/werk verkeer.
De een moet veel kilometers maken, de andere minder.
De een kan in een stuk doorrijden, de ander moet achter in de rij aansluiten.
De een heeft in zijn/haar rechterschoen zware kiezels in de zool, de ander weer niet.
enz, enz, enz, bladie bladie bla... toch?
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Daar heb je idd gelijk in .
Maar een k8 zou 1:10 moet kunnen rijden bij normaal gebruik .
1:7 is aan de hoge kant als je zoals de topic starter zegt redelijk lange stukken rijd .
Van uitgaande dat je 100 a 120 rijd dan is 1:7 toch wel een beetje hoog .
Maar een k8 zou 1:10 moet kunnen rijden bij normaal gebruik .
1:7 is aan de hoge kant als je zoals de topic starter zegt redelijk lange stukken rijd .
Van uitgaande dat je 100 a 120 rijd dan is 1:7 toch wel een beetje hoog .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE