nokkenassen
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Klopt dat ombouw tot ZE nog duurder is. Eingelijk verwacht ik dat je voor een set NIEUWE nokkenassen wel 1500 euro kwijt bent. Daar koop je ook een ZE voor
Nee, alleen je poorten komen niet overeen verder hoef je niks aan te passen. (Longneck heeft een kleine gasklephuis aanpassing nodig)
Wat zijn variabele nokkenassen? Nokkenassen worden geslepen vooreen bepaalde lift, die zal nooit variabel zijn. Als je Vtec achtige dingen bedoeld zou het goed kunnen, weet ik eigenlijk te weinig vanaf.
Nee, alleen je poorten komen niet overeen verder hoef je niks aan te passen. (Longneck heeft een kleine gasklephuis aanpassing nodig)
Wat zijn variabele nokkenassen? Nokkenassen worden geslepen vooreen bepaalde lift, die zal nooit variabel zijn. Als je Vtec achtige dingen bedoeld zou het goed kunnen, weet ik eigenlijk te weinig vanaf.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
V-tec is idd een heel ander systeem .
Daarbij veranderd je nokken profiel .
http://www.youtube.com/watch?v=1ADKsrT8I5c
Maar nokkenassen en een intake is 200$ voor een klze .
Hier pak je wel vermogen mee .
Daarbij veranderd je nokken profiel .
http://www.youtube.com/watch?v=1ADKsrT8I5c
Maar nokkenassen en een intake is 200$ voor een klze .
Hier pak je wel vermogen mee .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Nee de zuigers zijn anders .
Ze zuigers hebben een hogere compressie .
Maar de DE zuigers werken ook goed .
Alleen heb je iets minder pk's .
De motor zit nog in de auto dus ik moet eerst de motor er nog uit halen .
Zal kijken of ik alleen de nokkenassen eruit haal dan kan ik de hla's bekijken .
Hoe snel wil je het weten ?
Ze zuigers hebben een hogere compressie .
Maar de DE zuigers werken ook goed .
Alleen heb je iets minder pk's .
De motor zit nog in de auto dus ik moet eerst de motor er nog uit halen .
Zal kijken of ik alleen de nokkenassen eruit haal dan kan ik de hla's bekijken .
Hoe snel wil je het weten ?
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Je kan ook je DE intake laten zitten met kl31 nokkenassen. Intake en nokkenassen staan los van elkaar.
Ook je ZE intake kan je kiezen voor een longneck of curvedneck.
Longneck moet je inderdaad accu verplaatsen en gasklephuis aanpassen.
ZE (kl31) koppen zou nog mooier zijn, maar dat is ook gelijk weer een investering.
Ook je ZE intake kan je kiezen voor een longneck of curvedneck.
Longneck moet je inderdaad accu verplaatsen en gasklephuis aanpassen.
ZE (kl31) koppen zou nog mooier zijn, maar dat is ook gelijk weer een investering.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences