323F v6 met turbo
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 20:21
323F v6 met turbo
Hallo Heren,
Ik sta op het punt om een v6 te kopen (wellicht ook met kapot blok), en wil daar een turbo op zetten, wat heb ik precies allemaal nodig bij een 323 V6?
Tuurlijk weet ik dat ik een turbo nodig heb etc, maar de exacte dingen, zijn er kant en klare setjes voor? ik weet dat jeroentje complete rvs uitlaatsystemen heeft voor een turbo, maar wat voor turbo past daar op? of moet je zelf een schetsplaat maken waar die op past?
Wat voor spullen zijn te adviseren bij een te turbo-en mazda?
PS de reden dat ik het hier vraag is dat er op het 323F forum bijna alleen maar bumpertjoeners zijn, wat ik dus helemaal niet wil, auto moet van buiten gewoon standaard zijn
En graag niet aankomen van kan je het wel ed. ik ben 4 jaar monteur geweest bij de mazda dealert, dus een klein beetje sleutelen gaat me wel lukken
Grt Sebastian
Ik sta op het punt om een v6 te kopen (wellicht ook met kapot blok), en wil daar een turbo op zetten, wat heb ik precies allemaal nodig bij een 323 V6?
Tuurlijk weet ik dat ik een turbo nodig heb etc, maar de exacte dingen, zijn er kant en klare setjes voor? ik weet dat jeroentje complete rvs uitlaatsystemen heeft voor een turbo, maar wat voor turbo past daar op? of moet je zelf een schetsplaat maken waar die op past?
Wat voor spullen zijn te adviseren bij een te turbo-en mazda?
PS de reden dat ik het hier vraag is dat er op het 323F forum bijna alleen maar bumpertjoeners zijn, wat ik dus helemaal niet wil, auto moet van buiten gewoon standaard zijn
En graag niet aankomen van kan je het wel ed. ik ben 4 jaar monteur geweest bij de mazda dealert, dus een klein beetje sleutelen gaat me wel lukken
Grt Sebastian
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
zou je toch adviseren jeroentje.nl te bellen
die kan je een mooi kitje samen stellen.
hou er ook rekening mee dat je een andere computer moet aanschaffen , en de boel op een test bank af laten stellen.
probeer eens wat info te vinden via de zoek knop.
er zijn vaker turbo onderwerpen aan bod geweest
en er is als het goed is , ook een turbo project op het forum van miguel.
deze is ook uitgevoerd i.s.m jeroentje.nl
die kan je een mooi kitje samen stellen.
hou er ook rekening mee dat je een andere computer moet aanschaffen , en de boel op een test bank af laten stellen.
probeer eens wat info te vinden via de zoek knop.
er zijn vaker turbo onderwerpen aan bod geweest
en er is als het goed is , ook een turbo project op het forum van miguel.
deze is ook uitgevoerd i.s.m jeroentje.nl
-
- New member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 20:21
bramx3 schreef:zou je toch adviseren jeroentje.nl te bellen
die kan je een mooi kitje samen stellen.
hou er ook rekening mee dat je een andere computer moet aanschaffen , en de boel op een test bank af laten stellen.
Ja daar was ik al van op de hoogte, bedankt.
bramx3 schreef:probeer eens wat info te vinden via de zoek knop.
er zijn vaker turbo onderwerpen aan bod geweest
en er is als het goed is , ook een turbo project op het forum van miguel.
deze is ook uitgevoerd i.s.m jeroentje.nl
ook van een 323F?
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
PS de reden dat ik het hier vraag is dat er op het 323F forum bijna alleen maar bumpertjoeners zijn
Maar met wat voor blok wil je gaan rijden ?
Ik neem aan dat je voor een ms en msd gaat of iets in die richting dus de aansluiting zal in grote lijnen het zelfde zijn als bij die van een mx-3 .
Een kleine tip .
Neus eens een beetje rond op probetalk .
Die hebben een speciale topic voor turbo's .
Denk dat je daar meer zal vinden dan hier .
Hier zal je ook wel info vinden maar lang niet zo veel als op probetalk .
Suc6
Maar met wat voor blok wil je gaan rijden ?
Ik neem aan dat je voor een ms en msd gaat of iets in die richting dus de aansluiting zal in grote lijnen het zelfde zijn als bij die van een mx-3 .
Een kleine tip .
Neus eens een beetje rond op probetalk .
Die hebben een speciale topic voor turbo's .
Denk dat je daar meer zal vinden dan hier .
Hier zal je ook wel info vinden maar lang niet zo veel als op probetalk .
Suc6
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- New member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 20:21
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
http://www.mx6.com/forums/2g-mx6-engine ... mx-6s.html
Ik heb nog wel 2 blokken in onder delen liggen .
Een klde met 33mm intake kleppen .
En een hybride KLZE/KLDE met KLDE zuigers en kl31 koppen .
Daar kan je een perfecte turbo blok van maken
Niet lullig bedoelt maar als je niet weet wat ms en msd is dan zal ik als ik jou was eerst eens effe goed gaan neuzen op probetalk .
http://forums.probetalk.com/index.php
Suc6 .
Ik heb nog wel 2 blokken in onder delen liggen .
Een klde met 33mm intake kleppen .
En een hybride KLZE/KLDE met KLDE zuigers en kl31 koppen .
Daar kan je een perfecte turbo blok van maken
Niet lullig bedoelt maar als je niet weet wat ms en msd is dan zal ik als ik jou was eerst eens effe goed gaan neuzen op probetalk .
http://forums.probetalk.com/index.php
Suc6 .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- New member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 20:21
Ik zou je eerst een beetje inlezen over turbomotoren en hoe te bouwen, hoe het werkt en de kosten zijn en wat er allemaal bij komt.
Zat te vinden op internet.
Voor het geld dat het je uiteindelijk kost, kan je beter een geblazen blok kopen of een andere auto met geblazen blok nemen.
Tis al erg vaak ter sprake gekomen hier.
Niet lullig bedoeld hoor, maar kost echt klauwen vol geld.
Zat te vinden op internet.
Voor het geld dat het je uiteindelijk kost, kan je beter een geblazen blok kopen of een andere auto met geblazen blok nemen.
Tis al erg vaak ter sprake gekomen hier.
Niet lullig bedoeld hoor, maar kost echt klauwen vol geld.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
- Dennis_MX3
- Co-Pilot
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
- Locatie: Enschede
-
- New member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 20:21