Wat trekken we er zoal uit met de MX-3
Moderator: Moderators
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Ik ben het er mee eens dat zo mobile bank niet zo nauwkeurig is als een vaste bank .
Maar wat is dan nou echt het verschil dan ?
Ze gebruiken de zelfde software en materiaal .
Alleen staat een mobiele op 2 wielen en een vast in het beton .
Maar ik ben er een keer op geweest in jaf met de klde .
Had toen een kat vervanger en een 2,5 inch uitlaat lijn en een cai.
Had toen 175 pk op de krukas .
Ook de oude mx3 van mx-3gold hebben we op de dyno gehad .
Stock 141 pk , met katvervanger 145 pk . (GT blok)
Dus het is niet zo dat er 10 pk verschil in zit met een vaste bank .
Je kan een indicatie krijg wat hij ONGEVEER heeft .
Op zo mobile bank kan je alleen de pk en koppel zien .
Je krijgt wel een uitdraai van je koppellijn maar meer ook niet .
Ik zelf rij nu met een fullsize chip en dit is niet de snelste maar hij zit wel safe .
Je kan wel een probenator of stroker chip nemen maar deze zitten wel op het randje .(Ga geen risico lopen voor 5 a 6 pk)
Vaak hoor je dan ook dat hij te rijk loopt .
Ik denk dat we blij moeten zijn als we tussen de 200a 210 pk zitten .
Ik lees wel eens verhalen van mensen met 225 pk en dan vraag ik me wel eens af hoe ze aan deze cijfers komen .
Ik heb alle bolt ons gedaan voor de ze maar ga nu niet zeggen dat ik dan ook 225 heb .
Eerst eens een uitdraai doen .
MX3
http://www.youtube.com/watch?v=obsqNfFBqbw
mx6
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... no+&hl=nl#
Maar wat is dan nou echt het verschil dan ?
Ze gebruiken de zelfde software en materiaal .
Alleen staat een mobiele op 2 wielen en een vast in het beton .
Maar ik ben er een keer op geweest in jaf met de klde .
Had toen een kat vervanger en een 2,5 inch uitlaat lijn en een cai.
Had toen 175 pk op de krukas .
Ook de oude mx3 van mx-3gold hebben we op de dyno gehad .
Stock 141 pk , met katvervanger 145 pk . (GT blok)
Dus het is niet zo dat er 10 pk verschil in zit met een vaste bank .
Je kan een indicatie krijg wat hij ONGEVEER heeft .
Op zo mobile bank kan je alleen de pk en koppel zien .
Je krijgt wel een uitdraai van je koppellijn maar meer ook niet .
Ik zelf rij nu met een fullsize chip en dit is niet de snelste maar hij zit wel safe .
Je kan wel een probenator of stroker chip nemen maar deze zitten wel op het randje .(Ga geen risico lopen voor 5 a 6 pk)
Vaak hoor je dan ook dat hij te rijk loopt .
Ik denk dat we blij moeten zijn als we tussen de 200a 210 pk zitten .
Ik lees wel eens verhalen van mensen met 225 pk en dan vraag ik me wel eens af hoe ze aan deze cijfers komen .
Ik heb alle bolt ons gedaan voor de ze maar ga nu niet zeggen dat ik dan ook 225 heb .
Eerst eens een uitdraai doen .
MX3
http://www.youtube.com/watch?v=obsqNfFBqbw
mx6
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... no+&hl=nl#
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Ik heb het een beetje verkeert neer gezet .
Maar wat ik bedoel is dat met de fullsize chip de motor goed loopt .
De ontsteking en dat de motor niet te rijk of arm loopt .
Ook pingelt de motor niet .
Heb nu iets minder pk's maar de motor loopt wel goed .
Als je zo chip koopt en hij loopt niet goed dan heb je er niks aan zeg maar .
Lees erg vaak dat de probenator chip te rijk loopt en dat mensen niet door de apk komen door de uitstoot .
Maar wat ik bedoel is dat met de fullsize chip de motor goed loopt .
De ontsteking en dat de motor niet te rijk of arm loopt .
Ook pingelt de motor niet .
Heb nu iets minder pk's maar de motor loopt wel goed .
Als je zo chip koopt en hij loopt niet goed dan heb je er niks aan zeg maar .
Lees erg vaak dat de probenator chip te rijk loopt en dat mensen niet door de apk komen door de uitstoot .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
Dat vol planken doet hij om de koppel lijn te meten .
Als je dat niet doet dan kan je niet zien waar er een dip in je koppel zit .
Ook dat langzaam gas geven is om te kijken op welk toeren gebied er vermogen zit .
Dan geeft hij een keer vol gas en dan kan hij gelijk het aandrijfverlies zien .
Normaal geven ze maar 1 keer gas om te meten .
Maar omdat onze v6's koppel hebben over een groot deel van de toeren deed hij het meerdere keren om te kijken of het wel klopte .
Hij vraagt ook nog waar de toeren begrenzer zit .
Hij was wel verbaast over de koppel lijn dat die zo netjes loopt .
Toen het verhaal uit gelegd over de vris kleppen en hij begreep het .
Maar voor zo ver ik weet meten ze altijd zo .
Anders kan je niet meten .
Je moet 1 keer vol gas over je hele toeren gebied om te kijken waar en hoeveel vermogen er is .
Als je dat niet doet dan kan je niet zien waar er een dip in je koppel zit .
Ook dat langzaam gas geven is om te kijken op welk toeren gebied er vermogen zit .
Dan geeft hij een keer vol gas en dan kan hij gelijk het aandrijfverlies zien .
Normaal geven ze maar 1 keer gas om te meten .
Maar omdat onze v6's koppel hebben over een groot deel van de toeren deed hij het meerdere keren om te kijken of het wel klopte .
Hij vraagt ook nog waar de toeren begrenzer zit .
Hij was wel verbaast over de koppel lijn dat die zo netjes loopt .
Toen het verhaal uit gelegd over de vris kleppen en hij begreep het .
Maar voor zo ver ik weet meten ze altijd zo .
Anders kan je niet meten .
Je moet 1 keer vol gas over je hele toeren gebied om te kijken waar en hoeveel vermogen er is .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
oke, weer wat geleerd
Ik heb ze nl nog nooit zo zien meten
Maar meeste wat ik gezien heb is dan ook weer geblazen, misschien dat daar ook weer verschil in zit.
Maar wat je zegt klink aannemelijk, maar ik weet echt niet beter dan dat ze het koppel altijd normaal meten
Ik heb ze nl nog nooit zo zien meten
Maar meeste wat ik gezien heb is dan ook weer geblazen, misschien dat daar ook weer verschil in zit.
Maar wat je zegt klink aannemelijk, maar ik weet echt niet beter dan dat ze het koppel altijd normaal meten
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Hiwo schreef:vandaag een chrysler stratus 2.5 24v eruit gereden, kon ie niet hebben want daarna was ie steeds aant kleven
Gister dacht zo'n gastje in een prius dat ie sneller was , niet dus...
En nog van n bmw serie1 gewonnen, geen idee welke het was...
zelf pas in een bmw 1serie gereden met een 1.6 diesel, reed lekker maar traag dus mischien wel zo een