KL vs K8 versnellingsbak

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

joah maar rolling is niet echt moeilijk :P

je kan alleen sec verliezen op langzamer schakelen
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

martinenijenhuis schreef:De 5e versnelling is anders, ik heb het zelf gezien......

Groetjes M&M


Dat de 5e versnelling anders is,
Dat zei ik al eens eerder ;)
En ook is de eindoverbrenging anders.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Rooiepeen schreef:Dan gaan we toch maar is van de zomer weer een 5de versnelling aanpassen. Toeren gaat nu gelijk op met snelheid in 5de versnelling tot de 235 km/h en vol toerenbegrenser. Zou wel beter zijn al zou de toeren wat minder zijn al is het niet veel :lol:

Ow en in duitsland was rollende start inderdaad van 50 km/h tot de 210km/h. Yellow kwam toen wel weer dichterbij scheelde denk wel bijna 2 auto's.


Dat viel mij ook al op dat de toeren teller gelijk op gaat met de km teller .

Jij rijd met een ZE als ik het goed begrijp .
Kijk wel uit met een ZE boven de 7000 toeren .
De inlaatklepveren zijn aan de slappe kant .
De kleppen kunnen dan gaan zweven bij de 7000 toeren en de schepschotel kan dan breken .

Maar de top maakt me niet zo veel uit .
Het gaat me meer om het verbruik op de snelweg en het geluid van de motor .
De voordelen van de K8 bak wil ik behouden .
Dus neem ik de midden weg en ga dan voor de 3700 toeren met een ander 5de versnelling .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

maar de auto xedos ofzo waar de klze standaard in zit die heeft toch gewoon een 7500rpm rev limiter?

en ik las dat er na 6800 dat het vermogen dan snel daalt.
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Mazdarati MX-6 schreef:
Rooiepeen schreef:Dan gaan we toch maar is van de zomer weer een 5de versnelling aanpassen. Toeren gaat nu gelijk op met snelheid in 5de versnelling tot de 235 km/h en vol toerenbegrenser. Zou wel beter zijn al zou de toeren wat minder zijn al is het niet veel :lol:

Ow en in duitsland was rollende start inderdaad van 50 km/h tot de 210km/h. Yellow kwam toen wel weer dichterbij scheelde denk wel bijna 2 auto's.


Dat viel mij ook al op dat de toeren teller gelijk op gaat met de km teller .

Jij rijd met een ZE als ik het goed begrijp .
Kijk wel uit met een ZE boven de 7000 toeren .
De inlaatklepveren zijn aan de slappe kant .
De kleppen kunnen dan gaan zweven bij de 7000 toeren en de schepschotel kan dan breken .

Maar de top maakt me niet zo veel uit .
Het gaat me meer om het verbruik op de snelweg en het geluid van de motor .
De voordelen van de K8 bak wil ik behouden .
Dus neem ik de midden weg en ga dan voor de 3700 toeren met een ander 5de versnelling .


Van die kleppen dat weet ik maar ben soms eigenwijs. Voor de rest denken we er het zelfde over. :bier:
Plaats reactie