Ik denk zelf dat je druklager naar de klote is als ik het zo hoor .
Ook omdat het alleen bij het intrappen is .
Maar je moet een 225 mm plaat hebben met 22 spiebanen .
Er zijn meerdere platen tekoop met allerlei maten maar deze moet je hebben .
Maar als je toch met de tijd een swap gaat doen dan zal ik voor een stage 2 gaan .
Deze zijn net effe wat beter als een stage1 en kwa rijden in de file geeft dit ook geen problemen .
Stage 3 vindt ik een beetje over kill met een n/a kl motor .
een nieuw raar ongezond geluid :S
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
op mx-3.com zeggen ze pilot bearing, maar dat lijkt het me toch niet
ik dacht al dat ik 225 moest hebben, maar als ik op h-base mijn kenteken invul krijg ik 215 te zien, mooi verkeerd dus. manual zegt ook 225.
maar goed, vandaag heb ik even iets nieuws geprobeerd.
rem inhoud koppeling laten komen, krijg precies datzelfde geluid maar luider. Motor valt niet uit, heeft geen eens moeite om aan te blijven. (wel als ik hem helemaal laat komen natuurlijk)
maar dat zou betekenen dat het geluid, het slippen van de plaat op het vliegwiel is. wat dus weer betekend dat ie niet goed ontkoppeld.
sowieso is de plaat dus niet super meer, maar iets zorgt er dus voor dat de koppelings plaat licht tegen het vliegwiel blijft soms.
ik hoop dat ik een goedkope fix kan doen zodat ik het nog volhoud voor zomer 2011 voor de swap. dat is dus voor zo'n 3000km maar.
eerst dacht ik dat 1 van de cylinders niet goed werkt, maar ik zie geen lekkage.
Als ik het pedaal 2x in druk heb ik de 2e keer ook meer tegendruk.
ik dacht al dat ik 225 moest hebben, maar als ik op h-base mijn kenteken invul krijg ik 215 te zien, mooi verkeerd dus. manual zegt ook 225.
maar goed, vandaag heb ik even iets nieuws geprobeerd.
rem inhoud koppeling laten komen, krijg precies datzelfde geluid maar luider. Motor valt niet uit, heeft geen eens moeite om aan te blijven. (wel als ik hem helemaal laat komen natuurlijk)
maar dat zou betekenen dat het geluid, het slippen van de plaat op het vliegwiel is. wat dus weer betekend dat ie niet goed ontkoppeld.
sowieso is de plaat dus niet super meer, maar iets zorgt er dus voor dat de koppelings plaat licht tegen het vliegwiel blijft soms.
ik hoop dat ik een goedkope fix kan doen zodat ik het nog volhoud voor zomer 2011 voor de swap. dat is dus voor zo'n 3000km maar.
eerst dacht ik dat 1 van de cylinders niet goed werkt, maar ik zie geen lekkage.
Als ik het pedaal 2x in druk heb ik de 2e keer ook meer tegendruk.
- Dikkekobus
- Co-Pilot
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 10 feb 2008, 21:37
- Locatie: Sappemeer