Wat trekken we er zoal uit met de MX-3
Moderator: Moderators
Jeroentje heeft bij mij toen met de swap een kl31 ecu geprobeerd en dat werkte idd niet...
Ik heb nu een k838.18.881a ecu en daar zit een standart kl36 chip in met aangepaste vris voor curved neck intake..
Dit is een ecu half obd1 maar ook een beetje obd2 om het zo even te zeggen.
Heb een probinator chip gehad en dat maakt ook geen verschil.
Ook heb ik een 95 ecu van een klde 626 v6 geprobeerd dit werkte uiteraard ook niet vanwege de vris.
Mijn grootste probleem was dat die veels te rijk liep.
Toen heb ik andere injectoren erin gezet brandstofdruk verhoogt en toen weer naar de bank en nu heb ik keurig een lambda waarde van net iets onder de 1.0 met een rechte lijn over gehele toere gebied.
Rica is naar mijn mening ook goed en betrouwbaar bedrijf kijk maar eens naar het merk van de testbank die ze hebben dat zegt al genoeg.
Ik rijd met 98.
Ook heb ik het verhaal getest over de silencer wel of niet in de demper ..
Wat ik via Patje gehoord heb.
Ik had eerst een open uitlaat
Na een goede silencer erin gezet te hebben dus wat tegendruk kwam ik 4pk meer uit en 10nm koppel meer
Ik ben tevreden met wat mijn vermogen nu is het ging mij erom dat die goed loopt en dat doet ie nu ook.
En jah als iemand een kl36 ecu heeft kan ik het best nog eens testen maar weet zo goed als zkr dat het niks meer opleverd
Ik heb nu een k838.18.881a ecu en daar zit een standart kl36 chip in met aangepaste vris voor curved neck intake..
Dit is een ecu half obd1 maar ook een beetje obd2 om het zo even te zeggen.
Heb een probinator chip gehad en dat maakt ook geen verschil.
Ook heb ik een 95 ecu van een klde 626 v6 geprobeerd dit werkte uiteraard ook niet vanwege de vris.
Mijn grootste probleem was dat die veels te rijk liep.
Toen heb ik andere injectoren erin gezet brandstofdruk verhoogt en toen weer naar de bank en nu heb ik keurig een lambda waarde van net iets onder de 1.0 met een rechte lijn over gehele toere gebied.
Rica is naar mijn mening ook goed en betrouwbaar bedrijf kijk maar eens naar het merk van de testbank die ze hebben dat zegt al genoeg.
Ik rijd met 98.
Ook heb ik het verhaal getest over de silencer wel of niet in de demper ..
Wat ik via Patje gehoord heb.
Ik had eerst een open uitlaat
Na een goede silencer erin gezet te hebben dus wat tegendruk kwam ik 4pk meer uit en 10nm koppel meer
Ik ben tevreden met wat mijn vermogen nu is het ging mij erom dat die goed loopt en dat doet ie nu ook.
En jah als iemand een kl36 ecu heeft kan ik het best nog eens testen maar weet zo goed als zkr dat het niks meer opleverd
lol vandaag een sprintje verloren tegen een renault megane 2.0 16v Rs turbo.
in de 1 trol ik sneller weg, totdat bij hem de turbo erin kwam .
mjah daarna moesten we door n bocht en hij nam die erg ruim waardoor k moest remmen en toen had t vrij weinig nut om nog gas te geven
Niet dat ik anders gewonnen had, maar t verschil was dan wel kleiner :p
in de 1 trol ik sneller weg, totdat bij hem de turbo erin kwam .
mjah daarna moesten we door n bocht en hij nam die erg ruim waardoor k moest remmen en toen had t vrij weinig nut om nog gas te geven
Niet dat ik anders gewonnen had, maar t verschil was dan wel kleiner :p
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
joosie86 schreef:Beetje afwijkend word het maar ik wil ook nog wel even wat toevoegen aan het 95'klze verhaal.
Ik heb dus een klze met 95 ecu..En die van mij liep veels te rijk in het begin ik heb vanalles getest en geprobeerd uiteindelijk andere injectoren waren de oplossing.Waarschijnlijk komt het te rijk lopen dit door het half obd1 en obd2 verhaal wat de 95 mx3 hebben.Iniedergeval loopt ie nu goed.
Ik heb in totaal stuk of 8 uitdraaien van de dyno over drie verschillende dagen dat ik daar geweest ben en waarin ik dingen veranderd heb. En dit was dan bij Rica Tuning in Wateringen.
De eerste keer kwam ik uit op 184 pk 220 nm was beetje teleurstellend maar kwamen erachter dat 1 en ander niet goed was onder andere veels te rijk lopende motor.
Laatste keer dat ik ben geweest heb ik 196pkgehaald en 240 nm met een goedlopende motor!
Ik vraag me welleens af waar de mensen hier op het forum 210 of 220 pk vandaan halen maar je mag naar mijn mening blij zijn als je 190 haalt op de krukas
Klopt..
Dit komt doordat men in Japan in andere condities rondrijden, hoger ron gehalte, andere atmosferische condities etc... Zij halen wel 200pk
Maargoed, je kan altijd gissen naar van alles en nog wat, maar zolang je geen dyno hebt is er ook geen bewijs voor
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
- mazdamaster
- Pilot
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
- Locatie: prof groningen
WhiteFinish schreef:joosie86 schreef:Beetje afwijkend word het maar ik wil ook nog wel even wat toevoegen aan het 95'klze verhaal.
Ik heb dus een klze met 95 ecu..En die van mij liep veels te rijk in het begin ik heb vanalles getest en geprobeerd uiteindelijk andere injectoren waren de oplossing.Waarschijnlijk komt het te rijk lopen dit door het half obd1 en obd2 verhaal wat de 95 mx3 hebben.Iniedergeval loopt ie nu goed.
Ik heb in totaal stuk of 8 uitdraaien van de dyno over drie verschillende dagen dat ik daar geweest ben en waarin ik dingen veranderd heb. En dit was dan bij Rica Tuning in Wateringen.
De eerste keer kwam ik uit op 184 pk 220 nm was beetje teleurstellend maar kwamen erachter dat 1 en ander niet goed was onder andere veels te rijk lopende motor.
Laatste keer dat ik ben geweest heb ik 196pkgehaald en 240 nm met een goedlopende motor!
Ik vraag me welleens af waar de mensen hier op het forum 210 of 220 pk vandaan halen maar je mag naar mijn mening blij zijn als je 190 haalt op de krukas
Klopt..
Dit komt doordat men in Japan in andere condities rondrijden, hoger ron gehalte, andere atmosferische condities etc... Zij halen wel 200pk
Maargoed, je kan altijd gissen naar van alles en nog wat, maar zolang je geen dyno hebt is er ook geen bewijs voor
Ja maar als je een dyno hebt gedaan dan hoor je door alle betweters hier op het forum dat een dyno ook afwijkt.. dus je zal er dan nooit achterkomen
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
JForce schreef:joosie86 heeft een curved
Nee ik bedoel over het vermogen .(Die 199hp)
Ik kan niet echt wat vinden over het vermogen van de longneck en curvedneck .
Op mx6.com staat wel iets .
Longneck heeft meer pk's maar minderkoppel door de nokkenassen .
Curvedneck heeft iets minder pk's maar weer meer koppel .
Van nul tot 100 zijn ze even snel .
De pk en koppel verschil compenseert elkaar.
Maar echt duidelijke cijfers kan ik niet vinden .
Dus van daar mijn vraag of het een longneck was of curvedneck .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
ow dat weet ik niet, dit stond gewoon op wiki over klze.
ik had wat dergelijke verschillen opgezocht laatst
straight(long):
- Better fitting in the mx6, gives enough clearance for the hood to still close
- Fitting for the DE engine
- can use the TB from the DE
- the MS8 (straight neck ) has different cam and get max TQ at higher RPM then curved neck
- sounds better
- better number in the top end
- bad fitting for strutbar (volgens mij geld dat alleen voor de mx-6, want bij mazdamaster past ie juist goed maar dat moet jij wel weten want jij heb een longneck in een mx-6 niet?. en volgens mij past ie bij curved niet meer)
- kl31 cams
Curved Neck:
- lower torque curve
- the curve neck ZE comes in the Mazda Millenia
- apparently curved neck flows better
- weighs less
- kl01 cams
hier staat trouwens dat het koppel gelijk blijft:
http://autospeed.com.au/cms/title_The-Mazda-V6-Guide/A_2877/article.html
alleen het is 700rpm eerder bruikbaar
maar 97? dan zouden er toch ook klze obd2 moeten zijn. of zijn ze alleen voor de jappies?
ik had wat dergelijke verschillen opgezocht laatst
straight(long):
- Better fitting in the mx6, gives enough clearance for the hood to still close
- Fitting for the DE engine
- can use the TB from the DE
- the MS8 (straight neck ) has different cam and get max TQ at higher RPM then curved neck
- sounds better
- better number in the top end
- bad fitting for strutbar (volgens mij geld dat alleen voor de mx-6, want bij mazdamaster past ie juist goed maar dat moet jij wel weten want jij heb een longneck in een mx-6 niet?. en volgens mij past ie bij curved niet meer)
- kl31 cams
Curved Neck:
- lower torque curve
- the curve neck ZE comes in the Mazda Millenia
- apparently curved neck flows better
- weighs less
- kl01 cams
hier staat trouwens dat het koppel gelijk blijft:
http://autospeed.com.au/cms/title_The-Mazda-V6-Guide/A_2877/article.html
alleen het is 700rpm eerder bruikbaar
maar 97? dan zouden er toch ook klze obd2 moeten zijn. of zijn ze alleen voor de jappies?
mazdamaster schreef:Ja maar als je een dyno hebt gedaan dan hoor je door alle betweters hier op het forum dat een dyno ook afwijkt.. dus je zal er dan nooit achterkomen
"alle betweters " ?
weet niet waar je je mening op baseert maar iedereen deelt hier gewoon zijn mening/kennis.
Maar dyno's zit altijd wel wat van verschil in, maar een wereld van verschil is wel een kwaliteit bank (zijn der een aantal van in ned.) of een festival bankje zoals op evenemten, die over het algemeen zeer positief staat afgesteld.
Maar nog een x, een dyno is er niet voor gemaakt om te zeggen van YOO check mijn pk's.
Die dingen zijn ervoor gemaakt om te zien wat de auto doet, wat de afstellingen zijn, wat de waardes zijn etc etc
Oftewel je kan dus zien of alles goed is ........
Maar als je het belangrijker vind om 200 pk te draaien ipv bijv 175 pk safe, of gewoon wil roepen dat je meer vermogen hebt zonder dat je het dus echt weet, ja dan is het een verhaal zonder eind....
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>