KL vs K8 versnellingsbak
Moderator: Moderators
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Bij deze een link met heel veel info over de bakken .
Ik zelf rij nu met een k8 bak met ZE .
Binnen kort gaat er een 5de versnelling in van een FS bak .
http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701135767
http://www.pansypatrol.com/the-gas-mileage-mod/
Ik zelf rij nu met een k8 bak met ZE .
Binnen kort gaat er een 5de versnelling in van een FS bak .
http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701135767
http://www.pansypatrol.com/the-gas-mileage-mod/
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Het topic op probetalk gaat niet alleen over zuiniger rijden.
Het gaat daar van zuinig rijden tot zo best mogelijke sprint-verhouding van je gears.
Ik heb het topic al een paar keer doorgelezen en vind het nog steeds zware kost.
Wel goede informatie
Het gaat daar van zuinig rijden tot zo best mogelijke sprint-verhouding van je gears.
Ik heb het topic al een paar keer doorgelezen en vind het nog steeds zware kost.
Wel goede informatie
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- Rooiepeen
- Pilot
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Almere
Mazdarati MX-6 schreef:
Ik zelf rij nu met een k8 bak met ZE .
Binnen kort gaat er een 5de versnelling in van een FS bak .
Ik zelf ook maar heb al een keer aangegeven ook mijn 5de versnelling aan te passen maar dat kon volgens jou toen wel maar had geen nut, omdat het ging om de overbrenging. Kun je dat van jou uitleggen?
Ow en ik ben zeker een voorstander van een k8 bak tegen yellow geraced in duitsland en hij moest het toch echt toegeven dat het niet leuk was. Top verlies je alleen van een ZE bak.
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Klopt dacht dat toen de versnellingen het zelfde waren en alleen de eind overbrenging langer was .
Maar er zit dus zeker wel verschil in de tand wielen .
Normaal zou je 3500 toeren maken bij de 120 met een KL bak .
En met een K8 4000 toeren bij de 120 .
Je kan nu gewoon de 5de versnelling over zetten van een kl/fs bak naar een k8 bak .
Alleen rij je dan zo rond de 3700 toeren bij de 120 .
Het probleem zit hem nog steeds in de eind overbrenging dat die van de K8 korter is .
Sorry voor de foute info toen .
Maar er is zeker wel wat te doen aan de toeren .
Verwacht er alleen niet te veel van kwa toeren .
Ik weet dat de 5de versnelling past van de fs bak omdat deze het zelfde is als die van de kl bak . (Wat ik gelezen heb op probetalk)
Maar er zit dus zeker wel verschil in de tand wielen .
Normaal zou je 3500 toeren maken bij de 120 met een KL bak .
En met een K8 4000 toeren bij de 120 .
Je kan nu gewoon de 5de versnelling over zetten van een kl/fs bak naar een k8 bak .
Alleen rij je dan zo rond de 3700 toeren bij de 120 .
Het probleem zit hem nog steeds in de eind overbrenging dat die van de K8 korter is .
Sorry voor de foute info toen .
Maar er is zeker wel wat te doen aan de toeren .
Verwacht er alleen niet te veel van kwa toeren .
Ik weet dat de 5de versnelling past van de fs bak omdat deze het zelfde is als die van de kl bak . (Wat ik gelezen heb op probetalk)
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Rooiepeen schreef:Mazdarati MX-6 schreef:
Ik zelf rij nu met een k8 bak met ZE .
Binnen kort gaat er een 5de versnelling in van een FS bak .
Ik zelf ook maar heb al een keer aangegeven ook mijn 5de versnelling aan te passen maar dat kon volgens jou toen wel maar had geen nut, omdat het ging om de overbrenging. Kun je dat van jou uitleggen?
Ow en ik ben zeker een voorstander van een k8 bak tegen yellow geraced in duitsland en hij moest het toch echt toegeven dat het niet leuk was. Top verlies je alleen van een ZE bak.
hoeveel scheelde dat dan?
en dat was een rolling race neem ik aan?
niet vanuit stilstand, want hoe langer de race hoe meer de k8 bak het voordeel heeft totdat je de top bereikt.
- Rooiepeen
- Pilot
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 04 aug 2007, 07:00
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Almere
Dan gaan we toch maar is van de zomer weer een 5de versnelling aanpassen. Toeren gaat nu gelijk op met snelheid in 5de versnelling tot de 235 km/h en vol toerenbegrenser. Zou wel beter zijn al zou de toeren wat minder zijn al is het niet veel
Ow en in duitsland was rollende start inderdaad van 50 km/h tot de 210km/h. Yellow kwam toen wel weer dichterbij scheelde denk wel bijna 2 auto's.
Ow en in duitsland was rollende start inderdaad van 50 km/h tot de 210km/h. Yellow kwam toen wel weer dichterbij scheelde denk wel bijna 2 auto's.