klze verzekering+rdw probleempje

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

nou volgens mij zijn er hier bijna geen of helemaal klze bij rdw gekeurd.

maar ga jij m dan laten keuren?
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

Ik bedoel daarmee het risico om te rijden met een een klze zonder de auto her te laten keuren
Want zoals ik heb begrepen van de verzekering als je iemand aanrijd en diegene heeft blijvend letsel dan betaal je je hele leven lang diegene zijn letsel dus dan ben je gewoon bankroet want dat gaat om forse bedragen heb ik begrepen
Want als er blijvend letsel bij komt kijken gaan ze meestal kijken naar de motorcode en cilinder inhoud
Vooral de auto's met een sportief uiterlijk denk ik
Ja ik wist dat als ik een turbo erop wil hebben dat ik de auto dan moet herkeuren maar om het 2x te moeten doen voor zulke hoge bedragen dat vind ik gewoon zonde van me geld
Die van mij komt uit 1994 dus als het 80 euro zou zijn dan heb ik er geen problemen mee
Maar de inbouw daarmee bedoel je zorgen dat alles gewoon goed eruit moet zien en de motor steunen verstevigen?
Als ik een klze erin wil hebben wil ik het door jeroentje doen dat is toch wel iemand met veel ervaring met klze denk ik en een man met verstand van zaken
En remmerij is gewoon sport remmen erop gooien
Of moet je dan ook zo een professionele big brake kit erop zetten voor mega veel geld?
Ik wil gewoon zeker weten van hoe en wat want ik heb weinig zin in gezeur met de politie enzo alleen maar vanwege een ander blok in je auto dan vind ik het geen hobby meer snap je
Het moet wel leuk blijven,en ik wil al helemaal niet het risico lopen dat ik onverzekerd rond rij ik betaal liever 15 euro meer in de maand dan dat ik me hele leven lang moet betalen voor iemand met blijvend letsel.
Als ik een klze erin wil hebben wil ik wel de papieren goed voor elkaar hebben want anders begin ik er echt niet aan
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

inbouw zoals de fabriek het doet. opvullen motorsteunen is niet nodig.

sportremmen lijkt me genoeg, maar ja hoe beter hoe makkelijker de keuring.

maar als ik zo wat forums doorspit is het meestal:

- gewicht
- en kenteken aanpassen

en soms

- uitlaat DB
- remmentest

maar ik wacht iig eerst wel af wat ze bij jou (jullie) zeggen.
Ik ga eerst swappen en dan daar wel over nadenken. Ik kom toch zelden buiten friesland met de mx dus kans dat ik in een rdw fuik rijd is ook niet erg groot.

als het 80 euro of minder is laat ik hem nog wel eens keuren, maar dan moet ik eerst de remmerij aanpassen.
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

ow oke top
Als ik morgen tijd heb zal ik de rdw wel effe bellen van hoe en wat
Je hoort het nog van me want onverzekerd rond rijden is natuurlijk ook niet wat
Ik wil natuurlijk wel geniet van me klze en niet met kop zorgen in de auto zitten
En zal meteen effe vragen waar ze naar gaan kijken en wat het kost plaatje is
Hoeveel kw heeft een klze laag compressie eigenlijk want dat zullen ze natuurlijk ook vragen hoeveel kw de motor heeft
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Hier zijn veel meningen over verdeeld dus zal gewoon mijn verhaal vertellen.

1. Heb de swap bij Jeroetje gedaan en dat gebeurt echt perfect. Motor steuen worden opgevult blok wordt helemaal nagekeken en inbouwen gebeurt nouwkeurig.

2. Ik ken genoeg auto's waar de vermogen niet van klopt met wat er op de papieren staat. Kijk bij onze bmw vrienden hoeveel 328 een M3 erin hebben liggen.

3. Politie nooit last mee. Het verschil tussen een K8 en een KL-ZE is voor een leek niet te zien. (met alle respect maar denk zelfs door jullie niet)

4. Remmerij hoef je niet aan te passen bij een mx3 bak. Remmen zijn gebasseert op de maximale haalbare snelheid van de auto. Bij een mx3 bak blijkt het zelfde met een KL-ZE.

5. Toevallig 1 keer een volledige controle gehad toen werd er alleen naar cilinders gekeken, inhoud word namelijk beetje moeilijk langs de weg. Toen bon gehad voor geluid.

Vergeet ik iets, owja als je eerlijk bent dan moet je het doen ik heb het niet gedaan.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

2. Jah das ook weer waar, er werd wel eens een 318 aangehouden in wegmisbruikers met een 6 cyl.

3. nou vooral het inlaatspruitstuk vind ik toch wel verschillend hoor. vooral als je ziet naar het deel aan de bestuurder's kant, daar heeft te k8 zo'n S-bochtje.

4. bij komt er waarschijnlijk mx-6 bak op.

5. nee en je vermogen kunnen ze ook niet meten, en motorcode staat niet op je kenteken. Maar het ging ook niet om politie maar RDW controle. Niet dat je die vaak tegenkomt, maar soms heb je die wel eens bij festivals. Maar goed ik ben nog nooit aangehouden, door wat dan ook 8)
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

ja maar stel je krijgt een een beste botsing dan gaan ze toch altijd een cilinder inhoud meting doen?
En als je iemand aanrijd met blijvend letsel gaan ze ook alles controle zoals ik begrepen heb
Ik ben wel eerlijk met dit soort dingen want ik wil niet onverzekerd rijden(zoals de verzekering zegt)
Als ze een onderzoek doen en er blijkt een ander motorblok in te zitten met meer dan 40% vermogen winst dan ben je niet verzekerd zoals de verzekering zei
Riesh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 06 jan 2007, 12:15

Bericht door Riesh »

JForce schreef:...........vereiste is een degelijk inbouw, dus incl. aangepaste remmerij.



zelfs dat is niet nodig. ik weet toevallig een BG hatch met een klde erin die nog gewoon trommeltjes achter heeft en 2.5v6 op kenteken
(hij heeft al wel de nodige remspullen liggen)
www.nicosport.nl - tuning en onderstel
www.brandblusserexpert.nl - voor de goedkoopste brandblussers
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

nou oke dan :P

maar volgens mij moet je er niet te moeilijk over doen.

Er zijn ook veel mensen die de auto op hun ouders naam hebben staan. Als ze daarachter komen ben je officieel ook niet verzekerd.
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Als je je zo druk maakt voor een ongeluk moet je er gewoon voor zorgen dat ze het niet meer kunnen controleren. Rij hem dan helemaal total los ;) Nooit dat ze dan de motorinhoud gaan controleren, heb ik namelijk nooit gezien toen ik stage liep bij een schade herstel bedrijf.
Plaats reactie