Hallo allemaal,
Een MX-3 vriend van mij heeft een fase II MX-3. Als de motor warm is en hij heeft de dimlichten aan of de verwarming op stand 2 (dus niet 1,3 of 4) blijft de motor stationair op 1200 omw. hangen. Even de koppeling oplaten of de ramen helemaal omlaag doen laat het toerental weer omlaag gaan.
Ik heb al naar een paar massapunten onder de motorkap gekeken en stekkers van de inlaat ingespoten.
Heeft iemand suggesties??
Groet,
Ruben
Motor loopt stationiar 1200 omw. met lampen aan
Moderator: Moderators
- zilverbird
- Co-Pilot
hoi
dit heb ik ook die van mij is van 98 ik gebruik de koppeling gewoon maar hij doet dit niet altijd dan wel dan niet wil ook wel eens graag weten wat dit is denk dat het zo in de ECU zit in gebakken weet dit misschien iemand..
maar ik denk dat het iets met vacuum heeft te maken of een klep maar heb alle kleppen los getrokken en weer aan gesloten maar niks wel als ik een slang los trek van het vacuum dan valt hij meteen terug..
gr
dit heb ik ook die van mij is van 98 ik gebruik de koppeling gewoon maar hij doet dit niet altijd dan wel dan niet wil ook wel eens graag weten wat dit is denk dat het zo in de ECU zit in gebakken weet dit misschien iemand..
maar ik denk dat het iets met vacuum heeft te maken of een klep maar heb alle kleppen los getrokken en weer aan gesloten maar niks wel als ik een slang los trek van het vacuum dan valt hij meteen terug..
gr
-
- Moderator
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Contacteer:
Ik heb ook wel eens iets soortgelijks gehad en toen was mijn luchtmassameter niet helemaal goed meer. Controleer ook eens of de auto geen valse lucht aanzuigt, de geribbelde slang die tussen de luchtmassameter en het luchtfilter zit wil nog wel eens scheurtjes gaan vertonen naarmate hij ouder wordt en dan kan de auto ook raar stationair gaan lopen.
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.