Fullsize chip's
Moderator: Moderators
Met inhouden bedoel ik dat je gewoon merkt dat het vermogen weg is. Dan stopt hij gewoon even met trekken en doet weinig, soms kan hij zelfs gaan stotteren maar meestal niet. Ik heb trouwens nu een k819 met volle plaat getest maar die heeft dat inhouden niet. Alleen de top is wat minder met die ECU.
Jeroenje.nl raadde ook aan om een k8 ECU te testen. Dat gedaan ik moet zeggen loopt wel aardig maar je mist iets vermogen boven in.
http://www.xtremethings.com/
Hier heb ik die ECU vandaan. Ik had hem dan via ebay in amerika.
Kan ik me hier voorstellen of is daar een apart topic voor. ik heb even snel gekeken maar kon het niet vinden.
Jeroenje.nl raadde ook aan om een k8 ECU te testen. Dat gedaan ik moet zeggen loopt wel aardig maar je mist iets vermogen boven in.
http://www.xtremethings.com/
Hier heb ik die ECU vandaan. Ik had hem dan via ebay in amerika.
Kan ik me hier voorstellen of is daar een apart topic voor. ik heb even snel gekeken maar kon het niet vinden.
ik vermoed dat dit de reden is waarom de kl-01 ontsteking niet werkte:
en jij hebt het 92 model kabelboom.
en ik het 95 en wij kregen hierbij met de kl-01 ontsteking juist geen vonk
grote kans dat als je die stekker wijzigt beide onstekingen mogelijk zijn
1 ding is iig wel met zekerheid bewezen, er bestaan facelift models met OBD-1
toen ik mijn kl-ze kocht zat er een k834 ontsteking op en ik kreeg geen vonk met de k819 ecu, ook niet met die geschipte kl-31 ecu
met de kl-01 ontsteking wel
en jij hebt het 92 model kabelboom.
en ik het 95 en wij kregen hierbij met de kl-01 ontsteking juist geen vonk
grote kans dat als je die stekker wijzigt beide onstekingen mogelijk zijn
1 ding is iig wel met zekerheid bewezen, er bestaan facelift models met OBD-1
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
In nederland is alleen de obd1 geleverd .
Dus alle mx6 v6 blokken hebben de kl01 ontsteking in nederland .
De gene met de ene temp sensor is dat de klze ?
Want de mx6 heeft alleen maar de blokken met de 2 sensors .
Alleen de probe had een klde motor met 1 temp sensor .
Dus alle mx6 v6 blokken hebben de kl01 ontsteking in nederland .
De gene met de ene temp sensor is dat de klze ?
Want de mx6 heeft alleen maar de blokken met de 2 sensors .
Alleen de probe had een klde motor met 1 temp sensor .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Mijn mx-6 uit '95 had standaard een blok met 1 sensor, dus geen extra sensor bij distributie,daarna een blok uit '92 er in gehad daar zat een extra sensor bij de distributie.
Het KL-ZE blok is zonder extra sensor.
Dat is geloof ik een van de verschillen tussen model '92 tot '94 en van model '95 en hoger.
Ik kan ook gewoon een computer uit '92 gebruiken maar dan blijft mijn koelfan continu draaien.
edit:
Als er vraag naar is kan ik de motor kabelboom van de verschillende modellen mx-6,626 of probe posten. Ik heb een complete werkplaats handleiding waar die instaan. Het is alleen zwart wit.
Kabelbomen in zowel de 2l als de 2,5l
Het KL-ZE blok is zonder extra sensor.
Dat is geloof ik een van de verschillen tussen model '92 tot '94 en van model '95 en hoger.
Ik kan ook gewoon een computer uit '92 gebruiken maar dan blijft mijn koelfan continu draaien.
edit:
Als er vraag naar is kan ik de motor kabelboom van de verschillende modellen mx-6,626 of probe posten. Ik heb een complete werkplaats handleiding waar die instaan. Het is alleen zwart wit.
Kabelbomen in zowel de 2l als de 2,5l
LeeTi schreef:Ik kan ook gewoon een computer uit '92 gebruiken maar dan blijft mijn koelfan continu draaien.
http://www.mx6.com/forums/2g-mx6-other-performance/228640-fixing-constant-fan-problem-klze-equipped-94-a.html
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
LeeTi schreef:Mijn mx-6 uit '95 had standaard een blok met 1 sensor, dus geen extra sensor bij distributie,daarna een blok uit '92 er in gehad daar zat een extra sensor bij de distributie.
Het KL-ZE blok is zonder extra sensor.
Dat is geloof ik een van de verschillen tussen model '92 tot '94 en van model '95 en hoger.
Ik kan ook gewoon een computer uit '92 gebruiken maar dan blijft mijn koelfan continu draaien.
edit:
Als er vraag naar is kan ik de motor kabelboom van de verschillende modellen mx-6,626 of probe posten. Ik heb een complete werkplaats handleiding waar die instaan. Het is alleen zwart wit.
Kabelbomen in zowel de 2l als de 2,5l
De kl01 en de kl05 ecu's hebben de 2 tempsensor nodig om te werken .
Als de ecu deze niet heeft dan zet hij gewoon de fan aan om te voor komen dat je motor warm loopt .
Maar vreemd dat die 95 mx6 maar 1 temp sensor heeft .
Zo ver ik weet had alleen de 93 probe 1 sensor .
Als de 92 ecu wel werkt in de 95 mx6 dan is het wel een obd1 auto.
Maar welke ecu gebruikt de 95 mx6 dan ?
En heeft de kabelboom van de 95 mx6 wel de stekker voor de 2de temp sensor of had hij die niet ?
Welke ecu gebruik je dan nu voor de klze ?
Want een kl01 of kl05 zou dan de fan probleem moeten geven omdat je de temp sensor mist .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
JForce schreef:ik vermoed dat dit de reden is waarom de kl-01 ontsteking niet werkte:toen ik mijn kl-ze kocht zat er een k834 ontsteking op en ik kreeg geen vonk met de k819 ecu, ook niet met die geschipte kl-31 ecu
met de kl-01 ontsteking wel
en jij hebt het 92 model kabelboom.
en ik het 95 en wij kregen hierbij met de kl-01 ontsteking juist geen vonk
grote kans dat als je die stekker wijzigt beide onstekingen mogelijk zijn
1 ding is iig wel met zekerheid bewezen, er bestaan facelift models met OBD-1
hier had jeroentje mij al iets over verteld dat die ontsteking wrs wel zou werken als je wat kabeltjes omwisseld maar hijwist ook niet precies welke dacht ik!
i live my life for a mx-3