Nou de eerste km's zijn er mee gereden, gelijk een ruime 60km rustige km's gemaakt om er zeker van te zijn dat alles werkt en dat blijft doen.
VRIS systeem werkt ook. Wel viel erg snel op dat de auto erg rijk loopt op de gechipte K8 ecu met de KL02 vaf. Verder wel duidelijk dat het om
een 2.5 gaat in het vooronder
De andere koppelings set is nu de juiste en doet het goed. De vorige set had een verkeerde drukgroep erbij zitten
Beide ECU's zijn binnen gekomen dus dat betekend morgen verder testen. Er is nu een duidelijk beeld hoe de motor reageert dus verschillen
moeten opvallen.
De foto's moet ik helaas even uitstellen. Ik heb niet alle bij elkaar om even een mooi verhaaltje van te maken. Lang leve 2 camera's en 1
mobiel... Ik heb wel 1 merkwaardige zo even snel:
Rara waar deze herfst tafel gevonden is
Hier alvast een lijst van dingen die nieuw zijn of verwisseld/vervangen/overgezet:
MX6 (g-serie) versnellingsbak
K8 vliegwiel
Beide Vris solenoids + aantal vacuumleidingen en 1 t-stukje vervangen
Vulpunt kvs (distributiezijde) ivm extra sensor gewisseld met K8 motor
Pijp omlaag vanaf thermostaathuis naar radiator verwisseld met K8 (de KLDE had daar een overbodige vaste leiding aan vast)
Krukaspositie sensor overgezet van K8 (de KLDE had deze niet)
Nocksensor stekker omgesoldeerd
Sensoren van versnellingsbak overgezet
Vacuumslang verlengd voor remservo
Uitlaatpijp middendemper ingekort ivm nieuw spruitstuk (cat.vervanger is iets opgeschoven)
Sandwichplate overgezet
Beugeltje aangepast bij gasklephuis tbv gaskabel positie
Kl02 vaf geplaatst
Breatherfiltertje overgezet van K8
Bougiekabels (8mm?) overgezet van K8
CAI weer geinstalleerd
Gechipte K8 ecu weer geinstalleerd
Benzine damp systeem gedemonteerd en gerepareerd (had redelijk wat gaatjes in de collectorbuis)
Verwijderd:
Complete Airco
ton aan ty-wraps
bergje los draad in motorruimte
EGR solenoids en toebehoren
Nieuw:
Distributieriem + spanrollen
2 multiriemen
MX6 2.5 V6 koppelingset
RVS uitlaatspruitstuk(ken)
Kleppendekselpakkingen
O-ring ontsteking
Rotor + verdelerkap
Bougies (ngk brk6e-11)
Valvoline Synpower 5w40 (fullsynth)
Oliefilter
Brega 75w90 transmissie-olie
Thermostaat
Verse koelvloeistof
Dat moet het zo zijn denk ik en anders vul ik het nog wel even aan
Morgen dus ECU's uitwisselen en bij de meest geschikte kandidaat nog een kleine tune-up (timing, stationaire loop, tps nameten etc)
En:
Donderdag-avond naar StennizZ toe