Fullsize chip's
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Ik denk zelf dat het geen probleem zou mogen zijn .
Het enige waar ik aan zit te denken is de ontsteking .
Welke ontsteking zit er in ?
Want ik weet dat de k819 de kl01 ontsteking gebruikt .
Weet niet of de k838 ook ook de kl01 gebruikt .
Dit zou misschien voor problemen kunnen zorgen .
Dus ik druf het niet met zekerheid te zeggen .
Het enige waar ik aan zit te denken is de ontsteking .
Welke ontsteking zit er in ?
Want ik weet dat de k819 de kl01 ontsteking gebruikt .
Weet niet of de k838 ook ook de kl01 gebruikt .
Dit zou misschien voor problemen kunnen zorgen .
Dus ik druf het niet met zekerheid te zeggen .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- New member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 21 aug 2010, 20:41
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Valkenswaard
Mazdarati MX-6 schreef:Kan je eens een goeie foto maken van bij de kanten van de chip .
Aan het soldeer tin kan je het ook goed zien .
Sommige chip's zijn uit te wissen en sommig niet .
Kan zijn dat ze misschien de stock chip opnieuw hebben gebruikt .
Maar 9 van de 10 zijn niet herbruikbaar .
Dit zijn ze:
Thnx!![/img]
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
-
- New member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 21 aug 2010, 20:41
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Valkenswaard
Maar als ik deze zou chippen met een K8 chip en deze ecu in een 98-er zou plaatsen heb ik neem ik aan geen OBD2 meer maar ga ik terug naar OBD1?
Laatst gewijzigd door Hannes81 op 31 aug 2010, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- New member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 20:21
Maar waarom is niet alles chipbaar>? of is het niveau en verstand van mazda ECU's in dit land te laag bij de tuners?
Er is ooit toch ook in mapping in geschreven?
En daarbij, wat kost het om door een gespecialiseerd bedrijf er een wel programmeerbare eprom in te zetten? die een tuner later wel kan aanpassen op de testbank.
Er is ooit toch ook in mapping in geschreven?
En daarbij, wat kost het om door een gespecialiseerd bedrijf er een wel programmeerbare eprom in te zetten? die een tuner later wel kan aanpassen op de testbank.
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Het probleem is dat er verschillende chips zijn .
Op een chip staat data op een adres geschreven .
Maar bij sommig chip staat dat op een andere adres dan de andere .
Dus bv
De vris tijden van de K8 chip met 2/3 plaat staan op adres $DB3 en de fuel maps op $DB8 .
De vris tijden van de K8 chip met volle plaat staan op adres $AF5 en de fuel maps op $AC7 .
Nu leest de K8 ecu met de 2/3 plaat de verkeerde info als er 1 chip in zit voor de K8 met volle plaat .
Dus de motor zal niet starten omdat hij de fuel maps niet kan lezen .
Het enige wat je kan doen is de orginele chip uitlezen en aanpassen .
Alleen het probleem is dat je dan wel moet weten waar de vris tijden staan en de fuel maps .
De chip heeft een kleine 2800 adressen .
Dus dan ben je daar wel effe zoet mee als je alles moet gaan uit zoeken en aanpassen .
De kennis is er wel maar niet echt in Nederland helaas .
Er zijn maar weinig bedrijf die echt weten waar ze mee bezig zijn .
Iedere ecu met een eprom is het herschrijven alleen moet je wel weten wat je moet aanpassen en hoe .
Dit is een klein stukje van wat er op een chip staat .
55 7f 9f b5 be c1 a9 b4 c0 cd cd cd d3 ef
70 a3 a7 b5 be c1 a9 b4 c0 cd cd cd d3 ef
70 a3 a7 b0 be c1 a9 b4 c0 cd cd cd d3 ed
70 83 95 9d ab b4 a6 b0 ba c7 c8 ca ce e7
63 70 86 8e 9b a7 9c a5 b0 be c1 c4 c7 e0
56 69 7e 85 92 9c 93 9e a9 b7 ba be c1 d8
4c 63 79 7f 8a 94 8f 9a a4 b1 b1 b8 bb d0
42 61 75 7d 86 8f 8b 97 a1 ac ab b2 b6 c8
38 5f 72 79 82 8d 8a 95 9f aa a8 ac b2 c0
2d 5b 70 77 81 8b 88 94 9d a6 a5 a6 ae ac
22 4f 60 72 7e 88 87 94 9c a0 a0 9e a2 98
22 4d 60 69 6f 84 84 92 92 99 9c 95 95 98
22 4d 60 69 6f 84 80 8e 80 90 96 95 95 98
22 4d 60 69 6f 84 80 8e 80 90 96 95 95 98
22 4d 60 69 6f 84 80 8e 80 90 96 95 95 98
Dit is dus een ontstekings map en zo zijn er nog tich andere maps die je moet aan passen en moet weten wat het is .
Op een chip staat data op een adres geschreven .
Maar bij sommig chip staat dat op een andere adres dan de andere .
Dus bv
De vris tijden van de K8 chip met 2/3 plaat staan op adres $DB3 en de fuel maps op $DB8 .
De vris tijden van de K8 chip met volle plaat staan op adres $AF5 en de fuel maps op $AC7 .
Nu leest de K8 ecu met de 2/3 plaat de verkeerde info als er 1 chip in zit voor de K8 met volle plaat .
Dus de motor zal niet starten omdat hij de fuel maps niet kan lezen .
Het enige wat je kan doen is de orginele chip uitlezen en aanpassen .
Alleen het probleem is dat je dan wel moet weten waar de vris tijden staan en de fuel maps .
De chip heeft een kleine 2800 adressen .
Dus dan ben je daar wel effe zoet mee als je alles moet gaan uit zoeken en aanpassen .
De kennis is er wel maar niet echt in Nederland helaas .
Er zijn maar weinig bedrijf die echt weten waar ze mee bezig zijn .
Iedere ecu met een eprom is het herschrijven alleen moet je wel weten wat je moet aanpassen en hoe .
Dit is een klein stukje van wat er op een chip staat .
55 7f 9f b5 be c1 a9 b4 c0 cd cd cd d3 ef
70 a3 a7 b5 be c1 a9 b4 c0 cd cd cd d3 ef
70 a3 a7 b0 be c1 a9 b4 c0 cd cd cd d3 ed
70 83 95 9d ab b4 a6 b0 ba c7 c8 ca ce e7
63 70 86 8e 9b a7 9c a5 b0 be c1 c4 c7 e0
56 69 7e 85 92 9c 93 9e a9 b7 ba be c1 d8
4c 63 79 7f 8a 94 8f 9a a4 b1 b1 b8 bb d0
42 61 75 7d 86 8f 8b 97 a1 ac ab b2 b6 c8
38 5f 72 79 82 8d 8a 95 9f aa a8 ac b2 c0
2d 5b 70 77 81 8b 88 94 9d a6 a5 a6 ae ac
22 4f 60 72 7e 88 87 94 9c a0 a0 9e a2 98
22 4d 60 69 6f 84 84 92 92 99 9c 95 95 98
22 4d 60 69 6f 84 80 8e 80 90 96 95 95 98
22 4d 60 69 6f 84 80 8e 80 90 96 95 95 98
22 4d 60 69 6f 84 80 8e 80 90 96 95 95 98
Dit is dus een ontstekings map en zo zijn er nog tich andere maps die je moet aan passen en moet weten wat het is .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
Mazdarati MX-6 schreef:Ik denk zelf dat het geen probleem zou mogen zijn .
Het enige waar ik aan zit te denken is de ontsteking .
Welke ontsteking zit er in ?
Want ik weet dat de k819 de kl01 ontsteking gebruikt .
Weet niet of de k838 ook ook de kl01 gebruikt .
Dit zou misschien voor problemen kunnen zorgen .
Dus ik druf het niet met zekerheid te zeggen .
maar je gebruikt toch de onsteking van de klze?
want dit is de bedoeling.
klze swap, als k838 niet kan worden gechipt.
k838 eruit k819 erin met chip.
kl31/kl36 ecu zijn toch begrenst op 190km/h? anders kan dat ook maar die zijn ook nog es 3x zo duur :S