SstennizZ goes KLZE
Moderator: Moderators
[edit] je bent me voor
Tip; speel het af in HD om het geluid wat beter te krijgen
Doe ik wel een plaatje:
Tip; speel het af in HD om het geluid wat beter te krijgen
Doe ik wel een plaatje:
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm
T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
- mx3hoogeveen
- Co-Pilot
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
- Locatie: hoogeveen
Even thuis voor koffie maar de juiste ECU/VAF combi wil niet echt duidelijk worden.
1 is wel duidelijk, dat is de KL01 ecu; daar loopt ie zo rijk van dat ie stationair nauwelijks loopt en een tikje gas betekend uitvallen.
Gek genoeg op de KL02 vaf met de gechipte K8 ecu lijkt-ie het beste te lopen
Zometeen even verder neuzen
[edit]
login op account barreljan is niet goed gegaan dus zit onder HellRacer...
1 is wel duidelijk, dat is de KL01 ecu; daar loopt ie zo rijk van dat ie stationair nauwelijks loopt en een tikje gas betekend uitvallen.
Gek genoeg op de KL02 vaf met de gechipte K8 ecu lijkt-ie het beste te lopen
Zometeen even verder neuzen
[edit]
login op account barreljan is niet goed gegaan dus zit onder HellRacer...
-< Team HPCmotorsport >- -< Met alle aandacht voor u en uw Mazda, H-P-C >-
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Alle 2 de ecu's die ik je heb gestuurd zijn voor de kl02 lmm
De kl01 ecu is voor een curvedneck ZE . (Fuel maps voor de kl31 zuigers)
De kl05 ecu is voor een KLDE maar met curvedneck vris tijden .(Fuel voor de kl01 zuigers)
Kan zijn dat de chip op een KLDE niet goed werkt .
Probeer dan de kl05 ecu .
Loopt die wel goed gebruik dan die ecu en zet de chip dan over van de kl01 ecu naar de kl05 ecu .
En kijk dan nog eens .
De kl05 ecu moet zeker werken omdat dit mij test ecu is en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad .
Maar wat ik raar vind is dat de kl02 lmm goed loopt op de K8 ecu .
Weet je zeker dat je een kl02 hebt en geen je-50 ?
Want een kl02 zou niet goed moeten lopen op een K8 .
Dan zou die juist het gene doen wat die nu doet met de kl01 ecu .
Ik begreep ook dat jullie een kl31 ecu hadden getest met de kl02 lmm .
Ook deze combo klopt niet omdat de kl31 ecu werkt met de je-50 .
Dus ik denk echt dat je de verkeerde lmm hebt .
De kl01 ecu is voor een curvedneck ZE . (Fuel maps voor de kl31 zuigers)
De kl05 ecu is voor een KLDE maar met curvedneck vris tijden .(Fuel voor de kl01 zuigers)
Kan zijn dat de chip op een KLDE niet goed werkt .
Probeer dan de kl05 ecu .
Loopt die wel goed gebruik dan die ecu en zet de chip dan over van de kl01 ecu naar de kl05 ecu .
En kijk dan nog eens .
De kl05 ecu moet zeker werken omdat dit mij test ecu is en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad .
Maar wat ik raar vind is dat de kl02 lmm goed loopt op de K8 ecu .
Weet je zeker dat je een kl02 hebt en geen je-50 ?
Want een kl02 zou niet goed moeten lopen op een K8 .
Dan zou die juist het gene doen wat die nu doet met de kl01 ecu .
Ik begreep ook dat jullie een kl31 ecu hadden getest met de kl02 lmm .
Ook deze combo klopt niet omdat de kl31 ecu werkt met de je-50 .
Dus ik denk echt dat je de verkeerde lmm hebt .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Mazdarati MX-6 schreef:Alle 2 de ecu's die ik je heb gestuurd zijn voor de kl02 lmm
De kl01 ecu is voor een curvedneck ZE . (Fuel maps voor de kl31 zuigers)
De kl05 ecu is voor een KLDE maar met curvedneck vris tijden .(Fuel voor de kl01 zuigers)
Klopt dat stond op het blaadje.
Kan zijn dat de chip op een KLDE niet goed werkt .
Probeer dan de kl05 ecu .
Loopt die wel goed gebruik dan die ecu en zet de chip dan over van de kl01 ecu naar de kl05 ecu .
En kijk dan nog eens .
De kl05 ecu moet zeker werken omdat dit mij test ecu is en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad .
Chip omzetten? Zit die in een losse socket dan? Dat wist ik niet en dan zal ik dat zo bekijken
Dus als ik het goed begrijp. KL05 ecu pakken, de chip van de KL01 daarin zetten en gaan met de banaan op de KL02 vaf?
Maar wat ik raar vind is dat de kl02 lmm goed loopt op de K8 ecu .
Weet je zeker dat je een kl02 hebt en geen je-50 ?
Want een kl02 zou niet goed moeten lopen op een K8 .
Dan zou die juist het gene doen wat die nu doet met de kl01 ecu .
Er staat met koeieletters KL02 op dus ik mag dan wel aannemen dat het de juiste is. De KL08 ecu is al gechipt en er staat op de sticker 'volle plaat' + het oude chip nummer. En deze loopt zonder gekke problemen op de KL02 vaf.
Ik begreep ook dat jullie een kl31 ecu hadden getest met de kl02 lmm .
Ook deze combo klopt niet omdat de kl31 ecu werkt met de je-50 .
Dus ik denk echt dat je de verkeerde lmm hebt .
Nope, KL31 ecu loopt op de JE50 op dit moment. Ik heb deze wel eventjes aangestekker gehad met de KL02 vaf, dat klopt maar daar loopt ie niet mooi op.
-< Team HPCmotorsport >- -< Met alle aandacht voor u en uw Mazda, H-P-C >-
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Ja de chips zitten in een socket .
Dus de chip van de kl01 in de kl05 zetten .
Deze chip werkt ook zeker weten .
Dit is namelijk een chip die door fullsize is gemaakt en er rijden veel mensen rond met deze chip .
Mooi hij dan weer raar doen dan zijn het kl01 zuigers .
Dus hij moet werken .
Kan zijn dat er misschien toch iets is met de kl01 ecu .
Maar probeer dat eens .
Oke als het erop staat moet het hem zijn .
Dus de chip van de kl01 in de kl05 zetten .
Deze chip werkt ook zeker weten .
Dit is namelijk een chip die door fullsize is gemaakt en er rijden veel mensen rond met deze chip .
Mooi hij dan weer raar doen dan zijn het kl01 zuigers .
Dus hij moet werken .
Kan zijn dat er misschien toch iets is met de kl01 ecu .
Maar probeer dat eens .
Oke als het erop staat moet het hem zijn .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Chips zijn omgewisseld. De kl02 vaf ligt alleen in de werkplaats, dus ga zo even testen want ik moet er toch heen...
...VRIS is duidelijk; de solenoid voor vris klep 2 doet zn ding niet. Ik heb wel vacuum bij de aanvoer, de actuator doet het ook als de vacuum leiding even doortrekt, dus daar gaat zo een andere voor op.
...VRIS is duidelijk; de solenoid voor vris klep 2 doet zn ding niet. Ik heb wel vacuum bij de aanvoer, de actuator doet het ook als de vacuum leiding even doortrekt, dus daar gaat zo een andere voor op.
-< Team HPCmotorsport >- -< Met alle aandacht voor u en uw Mazda, H-P-C >-
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Ik ben morgen middag toch vrij .
Ik ga morgen even aan de slag met de chip's .
Heb nog een kl31 chip voor de longneck .
Zal eens kijken of ik de vris tijden kan verzetten voor de curvedneck .
Ik weet niet of het effect heeft op de nokkenassen omdat deze denk ik voor de kl31 nokkenassen is gemaakt .
Mocht het niet werken allemaal dan heb ik ook nog een stock kl31 chip .
Maar ik wacht het resultaat wel effe af .
Ik ga morgen even aan de slag met de chip's .
Heb nog een kl31 chip voor de longneck .
Zal eens kijken of ik de vris tijden kan verzetten voor de curvedneck .
Ik weet niet of het effect heeft op de nokkenassen omdat deze denk ik voor de kl31 nokkenassen is gemaakt .
Mocht het niet werken allemaal dan heb ik ook nog een stock kl31 chip .
Maar ik wacht het resultaat wel effe af .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE