nou leek het allemaal wel goed, maar de auto "schudde" best wel toen de auto stationair draaide en koud was. toen hij warm was was dit over.
hij zei dat het de motorsteunen waren die de extra 65pk niet goed aan konden.
is dat zo?
Het schudden van de motor ( in hoeverre je dit schudden kan noemen) komt toch echt door de originele k8 motorsteunen ( inmiddels ook al 18 jaar oud) in de motorsteunen zit namelijk rubber verwerkt voor de flexibilieit en "klappen" op te vangen. Bij gas geven en dus ook koud starten (choke) heeft de motor namelijk de neiging om te kantelen. Waar het vooral om gaat is dat er door ouderdom het rubber poreus is en er scheurtjes in zitten. Je kunt je misschien wel voorstellen dat na al die jaren de rubbers hun strakheid aardig hebben verloren en inmiddels veel te slap zijn. Daarnaast zijn deze originele motorsteunen ook niet berekend voor de grootste broer van de K8-v6, scheelt toch minstens 64pk dus bij gas geven zal de kanteling vele melen krachtiger zijn dan bij de k8.
Ik weet vrijwel zeker dat als je aftermarket motorsteunen haalt de motor veel strakker en steviger in het motorruim zit en hij veel meer 1 is met de auto.. Vele klze-rijders kunnen dit beamen, vraag maar een willekeurig persoon van het forum... Ik geloof dat je voor 150 euro 2 nieuwe motorsteunen hebt ( voor en achterste), lijkt een beetje duur maar ze schijnen hun geld dubbel en dwars waard te zijn. Ik wist toentertijd niet dat ze bestonden anders had ik het zeker gedaan.
Ik heb er voor gekozen om mijn motorsteunen op te vullen met poly-eruthaan en dit is ongeveer een jaar goed gegaan tot de kit zijn stevigheid verloor, dus mijn raad is dan ook haal die verstevigde motorsteunen. Hierbij moet je denken aan de steunen die je bijvoorbeeld bij jeroentje.nl kan krijgen. Al zou ik persoonlijk kijken of je ze ergens goedkoper kan krijgen...