Fullsize chip's

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

gekocht van simonsezz hier op het forum.

hij heeft hem van bastian gekocht en in laten bouwen.

maar hoe kijk je in de cilinderkamer? ja met endoscoop maar via waar?

en ik dacht dat kl31-1A1 voor ZE- zuigers stond dus.

de auto was zeker wel snel iig.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ja, je kan kijken met een endoscoop of er ZE zuigers in zitten.

Als je de longneck gekocht hebt kan je ook kijken of er kl31 nokkenassen in zitten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ja oke, maar dat moet dus via het bougiegat. En het is een curved, qua uiterlijk identiek aan SstennizZ klze.

maar hij had toch:

KL-ZE zuigers
KL-DE koppen
KL-ZE intake

maar de klze word op dit moment in gebouwd, dus kan niks bekijken :P

of het is de 2e in dit rijtje of de 5e bij mij denk ik:
http://www.oocities.com/viv95pgt/klze.html
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

KLZE zuigers zijn, in de laagcompressie variant, hetzelfde als de KLDE zuigers.

Maargoed, we gaan aardig wat off topic.

Dus... terug naar de chips
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Gebruik effe de zoek functie .
Er is 1 topic waar ik in gereageerd heb en daar staan al je vragen .

Maar de ZE van SstennizZ dat is een heel apart geval .

Maar back on topic .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ja iid sorry :bier: , maar de kl-ze hoe en wat faq is zwaar verouderd en klopt niet helemaal, daar staat klze LC 190hp.

al heeft het wel te maken met wat voor chip erin moet . :mrgreen:
LeeTi
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 nov 2010, 16:57
Locatie: Anna Paulowna

Bericht door LeeTi »

ik heb een Mazda MX-6 met een KL-31 blok met long-neck. Maar met een ECU voor een Curved-neck. De ECU is een aangepaste KL-DE met X-treme THINGS chip uit amerika. Nu heb ik het probleem dat hij vaak in houd rond de 3k/4k. De top snelheid met orginele velgen is ook niet hoger als een km of 220.

Nu is mij vraag kan dit door de ECU veroorzaakt worden?
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

LeeTi schreef:ik heb een Mazda MX-6 met een KL-31 blok met long-neck. Maar met een ECU voor een Curved-neck. De ECU is een aangepaste KL-DE met X-treme THINGS chip uit amerika. Nu heb ik het probleem dat hij vaak in houd rond de 3k/4k. De top snelheid met orginele velgen is ook niet hoger als een km of 220.

Nu is mij vraag kan dit door de ECU veroorzaakt worden?


Met inhouden, bedoel je dan dat hij bij vol gas even een soort bonk geeft? Zegmaar dat het lijkt alsof het blok even stuiterd? Ik draai ook een bijna ze op een de ecu met chip en heb dat tussen de 3000 en 4000. Komt misschien dan toch door het de ecu op een ze.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

SstennizZ schreef:
LeeTi schreef:ik heb een Mazda MX-6 met een KL-31 blok met long-neck. Maar met een ECU voor een Curved-neck. De ECU is een aangepaste KL-DE met X-treme THINGS chip uit amerika. Nu heb ik het probleem dat hij vaak in houd rond de 3k/4k. De top snelheid met orginele velgen is ook niet hoger als een km of 220.

Nu is mij vraag kan dit door de ECU veroorzaakt worden?


Met inhouden, bedoel je dan dat hij bij vol gas even een soort bonk geeft? Zegmaar dat het lijkt alsof het blok even stuiterd? Ik draai ook een bijna ze op een de ecu met chip en heb dat tussen de 3000 en 4000. Komt misschien dan toch door het de ecu op een ze.


ik weet het niet, mijn k8 had dat ook.
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

LeeTi schreef:ik heb een Mazda MX-6 met een KL-31 blok met long-neck. Maar met een ECU voor een Curved-neck. De ECU is een aangepaste KL-DE met X-treme THINGS chip uit amerika. Nu heb ik het probleem dat hij vaak in houd rond de 3k/4k. De top snelheid met orginele velgen is ook niet hoger als een km of 220.

Nu is mij vraag kan dit door de ECU veroorzaakt worden?


Hee LeeTi stel je ook eens voor op de mx6 forum .
Kunnen wel wat meer mensen gebruiken .

Maar wat bedoel je met in houden ?

Kunnen namelijk erg veel dingen zijn .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Plaats reactie