klze alweer :P

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

klze alweer :P

Bericht door JForce »

Ik ben afgelopen week bij simonsezz geweest om bij zijn klze te kijken.

nou leek het allemaal wel goed, maar de auto "schudde" best wel toen de auto stationair draaide en koud was. toen hij warm was was dit over.

hij zei dat het de motorsteunen waren die de extra 65pk niet goed aan konden.

is dat zo?

Het schudden van de motor ( in hoeverre je dit schudden kan noemen) komt toch echt door de originele k8 motorsteunen ( inmiddels ook al 18 jaar oud) in de motorsteunen zit namelijk rubber verwerkt voor de flexibilieit en "klappen" op te vangen. Bij gas geven en dus ook koud starten (choke) heeft de motor namelijk de neiging om te kantelen. Waar het vooral om gaat is dat er door ouderdom het rubber poreus is en er scheurtjes in zitten. Je kunt je misschien wel voorstellen dat na al die jaren de rubbers hun strakheid aardig hebben verloren en inmiddels veel te slap zijn. Daarnaast zijn deze originele motorsteunen ook niet berekend voor de grootste broer van de K8-v6, scheelt toch minstens 64pk dus bij gas geven zal de kanteling vele melen krachtiger zijn dan bij de k8.

Ik weet vrijwel zeker dat als je aftermarket motorsteunen haalt de motor veel strakker en steviger in het motorruim zit en hij veel meer 1 is met de auto.. Vele klze-rijders kunnen dit beamen, vraag maar een willekeurig persoon van het forum... Ik geloof dat je voor 150 euro 2 nieuwe motorsteunen hebt ( voor en achterste), lijkt een beetje duur maar ze schijnen hun geld dubbel en dwars waard te zijn. Ik wist toentertijd niet dat ze bestonden anders had ik het zeker gedaan.

Ik heb er voor gekozen om mijn motorsteunen op te vullen met poly-eruthaan en dit is ongeveer een jaar goed gegaan tot de kit zijn stevigheid verloor, dus mijn raad is dan ook haal die verstevigde motorsteunen. Hierbij moet je denken aan de steunen die je bijvoorbeeld bij jeroentje.nl kan krijgen. Al zou ik persoonlijk kijken of je ze ergens goedkoper kan krijgen...
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dat ligt een beetje aan de staat van de motorsteunen. Als ze nooit zijn vervangen kan dit inderdaad goed hierdoor komen.

Zie je het blok ook veel bewegen als je in zijn vrij gas geeft?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

niet echt op gelet :oops:

enkele keren gas viel volgens mij wel mee.

ze waren wel op gevuld, wel nooit vervangen.

Ik heb er voor gekozen om mijn motorsteunen op te vullen met poly-eruthaan en dit is ongeveer een jaar goed gegaan tot de kit zijn stevigheid verloor


het leek me iig geen misfire, maar je "hoorde" het "schudden" wel aan de uitlaat. Toerennaald pingelde niet.

nadat we een stuk gereden hadden was het weg, toen liep ie natuurlijk ook minder rpm.

ik heb zelf ooit een keer met de k8 op 5 cylinders gereden, dat was duidelijk te merken. dat was het zeker niet.

opzich geloof ik zijn verhaal wel, maar ben toch wat voorzichtiger dan toen ik de mx-3 kocht.
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

bij een stationaire loop zou die motor niet horen te schudden. bij een knappe loop (juiste ontsteking/verbranding) zou alles in balans moeten zijn. Als er ergens een cilinder op een moment wat meer of minder vermogen afgeeft op dat lage toerental dan klopt er iets niet.

ongeacht leeftijd motorsteun
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

hij zij wel dat de ontsteking niet helemaal juist op tijd stond, dus ik houd er al rekening mee dat er misschien een nieuwe ontsteking op moet.

daar kan het aan liggen.

maar het was alleen bij 1000-1200 toeren, na warm rijden niet meer.

maar ik heb hem al gekocht dus......
Laatst gewijzigd door JForce op 18 okt 2010, 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

@ barrelja helemaal mee eens!!
kan niet duidelijker gezegd worden.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dikkekobus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
Locatie: Sappemeer

Bericht door Dikkekobus »

kwestie van benzinedruk/ ontstekings tijdstip. Na de inbouw stel ik hem wel voor je af. Hoef jij je niet druk over te maken dat doe ik wel. ;)

:bier:
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ideaal :mrgreen:

dit had ik ook gepost voor ik hem kocht.
Plaats reactie