KLZE inbouwen in een OBD2 mx3
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
weer een beetje zoekwerk verricht, volgens mx-3.com is dit de oplossing voor het obd2 probleem
gebruik van een ander benzinedrukregelaar
in combinatie met een kl-02 VAF
Originele ECU
check http://www.mx-3.com/phpBB3/viewtopic.ph ... hilit=obd2
voor meer info
verder wil ik nou wel eens weten WAAROM een obd2 ecu niet te chippen zou zijn, dit word voor honderden types auto's gedaan dus waarom niet op de nieuwere ecu van de mx-3, heeft iemand hier meer info over? ik vind alleen maar berichten dat het niet kan zonder duidelijke uitleg waarom niet. ik bedoel ze zeggen ook dat je het pentagon niet kan hacken maar dit is toch gebeurd
gebruik van een ander benzinedrukregelaar
in combinatie met een kl-02 VAF
Originele ECU
check http://www.mx-3.com/phpBB3/viewtopic.ph ... hilit=obd2
voor meer info
verder wil ik nou wel eens weten WAAROM een obd2 ecu niet te chippen zou zijn, dit word voor honderden types auto's gedaan dus waarom niet op de nieuwere ecu van de mx-3, heeft iemand hier meer info over? ik vind alleen maar berichten dat het niet kan zonder duidelijke uitleg waarom niet. ik bedoel ze zeggen ook dat je het pentagon niet kan hacken maar dit is toch gebeurd
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Bij de obd1 ecu's staat alle info op 1 eprom .
De vris tijden fuelmaps en de timing maps .
De obd2 heeft geen eprom waar deze info voor de ecu op staat .
Deze info is verdeeld over verschillende delen van de ecu .
Dus simpel weg chippen kan dus niet .
De ecu herschrijven gaat niet omdat de ecu niet her progameerbaar is .
Op probetalk is er ook al iemand bezig geweest met de obd2 ecu's .
Het is hem wel gelukt om de ecu uit te lezen alleen het herschrijven van de ecu ging niet .
De ecu's/pcm van tegenwoordig zijn weer heel anders als de obd2 ecu van de mx3 .
De auto's worden steeds geavanceerder en een dealer kan dus ook dingen aan passen aan de ecu om de motor beter te laten lopen .
De (chip) tuning bedrijven gebruiken ook zo iets .
Ze passen gewoon de motor management software matig aan .
Dit gaat helaas niet bij de obd2 ecu .
De vris tijden fuelmaps en de timing maps .
De obd2 heeft geen eprom waar deze info voor de ecu op staat .
Deze info is verdeeld over verschillende delen van de ecu .
Dus simpel weg chippen kan dus niet .
De ecu herschrijven gaat niet omdat de ecu niet her progameerbaar is .
Op probetalk is er ook al iemand bezig geweest met de obd2 ecu's .
Het is hem wel gelukt om de ecu uit te lezen alleen het herschrijven van de ecu ging niet .
De ecu's/pcm van tegenwoordig zijn weer heel anders als de obd2 ecu van de mx3 .
De auto's worden steeds geavanceerder en een dealer kan dus ook dingen aan passen aan de ecu om de motor beter te laten lopen .
De (chip) tuning bedrijven gebruiken ook zo iets .
Ze passen gewoon de motor management software matig aan .
Dit gaat helaas niet bij de obd2 ecu .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Megasquirt werkt door het overnemen van bepaalde functies van je huidige ecu.
Zo kan je ontsteking, inspuiting etc overnemen tm launchcontrol en flatshift instellen.
Als je voor zoiets gaat raad ik je toch echt aan om het door een bedrijf te laten doen.
Ik ben er al sinds de zomer mee bezig en heb het nog steeds niet fatsoenlijk lopende.
Zo kan je ontsteking, inspuiting etc overnemen tm launchcontrol en flatshift instellen.
Als je voor zoiets gaat raad ik je toch echt aan om het door een bedrijf te laten doen.
Ik ben er al sinds de zomer mee bezig en heb het nog steeds niet fatsoenlijk lopende.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer
paz-3 schreef:om hem obd2 te houden word lastig, snelste en makkelijkste oplossing is een kabelboom met computer erbij te nemen. de ontsteking verschilt in de obd2 versie. je kan de ontsteking van een 1.8 met kabelboom gebruiken mits je de bijbehorende computer in bezit hebt. mijn DE draait op deze manier, maar het is niet echt ideaal met de computer van de 1.8.
het verschil in inspuiting is duidelijk merkbaar met koud weer.
uhu yeah right OBD2 met klze wil prima, zal alleen nooit zo moooi lopen als met obd 1. gewoon een FPR aansluiten. sowieso aan te raden met een ZE
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
Wat is nu de beste en goedkoopste optie om het volle vermogen van een KL-ZE in een facelift MX-3 te krijgen?
- Ombouwen naar OBDI.
- Stand alone ECU.
- andere ideeën?
Waar zou dit eventueel mogelijk zijn, ik ken eigenlijk alleen Jeroentje.nl die deze swap doet.
En dan nog een andere vraag:
Passen de stoelen van een pre-facelift zonder aanpassingen in een facelift model?
Alvast bedankt voor het meedenken
- Ombouwen naar OBDI.
- Stand alone ECU.
- andere ideeën?
Waar zou dit eventueel mogelijk zijn, ik ken eigenlijk alleen Jeroentje.nl die deze swap doet.
En dan nog een andere vraag:
Passen de stoelen van een pre-facelift zonder aanpassingen in een facelift model?
Alvast bedankt voor het meedenken
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Een stand alone ecu is in mijn ogen het beste omdat je veel beter je motor kan afstellen daar mee .
Aan de andere kant is het totaal plaatje erg duur en de extra pk's die je hebt met een obd1 systeem is ook niet echt de moeite waard .
Als je een obd1 kabelboom hebt en ecu dan ben je er in grote lijnen al .
klze chip erin en klaar .
Op een dyno hoef je dan niet alles af te stellen .
Alleen een afpr en je bent klaar .
Maar zo lang je niet met een turbo rijd is een stand alone systeem een beetje zonde van het geld lijkt mij .
Maar dat is meer persoonlijk .
Aan de andere kant is het totaal plaatje erg duur en de extra pk's die je hebt met een obd1 systeem is ook niet echt de moeite waard .
Als je een obd1 kabelboom hebt en ecu dan ben je er in grote lijnen al .
klze chip erin en klaar .
Op een dyno hoef je dan niet alles af te stellen .
Alleen een afpr en je bent klaar .
Maar zo lang je niet met een turbo rijd is een stand alone systeem een beetje zonde van het geld lijkt mij .
Maar dat is meer persoonlijk .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Dennis_MX3 schreef:Wat is nu de beste en goedkoopste optie om het volle vermogen van een KL-ZE in een facelift MX-3 te krijgen?
- Ombouwen naar OBDI.
- Stand alone ECU.
- andere ideeën?
Waar zou dit eventueel mogelijk zijn, ik ken eigenlijk alleen Jeroentje.nl die deze swap doet.
En dan nog een andere vraag:
Passen de stoelen van een pre-facelift zonder aanpassingen in een facelift model?
Alvast bedankt voor het meedenken
Het meeste vermogen geeft een StandAlone.
Motor inbouwen is 'makkelijk', echter een standAlone is een stuk complexer. Daarvoor zou ik eerder naar een gespecialiseerd bedrijf gaan dan naar Jeroentje.
Maar zoals mazdarati al zegt, standalone is duur !
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences