323F v6 met turbo

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

dat 200 % beter valt ook wel mee.....

http://www.superchargersonline.com/content.asp?ID=19

leuk en informatief stukje ;)

Tsja tis gewoon een keuze, in mijn opinie ben ik het helemaal eens met bovenstaand linkje.

Elk produkt heeft zo zijn voor en nadelen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
sebastianE
New member
New member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2010, 20:21

Bericht door sebastianE »

Ik zie niet helemaal in waarom het zo moeilijk moet zijn? er zijn complete turbo uitlaatspruitstukken te koop, dus dat is gewoon easy going, turbo een olieleiding geven is ook niet erg moeilijk.

Intercooler plaatsen is veel werk, maar is gewoon te doen met wat tijd en inzicht.

Elektronica aansluiten is ook prima te doen, ik vraag bij mijn ex baas het werkplaatshandboek op van de v6 en dan is het zoeken maar.

Alleen afstellen van zon turbo kan ik zelf niet, want heb geen testbank + afstelsoftware.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

i rest my case, succes ! :mrgreen: :bier:

ben erg benieuwd .
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

ik ben het met de post boven mij eens :roll:
kiyamizio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2010, 18:14

Bericht door kiyamizio »

we kunnen wel blijven typen maar als je toch niets onderneemt, dan ben ik het ook met het de gene boven mijn eens.
“Gas (benzine) is for washing parts, Alcohol (ethanol) is for drinking, Nitro is for racing

'voorwiel aandrijving' ik loopt toch ook niet op me handen,
sebastianE
New member
New member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2010, 20:21

Bericht door sebastianE »

Ben er nog druk mee, voordat ik tot aanschaf onderdelen over ga ben ik toch nog wel 2-3 maand verder.

Nu eerst 17" velgen eronder, schroefkit eronder, smoked knipperlichten erop, en auto naar de spuiter brengen om aantal kleine schade plekjes te laten overspuiten/bijwerken.
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

en dan hopen dat het onder de motorkap past :P

Ook blijft het niet alleen bij de aanschaf.. turbo rijden is erna ook best duur. Ik weet niet hoe veel jouw Nissan zuipt(e) Rich, maar ik ben blij als ik 1:6 haal met een 1.6 turbo :p
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

haha dat geloof ik graag, mijn stdd 1.6 tzt reed al duur :P

Mijne rijd in de stad 1:8 en snelweg 1:11 naar frankrijk 1:13 ! :P

1: 5 a 6 heb ik ook wel is voor elkaar gekregen op hele korte stukken :D
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
kiyamizio
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jun 2010, 18:14

Bericht door kiyamizio »

ligt gewoon aan de rechter voet of je ecu is niet geprogrameert om zuinig te rijden maar voor het meeste vermogen:D
“Gas (benzine) is for washing parts, Alcohol (ethanol) is for drinking, Nitro is for racing

'voorwiel aandrijving' ik loopt toch ook niet op me handen,
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

Je kan een ecu niet instellen op vermogen of zuinig rijden.
Als hij goed afgesteld is heb je het meeste vermogen en rijdt hij het zuinigst!
Plaats reactie