Mx3 maniac schreef:ik tank altijd 98
Wat trekken we er zoal uit met de MX-3
Moderator: Moderators
- Mx3 maniac
- Co-Pilot
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 22:01
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1995
- Locatie: spaubeek
- Contacteer:
Mazdarati MX-6 schreef:ron 95/98 en een goede chip zorgt ook wel voor de 195 pk denk ik hoor .
Plus de dingen die je nog doet aan de motor headers , cai enzo dan komen wij makkelijk over de 200 heen .
goedzo, ik moet niet gedemotiveerd raken om in de toekomst een klze aan te schaffen.
maniac heb jij een klze met OBD-2 btw? ik heb namelijk ook een 95er
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
JForce schreef:Mazdarati MX-6 schreef:ron 95/98 en een goede chip zorgt ook wel voor de 195 pk denk ik hoor .
Plus de dingen die je nog doet aan de motor headers , cai enzo dan komen wij makkelijk over de 200 heen .
goedzo, ik moet niet gedemotiveerd raken om in de toekomst een klze aan te schaffen.
maniac heb jij een klze met OBD-2 btw? ik heb namelijk ook een 95er
misschien een tip voor iedereen.
staar je nu niet eens zo blind op die getallen .
feit is : dan een kl-ze een scheut meer pk's heeft dan een k8.
de swap is zijn geld meer dan waard.
het is geen WAUW effect ( of ik ben té verwend )
maar het is wel een leuke duw in de rug extra
- Mx3 maniac
- Co-Pilot
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 22:01
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1995
- Locatie: spaubeek
- Contacteer:
JForce schreef:Mazdarati MX-6 schreef:ron 95/98 en een goede chip zorgt ook wel voor de 195 pk denk ik hoor .
Plus de dingen die je nog doet aan de motor headers , cai enzo dan komen wij makkelijk over de 200 heen .
goedzo, ik moet niet gedemotiveerd raken om in de toekomst een klze aan te schaffen.
maniac heb jij een klze met OBD-2 btw? ik heb namelijk ook een 95er
mijn klze loopt op een obd2 kabelboom maar mijne is egt precies in de overgang geweest dus heb delen obd2 en delen obd1 want heb ook een klze ecu erin terwijl je normaal de ecu van een obd2 gewoon kan gebruiken dus de ecu van mij schijnt geen van bijde te zijn of een obd1
maar een klze is zeker zen geld waard
Mazda Mx3 klZE 2.5 V6 24V 95 white/black kameleon flaked
Mx3 maniac schreef:mijn klze loopt op een obd2 kabelboom maar mijne is egt precies in de overgang geweest dus heb delen obd2 en delen obd1 want heb ook een klze ecu erin terwijl je normaal de ecu van een obd2 gewoon kan gebruiken dus de ecu van mij schijnt geen van bijde te zijn of een obd1
maar een klze is zeker zen geld waard
volgens mij zit die van mij ook precies in de overgang, want het is een 95 maar op kenteken bij hbase bijv, krijg ik 91-94 mx-3 onderdelen lijst.
had jij ook een K838.18.881A ECU eerst, of weet je dat niet meer? waar heb je je swap laten doen?
Beetje afwijkend word het maar ik wil ook nog wel even wat toevoegen aan het 95'klze verhaal.
Ik heb dus een klze met 95 ecu..En die van mij liep veels te rijk in het begin ik heb vanalles getest en geprobeerd uiteindelijk andere injectoren waren de oplossing.Waarschijnlijk komt het te rijk lopen dit door het half obd1 en obd2 verhaal wat de 95 mx3 hebben.Iniedergeval loopt ie nu goed.
Ik heb in totaal stuk of 8 uitdraaien van de dyno over drie verschillende dagen dat ik daar geweest ben en waarin ik dingen veranderd heb. En dit was dan bij Rica Tuning in Wateringen.
De eerste keer kwam ik uit op 184 pk 220 nm was beetje teleurstellend maar kwamen erachter dat 1 en ander niet goed was onder andere veels te rijk lopende motor.
Laatste keer dat ik ben geweest heb ik 196pkgehaald en 240 nm met een goedlopende motor!
Ik vraag me welleens af waar de mensen hier op het forum 210 of 220 pk vandaan halen maar je mag naar mijn mening blij zijn als je 190 haalt op de krukas
Ik heb dus een klze met 95 ecu..En die van mij liep veels te rijk in het begin ik heb vanalles getest en geprobeerd uiteindelijk andere injectoren waren de oplossing.Waarschijnlijk komt het te rijk lopen dit door het half obd1 en obd2 verhaal wat de 95 mx3 hebben.Iniedergeval loopt ie nu goed.
Ik heb in totaal stuk of 8 uitdraaien van de dyno over drie verschillende dagen dat ik daar geweest ben en waarin ik dingen veranderd heb. En dit was dan bij Rica Tuning in Wateringen.
De eerste keer kwam ik uit op 184 pk 220 nm was beetje teleurstellend maar kwamen erachter dat 1 en ander niet goed was onder andere veels te rijk lopende motor.
Laatste keer dat ik ben geweest heb ik 196pkgehaald en 240 nm met een goedlopende motor!
Ik vraag me welleens af waar de mensen hier op het forum 210 of 220 pk vandaan halen maar je mag naar mijn mening blij zijn als je 190 haalt op de krukas
ja maar jij had toen een KL31 Ecu geprobeert die niet werkte. Maniac heeft een KL36 misschien werk de wel goed.
nog wat dingen van MX-3.com:
The kl31/36 has a speed limiter at about 190km/h (110mph'ish) whereas the k8 does not
The kl31/36 has the correct VRIS points for a STRAIGHT neck KLZE (not a curved , you would need a chipped k8 ecu for that, search "probinator")
It is designed to be used with a car with no EGR setup and will not throw a code for that unlike the k801 ecu.
If you are gonna run the Curve Neck KLZE mani then you can run the kl31 or kl36 ecu thats not a problem, but the VRIS points will just be abit off. Not a big deal, if you want them to be dead on then you need to look at getting your ECU chipped. Email probegtze@hotmail.com for more info.
If you are using the K8 manifold on the ZE then use the k8 ECU and airflow sensor.
nog wat dingen van MX-3.com:
The kl31/36 has a speed limiter at about 190km/h (110mph'ish) whereas the k8 does not
The kl31/36 has the correct VRIS points for a STRAIGHT neck KLZE (not a curved , you would need a chipped k8 ecu for that, search "probinator")
It is designed to be used with a car with no EGR setup and will not throw a code for that unlike the k801 ecu.
If you are gonna run the Curve Neck KLZE mani then you can run the kl31 or kl36 ecu thats not a problem, but the VRIS points will just be abit off. Not a big deal, if you want them to be dead on then you need to look at getting your ECU chipped. Email probegtze@hotmail.com for more info.
If you are using the K8 manifold on the ZE then use the k8 ECU and airflow sensor.
Laatst gewijzigd door JForce op 26 mar 2010, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
thank you joosie ! dat bedoelde ik dus, maar goed dat vermogen is natuurlijk helemaal niets mis mee !
RICA is een zeer goed en betrouwbaar bedrijf zoals je waarschijnlijk zelf ook weet
Met welke benzine rij jij '95, '98, v-power ?
RICA is een zeer goed en betrouwbaar bedrijf zoals je waarschijnlijk zelf ook weet
Met welke benzine rij jij '95, '98, v-power ?
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
-
- Pilot
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
- Type Mazda: Anders
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Utrecht
joosie86 schreef:Beetje afwijkend word het maar ik wil ook nog wel even wat toevoegen aan het 95'klze verhaal.
Ik heb dus een klze met 95 ecu..En die van mij liep veels te rijk in het begin ik heb vanalles getest en geprobeerd uiteindelijk andere injectoren waren de oplossing.Waarschijnlijk komt het te rijk lopen dit door het half obd1 en obd2 verhaal wat de 95 mx3 hebben.Iniedergeval loopt ie nu goed.
Ik heb in totaal stuk of 8 uitdraaien van de dyno over drie verschillende dagen dat ik daar geweest ben en waarin ik dingen veranderd heb. En dit was dan bij Rica Tuning in Wateringen.
De eerste keer kwam ik uit op 184 pk 220 nm was beetje teleurstellend maar kwamen erachter dat 1 en ander niet goed was onder andere veels te rijk lopende motor.
Laatste keer dat ik ben geweest heb ik 196pkgehaald en 240 nm met een goedlopende motor!
Ik vraag me welleens af waar de mensen hier op het forum 210 of 220 pk vandaan halen maar je mag naar mijn mening blij zijn als je 190 haalt op de krukas
Maar met wat voor ecu rij je nu dan ?
OBD1 OBD2 kl31/36 gechipte ecu ?
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE
RB25DET 300pk
Chip's K8 KLDE en KLZE