turbo voor de mx-3 1.8 v6
Moderator: Moderators
waarom turbo als je lage druk gaat draaien.
Serieus, zo'n 0,5 bar druk is echt niet boeiend, althans niet voor het geld wat het allemaal kost.
Is hetzelfde gevoel wanneer een v-tec erin komt.......
Tis hier allemaal al heel vaak ter sprake gekomen maar blijf van mening dat het super dik is een mx-3 met turbo.
Maar blijf ook van mening dat de kosten die het allemaal met zich mee brengt niet waard is (mijn mening).
Zeker niet als je nu al zegt, mijn blok heeft al zoveel gelopen en wil niet veel druk draaien, als je dit dan al doet, plak er dan gelijk een moterrevisie aan vast, anders is het echt een waste of money en denk dat iedereen met verstand van zaken dat kan beamen.....
Serieus, zo'n 0,5 bar druk is echt niet boeiend, althans niet voor het geld wat het allemaal kost.
Is hetzelfde gevoel wanneer een v-tec erin komt.......
Tis hier allemaal al heel vaak ter sprake gekomen maar blijf van mening dat het super dik is een mx-3 met turbo.
Maar blijf ook van mening dat de kosten die het allemaal met zich mee brengt niet waard is (mijn mening).
Zeker niet als je nu al zegt, mijn blok heeft al zoveel gelopen en wil niet veel druk draaien, als je dit dan al doet, plak er dan gelijk een moterrevisie aan vast, anders is het echt een waste of money en denk dat iedereen met verstand van zaken dat kan beamen.....
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
- mx3hoogeveen
- Co-Pilot
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
- Locatie: hoogeveen
heey richmx-3
Nou ik heb begrepen dat ik de lage compressie blok van een KL-ZE(milenia blok)moet hebben de andere KL-ZE en de k8(1.
zijn hoog compressie blokken dat betekend dat ik niet meer dan 5 a 6 psi boost kan hebben met een hoog compressie blok anders vliegen alle zuigers alle kanten op
Dus het gaat niet door een 1.8 turbo tot mijn spijt
Dan maar een jaartje sparen nog voor een kl-ze turbo
(jdgraffix heeft me net een email gestuurd met deze informatie)
Hier mag een slotje op
Nou ik heb begrepen dat ik de lage compressie blok van een KL-ZE(milenia blok)moet hebben de andere KL-ZE en de k8(1.

Dus het gaat niet door een 1.8 turbo tot mijn spijt


Dan maar een jaartje sparen nog voor een kl-ze turbo

(jdgraffix heeft me net een email gestuurd met deze informatie)
Hier mag een slotje op
maar ook daar geld hetzelfde verhaaltje voor ivm blok revissie
Zeker een NA opeens wel geblazen maken is zoiezo al een aanslag op een blok waar die niet voor gemaakt is, dat het allemaal wel (net aan) gaat is een ander verhaal.
Maar vraag ook is aan miquel wat het kostenplaatje was bij hem
maar succes ermee kerel als je het gaat doen !
zeker respect en ben erg benieuwd

Zeker een NA opeens wel geblazen maken is zoiezo al een aanslag op een blok waar die niet voor gemaakt is, dat het allemaal wel (net aan) gaat is een ander verhaal.
Maar vraag ook is aan miquel wat het kostenplaatje was bij hem

maar succes ermee kerel als je het gaat doen !
zeker respect en ben erg benieuwd

S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Ook een K8 kan je turbo's op schroeven.
Hoogcompressie wil alleen zeggen dat je een kleinere foutmarge hebt om het juiste mengels in de cilinderkamers te ontbranden.
Door slechte ontbranding heb je weer een grotere kans op schade, vandaar dat vele liever met laagcompressie werken.
Hoogcompressie wil alleen zeggen dat je een kleinere foutmarge hebt om het juiste mengels in de cilinderkamers te ontbranden.
Door slechte ontbranding heb je weer een grotere kans op schade, vandaar dat vele liever met laagcompressie werken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- mx3hoogeveen
- Co-Pilot
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
- Locatie: hoogeveen
ja precies maar ik spaar denk ik gewoon door voor een kl-ze blok en later voor de turbo
Ik heb positieve verhalen gehoord over jeroentje en als ik het laat doen wil ik contact opnemen met jeroentje.
Die kan mij wel verder helpen
En ik ga nog effe zoeken voor meer informatie over het kl-ze blok de motorcode enzo wil ik ook allemaal weten om na te checken,en wat ik allemaal moet vervangen voordat ik het blok erin zet
Maar hartstikke bedankt jongens voor de info enzo;)
Ik heb positieve verhalen gehoord over jeroentje en als ik het laat doen wil ik contact opnemen met jeroentje.
Die kan mij wel verder helpen
En ik ga nog effe zoeken voor meer informatie over het kl-ze blok de motorcode enzo wil ik ook allemaal weten om na te checken,en wat ik allemaal moet vervangen voordat ik het blok erin zet
Maar hartstikke bedankt jongens voor de info enzo;)
- mx3hoogeveen
- Co-Pilot
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
- Locatie: hoogeveen
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- mx3hoogeveen
- Co-Pilot
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
- Locatie: hoogeveen
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
mx3hoogeveen schreef:ik kan het niet vinden via zoeken:S
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=10552&postdays=0&postorder=asc&start=40

Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.