Liquid schreef:Als je nieuwe zuigerveren erin zet moet je ALTIJD je cilinders honen, dit omdat dan de zuigerveren beter kunnen inslijten. Doe je dit niet dan zal die altijd olie blijven verbruiken. Denk er tevens aan dat als je er nieuwe zuigerveren inzet je NIET rustig gaat inrijden zoals iedereen zegt, maar juist even flink mee gaat gassen. Dus flink doortrekken in de versnellingen en dan weer laten afremmen op de motor en zo verder. Hierdoor zullen je zuiger veren beter inslijten omdat ze dan veel harder tegen de wand aan gedrukt worden. Als je rustig gaat inrijden dan zal dit veel minder gaan gebeuren waardoor de zuigerveren niet volledig zullen afdichten en je dus weer olie gaat verbruiken.
Jij spoort echt niet!! Cilinders honen is bullshit gaat om het RA of ook wel genoemd VO olie houdend vermogen van een cilinderwand. en met nieuwe zuigerveren nooit direct gaan gassen tenzei je mazda wil sponseren. denk dat jij nog ff moet googlen. geeft niks tis je vergeven. maar met dit soort advies kan je beter naar de garage gaan krijg je dezelfde onzin.
ff serieus nieuwe zuigerveren, ff VO meten (ruwheidsmeter) Altijd rustig inrijden, dus niet boven 3000 rpm uitkomen en na 500 km rustig opbouwen.naar 500o rpm daarna vlammen.
En denk erom na flink scheuren motor rustig laten afkoelen, door de laatste kilometers kalm aan te rijden. NETZO BELANGRIJK ALS WARM RIJDEN.
Eventuele excuses voor spelfouten etc, heb avond dienst gehad en zit aan de cola bb..
Greetzzz
Dat kan wel iets netter Jeroen. Je hebt al eens eerder een waarschuwing gehad. Misschien kun je beter niet posten als je drinkt?
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
neem je altijd antwoorden van andere letterelijk over?
ik gaf als 4e antwoord:
je ziet ook dat 2 4 en 6 het slechts zijn. Dat zijn de ''koudste'' cilinders, deze zitten vooraan. Achterste worden heter. en dus sneller op temperatuur.
Je hebt het netjes gecontroleerd met een beetje olie, de comprressie werd hoger,
Ik kan hieruit concluderen dat wel degelijk je zuigerveren versleten zijn.
xedos schreef:neem je altijd antwoorden van andere letterelijk over?
ik gaf als 4e antwoord:
je ziet ook dat 2 4 en 6 het slechts zijn. Dat zijn de ''koudste'' cilinders, deze zitten vooraan. Achterste worden heter. en dus sneller op temperatuur.
Je hebt het netjes gecontroleerd met een beetje olie, de comprressie werd hoger,
Ik kan hieruit concluderen dat wel degelijk je zuigerveren versleten zijn.
Ik kan je misschien wel helpen aan de onderdelen .
Zoals ik al zij in het andere topic .
Heb een klde onderblok staan .
En laat ik nu net ook nog een klze zuiger hebben liggen .
Weet niet welke het is bij jou maar de gene die ik heb liggen is een L .
Je moet dan alleen de drijfstang over zetten .