Hey,
Ik ben nieuw op het forum dus ik zal me kort even voorstellen.
Ik ben Wim, 18 jaar en woon in Brecht in België.
vorige wagen was een Mazda 323f bg
Ik heb sinds 3 weken ongeveer een mazda Mx 3 1.8 v6 in mijn bezit, het was eigenlijk niet de bedoeling want ik ging kijken voor een sloop Fje
en uiteindelijk met de volledige mx3 thuis aangekomen
Nu dus het probleem:
wagen gekocht van iemand op het forum.
de mx3 stond er stil met een kapotte ontsteking.
dus nieuwe ontsteking gaan kopen, geplaatst en klaar... niet dus...
ontsteking stak er op en ik probeerde hem meteen te starten. dit deet hij gelukkig maar hij bleef maar 2 a 3sec. draaien.
Na wat zoeken de LMM afgekoppeld en toen bleef hij wel draaien.
maar de eerste seconden kan ik gewoon in toeren gaan maar daarna lijkt het alsof hij verzuipt. dus gas intrappen, lichtjes of plankgas geen verschil
dan schiet hij even naar de 2000 toeren en zakt dan terug naar 1000 en springt dan wat tussen de 800 en 1000 toeren.
verder gezocht:
-bougies zijn alle 6 zwart en niet nat.
-de uitlaatgassen ruiken enorm naar benzine.
-start enkel met afgekoppelde luchtmassameter
-verder als ik hem een tijdje laat draaien zakt hij volledig weg en blijft maar net draaien, toerenteller staat dan op 0 en de lampjes flitsen af en toe aan en uit omdat hij bijna wegvalt.
Ik denk zelf aan de Lambdasonde...
wat denken jullie hiervan ?
en moesten jullie mijn mening delen hoe kan ik dit dan testen ?
alvast bedankt !
grtz. wiimpos !
Mx3 V6, na het vervangen van de ontsteking nog problemen.
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Het is zo ie zo normaal dat de auto niet loopt als de luchtmassameter is afgekoppeld en je gas geeft.
Auto weet niet hoeveel lucht erin komt.
Haal je bougies er eens uit als die loopt, gewoon 1 met bougiekabel op het blok houden, zo kan je zien of er een vonk is.
Als het droge bougies zijn moet je misschien eens je brandstoftoevoer bekijken. Bij de diagnostische box kan je FP en nog 1 (weet even niet uit mijn hoofd) doorverbinden. Dan moet je benzinepomp gaan draaien.
Mocht je geen benzine krijgen moet je eerst die dingen nalopen om je injectoren aansturing goed te krijgen.
Succes
Auto weet niet hoeveel lucht erin komt.
Haal je bougies er eens uit als die loopt, gewoon 1 met bougiekabel op het blok houden, zo kan je zien of er een vonk is.
Als het droge bougies zijn moet je misschien eens je brandstoftoevoer bekijken. Bij de diagnostische box kan je FP en nog 1 (weet even niet uit mijn hoofd) doorverbinden. Dan moet je benzinepomp gaan draaien.
Mocht je geen benzine krijgen moet je eerst die dingen nalopen om je injectoren aansturing goed te krijgen.
Succes
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
WhiteFinish schreef:Het is zo ie zo normaal dat de auto niet loopt als de luchtmassameter is afgekoppeld en je gas geeft.
Auto weet niet hoeveel lucht erin komt.
Haal je bougies er eens uit als die loopt, gewoon 1 met bougiekabel op het blok houden, zo kan je zien of er een vonk is.
Als het droge bougies zijn moet je misschien eens je brandstoftoevoer bekijken. Bij de diagnostische box kan je FP en nog 1 (weet even niet uit mijn hoofd) doorverbinden. Dan moet je benzinepomp gaan draaien.
Mocht je geen benzine krijgen moet je eerst die dingen nalopen om je injectoren aansturing goed te krijgen.
Succes
bedankt voor je reactie
aan de ontsteking of brandstoftoevoer kan weinig schelen denk ik omdat hij de eerste +-10 seconden wel gewoon goed loopt. gaat gewoon mooi in toeren draait mooi stationair enz..
daarna is het gedaan en zakt hij weg en doet dan bijna niets meer maar valt niet stil ofzo.
dan de luchtmassameter, als ik hem aansluit doet hij helemaal niets meer
zou het misschien gewoon kunnen dat de luchtmassameter dan stuk is ofzo ?
als het dat zou kunnen zijn ga ik er morgen gewoon een nieuwe halen want ik wordt er helemaal gek van
alvast bedankt