SstennizZ goes KLZE

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Hellracer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 jan 2008, 13:13

Bericht door Hellracer »

Stock KL31, die heb ik hier toch ook? of bedoel je iets anders? Een kl31 chip in de KL01/5 ecu of zit ik er naast? :blink:

Anyhoe; status nu is als volgt:

VRIS klep 2 solenoid vervangen en na een test met de stekker erop van vris klep 1 (die zit niet aan het einde vd toeren) zie je de actuator gaan.
Goed, de stekkers op de juiste solenoids en na een korte test was het duidelijk; meer pit bovenin.

sjips geneuzel:
KL05 ECU met de chip van de KL01 = no go. Probleem is identiek (note: fan bleef in beide ecu's met die chip constant draaien)
Dus kennelijk zit het euvel van niet willen lopen in de chip zelf...

Dus ik daarna de gechipte K8 er weer in; belachelijk sterk middengebied.. De Wanli's van SstennizZ snappen het nauwelijks :mrgreen:
Hierna de KL01 ecu met de chip van de 05 nog even, die liep keurig. Vermogen was wel qua gevoel minder hoewel de hogere toerentallen
meer leek te hebben maar dat wijst alleen een dyno uit.

Uiteindelijk bij de Texaco wat benzine erbij gedaan en nog een rit op de gechipte K8 gedaan naar huis en ik heb uiteindelijk besloten dat deze
combinatie voor deze motor het beste is. Vanaf ca 2500 tpm tot even over de 4000tpm voel je behoorlijk trekkracht, daarna zwakt het iets af
maar blijft de motor goed sleuren.

Hoe we het even gaan oplossen met de ECU's die niet helemaal blijken te passen op de motor enzo zal wel per PM gaan maar dat is even voor later.

/barreljan = signing off for today
Afbeelding
-< Team HPCmotorsport >- -< Met alle aandacht voor u en uw Mazda, H-P-C >-
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Euhh,ok.. Maar met die k8 ecu slurpte hij toch zo? Heb weinig zin om strax constant 1:8 te rijden..
Afbeelding
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

SstennizZ schreef:Euhh,ok.. Maar met die k8 ecu slurpte hij toch zo? Heb weinig zin om strax constant 1:8 te rijden..


*zucht* :lol:

Ja... als je er achter aan rijd en iemand trapt regelmatig het gas in dan valt het iets op in de neus dat ie ietwat rijk loopt.. Hoe die het doet op constante snelheden is niet duidelijk, dat merk je pas als je 1 volle tank een lange rit maakt en dat is wat we niet kunnen testen want dat kost gewoon weer een dag of 2,3.

De andere ECU's komen gewoon mee en je mag er zelf ook mee proberen maar ik gok zo ook dat je qua prestaties weer op die K8 ecu uitkomt. De beste hierna is de KL01 ecu met de chip van de 05 erin. Een combi die vergelijkbaar is aan die laatste, is de kl31 ecu van mij + de je50 vaf.

Oja; verbruik ligt grotendeels aan je voet en waar je rijd (stad/snelweg). Mijn eigen ZE doet zonder morren 1:11 en laatst naar Engeland toe deed ik 1:14,nogwat. Dus het kan wel zuinig rijden.
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Oke mensen ik ben eruit .

Ik had een kleine fout gemaakt bij het berekenen van de vris tijden .

De chip die je nu in de ecu heb zijn deze tijden .(afgerond)

RPM...........0-4100......4100-4100......4100-6800...........6800-7500
VRIS#1.....Closed.......Closed.............Open....................Closed
VRIS#2.....Closed.......Closed.............Open....................Closed

Dus onder de 4100 rpm zit niks

De tijden die ik nu heb voor de ander chip zijn dit .

RPM...........0-3750......3750-4200......4200-6250...........6250-7500
VRIS#1.....Closed.......open................Open....................Closed
VRIS#2.....Closed.......Closed.............Open....................Closed

Wat ik nog kan doen is de 2de klep open laten tot de 7000 rpm .
Alleen weet ik niet of dit wel zit heeft omdat de curvedneck niet goed flowd in hogere toeren .
Moet dan een dyno uitdraai hebben van een ZE met curvedneck intake op te kijken waar hij inkakt .

Ook de tps van de chip stond verkeert .
Deze heb ik aan gepast en nu zou hij goed moeten werken onderin .

Probleem is dat de ecu de verkeerde mengsel geeft over het hele toeren gebied .
Dat moet nu verholpen zijn .

Ik ben nog bezig met de vris tijden .
Eens kijken of ik de vris punten van de K8 kan gebruiken die onder de 3750 toeren zitten .

Want ik begrijp dat hij daar veel vermogen heeft .

Ik maak gewoon een paar chip's met verschillende setup's en dan kijken we zaterdag even welke het beste loopt kwa vris tijden
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Oke deze chip's heb ik nu klaar .

Deze neem ik mee een zaterdag .

RPM...........0-3750......3750-4200......4200-6250...........6250-7500
VRIS#1.....Closed.......open................Open....................Closed
VRIS#2.....Closed.......Closed.............Open....................Closed

RPM...........0-2680......2680-4250......4250-6250...........6250-7500
VRIS#1.....Closed.......open................Open....................Closed
VRIS#2.....Closed.......Closed.............Open....................Closed

RPM.........0-1875.....1875-2680.....2680-3750.....3750-4250.....4250-6250
VRIS#1.....Closed.......open.............Closed.............Open............Open
VRIS#2.....Closed.......open.............Closed............Closed...........Open .

En na de 6250 rpm gaan alle 2 de kleppen weer dicht .
Hoe wel ik niet zeker ben van de vris tijden heb ik maar gewoon de chip gemaakt om te kijken of het werkt .
Deze vris tijden staan ook op de K8 chip .
Kan zijn dat de ecu deze tijden niet gebruikt want bij de klde ecu staan deze tijden ook maar worden ook niet gebruikt .

Ik denk zelf dat de 2 de chip het beste werkt .
Ik heb de 1st vris klep dan open gezet op 2680 toeren .
Het toeren gebied waar de K8 goed trok volgens BJ .

Dit is een vris punt van de k8 chip die in de k819 ecu zit .

Tot zo ver mijn werk aan de ecu's .
Werkt dit allemaal niet dan zal je gewoon voor een klde+ chip moeten gaan of de k819 ecu .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Hé,
Ik heb bij mijn stand alone de vris tijden op de rollerbank zo goed mogelijk gezet. Mijn map komt het beste overeen met jou optie 2. Klep 1 open bij 2700, klep 2 open bij 4200, bij 6200 beide dicht.

Dan nog zo ingesteld dat klep 1 weer dicht gaat als je zakt tot 2400, en klep 2 als je zakt tot 3800.

Waarden zijn zo even uit mijn hoofd, zijn dus plus/minus.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

Gisteravond de auto afgeleverd bij StennizZ :)

Vlak voor de rit nog even een koperen o-ring vervangen vanwege een lek bij de stuurbekrachting en dat bleef nadien droog, dus ook weer opgelost.
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Nou de mx staat inmiddels weer voor de deur. Gister van kwart voor 7 tot kwart voor 10 onderweg geweest, want de bak, kleppendeksel en de benzine leidingen lekte..
Daar meegekeken hoe ze de pakking opnieuw geplaatst hebben (want een nieuwe mazda pakking regelen op zaterdag gaat helaas niet) en dat ze goede keerringen in de bak gedaan hebben. Ook meteen even die lekke benzineleiding vervangen.
De geplaatste chip werkte niet helemaal naar behoren, dus 's avonds nog even bij mazdarati langs in utrecht. Daar bleek dat de stekker van vris 1 en vris 2 verkeerd om zaten.
Op zich leek het toen goed te gaan, maar net kwam ik er achter dat die kut pakking toch weer lekt bij het achterste kleppendeksel..
Betekend dat nu dus wéér die luchtinlaat enzo er helemaal af moet om er bij te kunnen.
Nu zat ik ff met het dubio, óf weer terug naar wieringerwerf, óf zelf de pakking bestellen en dan samen met mazdarati hier bij de doe het zelf vervangen.
Ik ben er nu vrijwel zeker van dat op het lekke kdekselpakking na weinig tot niets mankeert aan het blok en ik moet ook binnenkort nog ff mijn remblokken vervangen, dus heb besloten om het maar gewoon lekker zelf te doen.

En denk dat ik mijn mazda maar omdoop tot murphy... Dus bij deze rijd ik in een Murphy MX-3.

Buiten al deze shit om rijd hij trouwens wel ALS DE BLIKSEM..... Zeker met die nieuw gechipte ecu weten de bandjes niet wat ze overkomt..
Afbeelding
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Jij heb idd een vage auto .
Alle 2 de klze chip's werken niet in jou auto ook niet met een andere ecu .
Erg vaag wat ik rij nu met een van die 2 chip's en die werkt goed in mijn auto . (10WHP meer gister op de dyno met een A/F ratio van 13,7 :lol: )
Dus er zit nu een custom chip in bij jou .
Ook hebben we de zuigers bekeken met de endoscoop en er zitten ZE zuigers in .
Ook heb ik nog effe het een en ander bekeken aan de motor en zag toch wel dingen die ik nog niet had gezien op een klze .

De fuel maps die je nu hebt zijn iets minder dan die van de ZE chip .
Het is echt bijna niks maar dat kan je verhelpen met een fpr als die te arm loopt .
Dus er zit nog meer in .

Ik heb zelf nog nooit mee gereden in een curvedneck ZE maar tering wat trekt dat ding hard zeg onderin .
Je voelt de auto echt zoeken naar grip .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

@stennizz,

toch wel verkeerd die stekkers? dat is vreemd, ik had het namelijk nog weer opgezocht en ook hier op het forum kwam ik een post van mazdarati tegen dat die blauwe toch daar hoort... Apart :roll:

Wel mooi ruk van die pakking... ik bestel ook nooit meer zo'n imitatie flutgeval, die paar euro extra is wel beter besteed.

Wat is er nog niet goed aan die chip dan? Heb ik iets niet doorgehad of viel het niet op vanwege een vris die verkeerd zn werk deed?


Mazdarati MX-6 schreef:Jij heb idd een vage auto .
Alle 2 de klze chip's werken niet in jou auto ook niet met een andere ecu .
Erg vaag wat ik rij nu met een van die 2 chip's en die werkt goed in mijn auto . (10WHP meer gister op de dyno met een A/F ratio van 13,7 :lol: )
Dus er zit nu een custom chip in bij jou .
Ook hebben we de zuigers bekeken met de endoscoop en er zitten ZE zuigers in .
Ook heb ik nog effe het een en ander bekeken aan de motor en zag toch wel dingen die ik nog niet had gezien op een klze .

De fuel maps die je nu hebt zijn iets minder dan die van de ZE chip .
Het is echt bijna niks maar dat kan je verhelpen met een fpr als die te arm loopt .
Dus er zit nog meer in .

Ik heb zelf nog nooit mee gereden in een curvedneck ZE maar tering wat trekt dat ding hard zeg onderin .
Je voelt de auto echt zoeken naar grip .


Ik had al een groot vemoeden dat het ZE zuigers waren gezien het vermogen en ook de bougies die eruit kwamen. Bij een DE zijn ze langer in tegenstelling tot die van een ZE of KF

Onderin tot het middengebied is het echt donders veel puf , zeker weten :shock:

Welke dingen zijn je opgevallen ? Ben wel benieuwd of je die andere dingen wel of niet gevonden hebt, misschien heb ik ook iets gemist 8)
Het is ook niet een echte KLZE he ;) Ik hou het voor mij in ieder geval op een Hybride DE.
Dit blok heeft sowieso wel een paar apartheden ten opzichte van de oude robiisan KLZE en mijn eigen KLZE.

Mazda is met alles altijd lekker aan het combineren geweest :lol:


Ps.; Mazdarati, kan jij je adres even per PM sturen? Dan kan ik chip nr1 nog even in een chip-veilige enveloppe op de bus doen.
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Plaats reactie