yellow schreef:Pointy schreef:Brutus schreef:Het is inderdaad een beetje overkill. Maar de combinatie bij elkaar (I5, SSD,DDR3) zorgt er wel voor dat mijn systeem in no time is opgestart. Ik hoef geen 30 seconden te wachten tot het systeem is opgestart. Een Atom is wel leuk maar power heeft het niet echt.
Greetz Brutus
Ik heb 20 sec koud op mijn atom...kwestie van een slanke/uitgekleedde windows XP erop knallen..Centrafuse is toch mijn frontend en gebruik XP alleen voor configuratiedoeleinden.
Warme start is nog sneller (ongeveer 2 sec) omdat er dat stroom in de accu van de laptop zit en ik m gewoon uit hibernation trek..

8" zal in ieder geval wel fijner modden zijn voor je middenconsole, mijn scherm is oversize..

Overigens is dit een oude foto en draai ik inmiddels op 3.1, die is vele malen stabieler en crashed minder..
Ik was in de veronderstelling dat er in een Asus EEE 900 netbook een Celeron @ 900MHz zat? Wat voor atomp heb je dan? en draait het ene beetje lekker bij jou 3.1? (niet storpering?)
Ik vind de Media Libary van CF ook bij 3.1 nog steeds erg vervelend werken als je meer dan 30GB aan MP3's erin hebt staan. Wat zijn jou bevindingen hierover?
Wat voor resolutie draai je eigenlijk op je 8,9"? Gewoon 800x600 stretched? of de native resolutie?
Ik draai de native resolutie. Stretched is gewoon lelijk. Het was in ieder geval een afwijkend pixelformaat. Maar centrafuse draait er gewoon netjes in.
Stroperig voelt het geheel niet aan, alleen ik merk dat als ik mijn GPU aanspreek (vloeiend scrollen) dat hij soms wil haperen. Maargoed, dat valt niet te voorkomen met een shared RAM voor je GPU.
Wat betreft de library kan ik het denk ik wel eens zijn.
Alleen in ben redelijk georganiseerd in mijn muziekbestand.
Ik heb ongeveer 100 gig op een externe HDD staan (5400 RPM oude laptop drive, dus draait op 1 usb port)
die volledig op genre, artiest en album gesorteerd is.
Heeft me veel tijd gekost, maar ik merk er nu de voordelen van op mijn CPC.
Ik browse gewoon mijn music folders en selecteer wat ik wil spelen.
Het is inderdaad een 900 Mhz proc. Maar deze is snel genoeg omdat ik TinyXP draai, met enkele boot-tweaks en beperkte services.
Een print spooler is handig om te draaien op je desktop, maar nutteloos in je CPC en zo nog en stapel tweaks.
Ook start explorer.exe bij mij niet op (bureaublad, startbalk enz.) maar alleen centrafuse.exe Wat weer scheelt in de CPU-load en dus de boot-tijd.