afremmen op de motor
Moderator: Moderators
hoge rpm zorgt altijd voor meer slijtage. Je blok gaat minder lang mee.
maar zolang je niet terug schakelt, zodat de toeren in de 7000-8000 komen, zou het niet echt schadelijk moeten zijn.
maar rev matchen helpt wel hoe gezond dat gaat klinken.
bijv.
van 4 > 3
gas los, ontkoppeld toeren vallen terug naar 1000, terwijl de aandrijflijn nog op 6000 zit in de 3.
als je dan gas geeft tot 5000 rpm, en dan weer koppeld gaat de overgang soepeler.
maar zolang je niet terug schakelt, zodat de toeren in de 7000-8000 komen, zou het niet echt schadelijk moeten zijn.
maar rev matchen helpt wel hoe gezond dat gaat klinken.
bijv.
van 4 > 3
gas los, ontkoppeld toeren vallen terug naar 1000, terwijl de aandrijflijn nog op 6000 zit in de 3.
als je dan gas geeft tot 5000 rpm, en dan weer koppeld gaat de overgang soepeler.
-
- Co-Pilot
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54
ik rem altijd af op de motor,,, waarom... vind het prettiger... als je bijvoorbeeld richting stoplicht gaat gewoon relaxed terugschakelen,,, en als ie op groen springt kun je meteen gassen :P
als je hem bijvoorbeeld laat uitrollen en het springt op groen moet je eerst terugschakelen en dan kun je verder... anders ben je met ondertoeren aan het rijden haha...
en japanse motor zijn GEEN ondertoeren blokken hahaha :P die vragen om hoge toeren haha :P
als je hem bijvoorbeeld laat uitrollen en het springt op groen moet je eerst terugschakelen en dan kun je verder... anders ben je met ondertoeren aan het rijden haha...
en japanse motor zijn GEEN ondertoeren blokken hahaha :P die vragen om hoge toeren haha :P
Me a like Mx-3
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Ik weet niet hoe jullie dan met jullie motor om gaan maar af remmen op de motor met 6000 toeren lijkt me niet echt gezond of wel ?
Dat je afremt rond de 4 a 4500 is niet erg maar 6000 toeren is een hoop .
En elke keer terug schakelen naar de 6000 lijkt me niet nodig .
Maar goed das mijn mening .
Dat je afremt rond de 4 a 4500 is niet erg maar 6000 toeren is een hoop .
En elke keer terug schakelen naar de 6000 lijkt me niet nodig .
Maar goed das mijn mening .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Mazdarati MX-6 schreef:Ik weet niet hoe jullie dan met jullie motor om gaan maar af remmen op de motor met 6000 toeren lijkt me niet echt gezond of wel ?
Dat je afremt rond de 4 a 4500 is niet erg maar 6000 toeren is een hoop .
En elke keer terug schakelen naar de 6000 lijkt me niet nodig .
Maar goed das mijn mening .
+1