afremmen op de motor
Moderator: Moderators
afremmen op de motor
hey
aangezien ik zelf maar een beperkte kennis heb van motoren in mijn ogen
zit ik al een tijdje met de vraag tot in hoeverre het toelaatbaar of gezond het is om op je motor afteremmen
ik vind zelf als je bv in 4e rijd tegen 6-7000 toeren en dan je gas loslaat dan gaat et nog
maar als je terugschakelt en je toeren dan oplopen tot pakweg 6000 toeren dan vind ik het precies niet echt gezond klinken
wat is er nu goed aan en wat niet??
aangezien ik zelf maar een beperkte kennis heb van motoren in mijn ogen
zit ik al een tijdje met de vraag tot in hoeverre het toelaatbaar of gezond het is om op je motor afteremmen
ik vind zelf als je bv in 4e rijd tegen 6-7000 toeren en dan je gas loslaat dan gaat et nog
maar als je terugschakelt en je toeren dan oplopen tot pakweg 6000 toeren dan vind ik het precies niet echt gezond klinken
wat is er nu goed aan en wat niet??
i live my life for a mx-3
- D-PAC
- Pilot
- Berichten: 738
- Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Schiedam
ja, dr wordt gezegd dat het benzine bespaard en het beste voor
de motor is als deze in contact staat met de wielen (dmv koppeling en
onderstel)...
Ik denk dat er hierover veel verkeerd wordt gedacht:
Veel mensen schakelen terug, van 5 naar 4 enz., om zo op de motor af te
remmen. Zo krijgt je koppelingsplaat natuurlijk iedere keer een "opdonder".
Maar wat eigenlijk de bedoeling is dat je de auto in dezelfde versnelling
laat uitrollen. Als je vanuit bv. 50 km/h naar stilstand gaat laat je alleen
het gas los. Vlak voor dat je auto stil valt trap je de koppeling in en schakel
je terug naar de 1.
de motor is als deze in contact staat met de wielen (dmv koppeling en
onderstel)...
Ik denk dat er hierover veel verkeerd wordt gedacht:
Veel mensen schakelen terug, van 5 naar 4 enz., om zo op de motor af te
remmen. Zo krijgt je koppelingsplaat natuurlijk iedere keer een "opdonder".
Maar wat eigenlijk de bedoeling is dat je de auto in dezelfde versnelling
laat uitrollen. Als je vanuit bv. 50 km/h naar stilstand gaat laat je alleen
het gas los. Vlak voor dat je auto stil valt trap je de koppeling in en schakel
je terug naar de 1.
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Amen!
D-PAC schreef:ja, dr wordt gezegd dat het benzine bespaard en het beste voor
de motor is als deze in contact staat met de wielen (dmv koppeling en
onderstel)...
Ik denk dat er hierover veel verkeerd wordt gedacht:
Veel mensen schakelen terug, van 5 naar 4 enz., om zo op de motor af te
remmen. Zo krijgt je koppelingsplaat natuurlijk iedere keer een "opdonder".
Maar wat eigenlijk de bedoeling is dat je de auto in dezelfde versnelling
laat uitrollen. Als je vanuit bv. 50 km/h naar stilstand gaat laat je alleen
het gas los. Vlak voor dat je auto stil valt trap je de koppeling in en schakel
je terug naar de 1.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ik trap altijd een beetje gas erbij als ik terugschakel..RPM matchen..
Zorgt voor een vloeiende schakeling (dus jijzelf en je passagier zitten niet constant te hotsen en te klotsen als je schakelt)
En volgens mij van je zo de klap op die je platen/motor krijgt omdat ze van 1000 naar 5000 toeren knallen..
Zorgt voor een vloeiende schakeling (dus jijzelf en je passagier zitten niet constant te hotsen en te klotsen als je schakelt)
En volgens mij van je zo de klap op die je platen/motor krijgt omdat ze van 1000 naar 5000 toeren knallen..
-
- Pilot
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
- Locatie: Geleen