KL vs K8 versnellingsbak

Denk hierbij aan bv ophanging, onderstel, remmen enz. enz.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

maar 1 ding snap ik niet.

sommige mensen vervangen de 5e versnelling in een mx-3 bak.

dus of die info van mx-3.com klopt niet, of 5e versnelling vervangen heeft geen nut, of er zijn weer verschillende kl bakken.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

De 5e versnelling is anders, ik heb het zelf gezien......

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

dan zal het wel zo zijn, en klopt het lijstje van mx3.com niet. want jij kan het weten :)

scheelt trouwens maar weinig idd kl en k8, heb nog een filmpje gezien van kl bak

5e versnelling 120km/h = 3700rpm
en de k8 dus 4000rpm dan.
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Bij deze een link met heel veel info over de bakken .

Ik zelf rij nu met een k8 bak met ZE .
Binnen kort gaat er een 5de versnelling in van een FS bak .

http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701135767

http://www.pansypatrol.com/the-gas-mileage-mod/
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het topic op probetalk gaat niet alleen over zuiniger rijden.

Het gaat daar van zuinig rijden tot zo best mogelijke sprint-verhouding van je gears.

Ik heb het topic al een paar keer doorgelezen en vind het nog steeds zware kost.

Wel goede informatie 8)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Mazdarati MX-6 schreef:
Ik zelf rij nu met een k8 bak met ZE .
Binnen kort gaat er een 5de versnelling in van een FS bak .


Ik zelf ook maar heb al een keer aangegeven ook mijn 5de versnelling aan te passen maar dat kon volgens jou toen wel maar had geen nut, omdat het ging om de overbrenging. Kun je dat van jou uitleggen?

Ow en ik ben zeker een voorstander van een k8 bak tegen yellow geraced in duitsland en hij moest het toch echt toegeven dat het niet leuk was. Top verlies je alleen van een ZE bak.
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Klopt dacht dat toen de versnellingen het zelfde waren en alleen de eind overbrenging langer was .

Maar er zit dus zeker wel verschil in de tand wielen .
Normaal zou je 3500 toeren maken bij de 120 met een KL bak .
En met een K8 4000 toeren bij de 120 .

Je kan nu gewoon de 5de versnelling over zetten van een kl/fs bak naar een k8 bak .
Alleen rij je dan zo rond de 3700 toeren bij de 120 .
Het probleem zit hem nog steeds in de eind overbrenging dat die van de K8 korter is .

Sorry voor de foute info toen .
Maar er is zeker wel wat te doen aan de toeren .
Verwacht er alleen niet te veel van kwa toeren .
Ik weet dat de 5de versnelling past van de fs bak omdat deze het zelfde is als die van de kl bak . (Wat ik gelezen heb op probetalk)
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Rooiepeen schreef:
Mazdarati MX-6 schreef:
Ik zelf rij nu met een k8 bak met ZE .
Binnen kort gaat er een 5de versnelling in van een FS bak .


Ik zelf ook maar heb al een keer aangegeven ook mijn 5de versnelling aan te passen maar dat kon volgens jou toen wel maar had geen nut, omdat het ging om de overbrenging. Kun je dat van jou uitleggen?

Ow en ik ben zeker een voorstander van een k8 bak tegen yellow geraced in duitsland en hij moest het toch echt toegeven dat het niet leuk was. Top verlies je alleen van een ZE bak.


hoeveel scheelde dat dan?

en dat was een rolling race neem ik aan?

niet vanuit stilstand, want hoe langer de race hoe meer de k8 bak het voordeel heeft totdat je de top bereikt.
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Dan gaan we toch maar is van de zomer weer een 5de versnelling aanpassen. Toeren gaat nu gelijk op met snelheid in 5de versnelling tot de 235 km/h en vol toerenbegrenser. Zou wel beter zijn al zou de toeren wat minder zijn al is het niet veel :lol:

Ow en in duitsland was rollende start inderdaad van 50 km/h tot de 210km/h. Yellow kwam toen wel weer dichterbij scheelde denk wel bijna 2 auto's.
Gebruikersavatar
Rooiepeen
Pilot
Pilot
Berichten: 771
Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Almere

Bericht door Rooiepeen »

Natuurlijk hangt het ook van de bestuurder af heh
Plaats reactie