KL vs K8 versnellingsbak
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
-
- Pilot
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
- Locatie: Geleen
Ik heb met beidde bakken gereden, de KL bak merk je echt wel in alle versnellingen.
K8 bak is korter en dus sneller. Heb niet getimed hoe veel het scheelt in tijd, maar scheelt ongeveer 1,5 auto op de 200m sprint. Getest op het industrie terrein...
In beidde gevallen reed ik met een K8 motor.
De KL heb ik toen gemonteerd om alvast voorbereid te zijn op een ZE motor, maar die bak heb ik binnen 2 maanden weer verwisseld.
K8 bak is korter en dus sneller. Heb niet getimed hoe veel het scheelt in tijd, maar scheelt ongeveer 1,5 auto op de 200m sprint. Getest op het industrie terrein...
In beidde gevallen reed ik met een K8 motor.
De KL heb ik toen gemonteerd om alvast voorbereid te zijn op een ZE motor, maar die bak heb ik binnen 2 maanden weer verwisseld.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Whaha ik lol'de.
Heb je een kl bak op een k8 getest om je voor te bereiden op een klze?
Zoals de grote Cruijff zou zeggen: "Ja dat is logisch"
Heb je een kl bak op een k8 getest om je voor te bereiden op een klze?
Zoals de grote Cruijff zou zeggen: "Ja dat is logisch"
BruteFrits schreef:Ik heb met beidde bakken gereden, de KL bak merk je echt wel in alle versnellingen.
K8 bak is korter en dus sneller. Heb niet getimed hoe veel het scheelt in tijd, maar scheelt ongeveer 1,5 auto op de 200m sprint. Getest op het industrie terrein...
In beidde gevallen reed ik met een K8 motor.
De KL heb ik toen gemonteerd om alvast voorbereid te zijn op een ZE motor, maar die bak heb ik binnen 2 maanden weer verwisseld.
BruteFrits schreef:Ik heb met beidde bakken gereden, de KL bak merk je echt wel in alle versnellingen.
K8 bak is korter en dus sneller. Heb niet getimed hoe veel het scheelt in tijd, maar scheelt ongeveer 1,5 auto op de 200m sprint. Getest op het industrie terrein...
In beidde gevallen reed ik met een K8 motor.
De KL heb ik toen gemonteerd om alvast voorbereid te zijn op een ZE motor, maar die bak heb ik binnen 2 maanden weer verwisseld.
dat scheelt best veel nog.
alhoewel ik denk dat het met een klze minder is, omdat je met klze minder makkelijk tractie hebt icm k8 bak.
ach ja zolang ik die vr6's er maar uit trek
heb de gear ratios nog gevonden
k8 Gear Ratios (Input:Output)
1st 3.307:1
2nd 1.833:1
3rd 1.310:1
4th 1.030:1
5th 0.795:1
Reverse 3.166:1
Final Drive 4.388:1
kl Gear Ratios:
1st 3.307:1
2nd 1.833:1
3rd 1.310:1
4th 1.030:1
5th 0.795:1
Reverse 3.166:1
Final Drive 4.105:1
-
- Pilot
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
- Locatie: Geleen
SstennizZ schreef:Whaha ik lol'de.
Heb je een kl bak op een k8 getest om je voor te bereiden op een klze?
Zoals de grote Cruijff zou zeggen: "Ja dat is logisch"BruteFrits schreef:Ik heb met beidde bakken gereden, de KL bak merk je echt wel in alle versnellingen.
K8 bak is korter en dus sneller. Heb niet getimed hoe veel het scheelt in tijd, maar scheelt ongeveer 1,5 auto op de 200m sprint. Getest op het industrie terrein...
In beidde gevallen reed ik met een K8 motor.
De KL heb ik toen gemonteerd om alvast voorbereid te zijn op een ZE motor, maar die bak heb ik binnen 2 maanden weer verwisseld.
Nee, ik moest toch de bak verwisselen vanwege een kapotte k8 bak en heb toen een KL bak gekocht met het idee deze later op de ZE te monteren. Maar heb alsnog een andere k8 bak gehaald en weer gewisseld.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
-
- New member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 21 aug 2010, 20:41
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Valkenswaard
JForce schreef:k8 Gear Ratios (Input:Output)
1st 3.307:1
2nd 1.833:1
3rd 1.310:1
4th 1.030:1
5th 0.795:1
Reverse 3.166:1
Final Drive 4.388:1
kl Gear Ratios:
1st 3.307:1
2nd 1.833:1
3rd 1.310:1
4th 1.030:1
5th 0.795:1
Reverse 3.166:1
Final Drive 4.105:1
als ik dit zie zijn de gear ratios gelijk... waar komt het verschil in final drive dan vandaan?
Dat komt door het diferential, die zit onder in je bak en is de laatste link naar de wielen.
http://www.mx-3.com/manuals/photo.php?file=/1992%20Workshop%20Manual/J2/92_J2-004.gif daar bij nr 14 zit dat.
final drive ratio
This is the ratio of the gearset (usually the differential) that is farthest from the engine. A ratio of 3-54:1 means the driveshaft turns 3.54 times for every one turn of the wheels. Generally speaking, the higher the number, the better the vehicle's initial acceleration and pulling power. The lower the number, the better the vehicle's fuel economy.
dat is dus het enigste verschil tussen de bakken. Wat dus ook betekend dat het wisselen van de 5e versnelling niet verschil maakt?
eigenlijk ook wel logisch, want een langere 5 die je in alle versnelling merkt? dat zou toch niet eens kunnen. het zijn allemaal gewoon tandwiel overbrengingen. Dus een ander tandwiel bij de 5 zou geen effect moeten hebben op het tandwiel bij bijv de 2.
http://www.mx-3.com/manuals/photo.php?file=/1992%20Workshop%20Manual/J2/92_J2-004.gif daar bij nr 14 zit dat.
final drive ratio
This is the ratio of the gearset (usually the differential) that is farthest from the engine. A ratio of 3-54:1 means the driveshaft turns 3.54 times for every one turn of the wheels. Generally speaking, the higher the number, the better the vehicle's initial acceleration and pulling power. The lower the number, the better the vehicle's fuel economy.
dat is dus het enigste verschil tussen de bakken. Wat dus ook betekend dat het wisselen van de 5e versnelling niet verschil maakt?
eigenlijk ook wel logisch, want een langere 5 die je in alle versnelling merkt? dat zou toch niet eens kunnen. het zijn allemaal gewoon tandwiel overbrengingen. Dus een ander tandwiel bij de 5 zou geen effect moeten hebben op het tandwiel bij bijv de 2.